1 134 231 läst · 11 023 svar
1134k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Ja här har de på de landsvägar utan vägren satt upp kameror oftast på ställen där du kan köra om säkert med lång sikt.K knipo skrev:Landsvägar med bra o säkra omkörningssträckor!
Väldigt många, alldeles för många, bra omkörningssträckor har besudlats med en ATK, dvs en fartkamera!
Missförstå mig inte.
Jag är för en säker trafikmiljö och kamerorna fyller sitt syfte, ibland.
Men det är påtagligt ofta de sätts upp på sträckor där de dödar säkra omkörningar med bra sikt.
Mög.
Sen får man köra om i kurvor på vägar där folk på motsatt sida kan hålla 40-50 över skyltad hastighet.
Det kan handla om att man då ligger kanske 10 över.
Men kommer du ihåg de första trafikkamerorna? De med kantiga boxar istället för dagens mjuka former?
Då kan vi lägga till polisens släp eller skåpbilar med flyttbar kamera =)
Japp, de första kamerorna var ju bra!R Rkarlsson skrev:Ja här har de på de landsvägar utan vägren satt upp kameror oftast på ställen där du kan köra om säkert med lång sikt.
Sen får man köra om i kurvor på vägar där folk på motsatt sida kan hålla 40-50 över skyltad hastighet.
Det kan handla om att man då ligger kanske 10 över.
Men kommer du ihåg de första trafikkamerorna? De med kantiga boxar istället för dagens mjuka former?
Då kan vi lägga till polisens släp eller skåpbilar med flyttbar kamera =)
En Nikonkamera som manuellt flyttades runt mellan skåpen o fick tömmas manuellt!
Dessutom fanns det inte lika många.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 320 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 320 inlägg
Och hårvatten??! Min man fick det i julklapp av sin farfar ca 1973, då var han tolv år. Flaskan fanns kvar länge som kuriosa men jag minns inte vad produkten hette.Stickan56 skrev:
Kom ihåg att jag också såg en tub Brylcreme hemma hos nån kompis vilket förklarade varför hennes farsa alltid såg så ovårdad ut (flottigt hår är ju värsta äckligaste grejen för en tonåring).
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Förutsätter att man har en bil med ordentlig bakruta. Många av dagens bilar har en liten smal ruta som är kraftigt tonad, uppsikten bakåt bakåt är väl sådärraveper skrev:
Samtidigt var det lite kul med dessa blinkande kulörta lampor.