1 134 221 läst · 11 023 svar
1134k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Dessa pågatågen kunde man pressa sig ut genom dörrarna i topphastighet, Om jag minns rätt var det ett sådant tåg som en konduktör nästan blev utkastat från borta vid bromölla.hsd skrev:
Men själva tåget, för de korta sträckorna jag åkte i skoltid var det helt ok. Men att åka längre sträckor var en stor pina. Obekväma stolar och allmänt sjasskiga.
Jag saknar kustpilen, de gick på diesel och var alltid i tid. Var dessutom bekväma
Nu vet jag inte om man kan öppna fönstrena på dagens tåg, men förr gick det. Man kunde hänga ut o kolla. Dock fick man passa sig om det kom ett mötande tåg. Om det var någon egentlig risk att träffas av det mötande tåget vet jag inte, men det blev en rejäl luftknuff så det slog ordentligt i öronen.
O detta leder mig då osökt in på något annat som vi (nästan) glömt att det funnits.
Då kunde det ju gå som det gjorde för Vyvyan i den fantastiska tv-serien The Young Ones!
O detta leder mig då osökt in på något annat som vi (nästan) glömt att det funnits.
Då kunde det ju gå som det gjorde för Vyvyan i den fantastiska tv-serien The Young Ones!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 320 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 320 inlägg
Jag föddes 1965 men minns mitt första möte med varma jordnötter vid ett biobesök i England 1980, tyckte att det var snudd på det godaste jag ätit så det var ju synd att de inte fick finnas kvar på Stockholms central (jag skulle varit storkund).ÅkeSun skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 231 inlägg
Någon som kommer ihåg Pizzakulor? Snacks typ små Cheezeballs men med litet mer spännande krydda i, vet inte om det var OLW eller Estrella som låg bakom. Gillade dom skarpt, en påse dylika och en päronsoda så var kvällen räddad när man var 15 kring -78 eller så. Tyvärr visade det sig vara ”o-googlingsbart”.
Landsvägar med bra o säkra omkörningssträckor!R Rkarlsson skrev:
Väldigt många, alldeles för många, bra omkörningssträckor har besudlats med en ATK, dvs en fartkamera!
Missförstå mig inte.
Jag är för en säker trafikmiljö och kamerorna fyller sitt syfte, ibland.
Men det är påtagligt ofta de sätts upp på sträckor där de dödar säkra omkörningar med bra sikt.
Mög.
Jo de där kommer man ihåg på farsgubben när man var liten pôjk...uhhfff