N Nyikåk skrev:
Glöm inte kokoskon.
[länk]
Det var ett skämt. Den fanns aldrig.

Du får starta en ny tråd "saker som vi glömt bort att de aldrig funnits ".

• Haha
  • Älska
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Vi hade specialstopp i skogen och då ställde man foten på dörrhandtaget då när tåget nästan stannat hoppade dörren upp så slank vi ut å vinkade till lokföraren att vi var av
Dessa pågatågen kunde man pressa sig ut genom dörrarna i topphastighet, Om jag minns rätt var det ett sådant tåg som en konduktör nästan blev utkastat från borta vid bromölla.

Men själva tåget, för de korta sträckorna jag åkte i skoltid var det helt ok. Men att åka längre sträckor var en stor pina. Obekväma stolar och allmänt sjasskiga.
Jag saknar kustpilen, de gick på diesel och var alltid i tid. Var dessutom bekväma :)

OIP.vObMWGhp0kt4RPhyLGkMPgHaE9

M Myckling skrev:
Det fanns väl tom ett vred som man skruvade fram hur många procents oljeblandning man ville ha.
Den har man skruvat på några gånger

Nu vet jag inte om man kan öppna fönstrena på dagens tåg, men förr gick det. Man kunde hänga ut o kolla. Dock fick man passa sig om det kom ett mötande tåg. Om det var någon egentlig risk att träffas av det mötande tåget vet jag inte, men det blev en rejäl luftknuff så det slog ordentligt i öronen.

O detta leder mig då osökt in på något annat som vi (nästan) glömt att det funnits.
Då kunde det ju gå som det gjorde för Vyvyan i den fantastiska tv-serien The Young Ones!

• Gilla
  • Haha
Sofriko och 5 till
  • Laddar…
Var det inte dom pumparna som plingade en gång per liter?
(Även om man höll fast nollställningsveven....)

Jonas Persson
Blinka höger, vänster som tack när man kört om en bil på landsvägen.

• Gilla
videopac och 7 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Va?
Det gör jag dagligen.:cool:

• Gilla
  • Älska
videopac och 5 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Landsvägar som är säkra att köra om på. Alla som man kunde smita ut i vägrenen är borta.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Maria T
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Nån som minns att man kunde köpa varma jordnötter i kiosken på Stockholms central i mitten av sextiotalet?
Jag föddes 1965 men minns mitt första möte med varma jordnötter vid ett biobesök i England 1980, tyckte att det var snudd på det godaste jag ätit så det var ju synd att de inte fick finnas kvar på Stockholms central (jag skulle varit storkund).

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Någon som kommer ihåg Pizzakulor? Snacks typ små Cheezeballs men med litet mer spännande krydda i, vet inte om det var OLW eller Estrella som låg bakom. Gillade dom skarpt, en påse dylika och en päronsoda så var kvällen räddad när man var 15 kring -78 eller så. Tyvärr visade det sig vara ”o-googlingsbart”.

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Bilåkarväder. Sommartid alltså, som i väder då det inte var för varmt för att sitta i bilen timme efter timme.
Blomspruta med vatten och lagom korsdrag gjorde långresan hanterbar för oss barn på 80-talet

• Gilla
linneac
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Landsvägar som är säkra att köra om på. Alla som man kunde smita ut i vägrenen är borta.
Landsvägar med bra o säkra omkörningssträckor!
Väldigt många, alldeles för många, bra omkörningssträckor har besudlats med en ATK, dvs en fartkamera!
Missförstå mig inte.
Jag är för en säker trafikmiljö och kamerorna fyller sitt syfte, ibland.
Men det är påtagligt ofta de sätts upp på sträckor där de dödar säkra omkörningar med bra sikt.
Mög.

• Gilla
Saelen och 5 till
  • Laddar…
60-70 talets polisonger, nästan alla snubbar hade det då huuuuu

Grupp män i olika poser som visar typiska 60-70-talshårstilar och polisonger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Jo de där kommer man ihåg på farsgubben när man var liten pôjk...uhhfff

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.