53 203 läst · 109 svar
53k läst
109 svar
Sågstativ inhandlat !
Nu känner jag för att väcka denna tråd igen...
För nu har jag beställt mitt stativ.
Ett sådant här blir det:
http://www.markt.se/admin/FileArchive/readfile.asp?fid=1642 (PDF, eller se bilden nedan)
1363:- inkl moms ligger det på just som kampanjpris. Finns med i en Hitachi kampanjtidning, så jag antar att det går att hitta hos olika Hitachi-handlare. Jag har beställt det ifrån Uppsala Verktyg& maskin.
Jag får återkomma med någon liten recension när jag fått det.
För nu har jag beställt mitt stativ.
Ett sådant här blir det:
http://www.markt.se/admin/FileArchive/readfile.asp?fid=1642 (PDF, eller se bilden nedan)
1363:- inkl moms ligger det på just som kampanjpris. Finns med i en Hitachi kampanjtidning, så jag antar att det går att hitta hos olika Hitachi-handlare. Jag har beställt det ifrån Uppsala Verktyg& maskin.
Jag får återkomma med någon liten recension när jag fått det.
Makita? Hitachi menar du?
Ja det ideala hade ju varit att jag kunnat få stativet direkt och provat det lite innan jag postat.
Men då det var en kampanj på det tänkte jag att det var lika bra att tipsa direkt, så de som är intresserade får en chans på kampanjpriset.
Men nu såg jag att kampanjbladet var daterat 07-09-01 till 08-02-29, vilket ger alla intresserade lite betänketid.
Jaja, jag slog till iaf, i valet mellan den lätta, lilla och smidiga Kellen-bänken vs Jula/Verktygsbodens rätt OK men tunga stativ så blev detta stativ lite av bägge världarna. Det väger 18kg, 2 mer än Kellen, men det är 3,7m utdraget, dvs lika långt som Bosch.
Snailman, då får vi se vem som får det först ... TÄVLING ...
Men då det var en kampanj på det tänkte jag att det var lika bra att tipsa direkt, så de som är intresserade får en chans på kampanjpriset.
Men nu såg jag att kampanjbladet var daterat 07-09-01 till 08-02-29, vilket ger alla intresserade lite betänketid.
Jaja, jag slog till iaf, i valet mellan den lätta, lilla och smidiga Kellen-bänken vs Jula/Verktygsbodens rätt OK men tunga stativ så blev detta stativ lite av bägge världarna. Det väger 18kg, 2 mer än Kellen, men det är 3,7m utdraget, dvs lika långt som Bosch.
Snailman, då får vi se vem som får det först ... TÄVLING ...
Hmm, jag ska beställa ett imorgon. Hoppas att det inte är crap...
Vad är NIKO Power Tools för märke egentligen? Gjorde en google-sökning och det verkar som det är något eget märke som Markt säljer. Lite som Kamasa och Teng antar jag. Är det någon som vet om det är bra grejor i övrigt?
Var och kikade på stativet idag. Men jag vet inte, profilskenan och benen såg bra ut, likaså snabbfästet för sågen. Däremot så kändes rullstöden spattiga och anhållsdelen glappade. Handtagen för låsning av snabbfästet var gjorda av cheapo-plast och täcklocken ramlade av bara man tittade på dom.
Bordet som helhet verkade bra, synd bara på detaljerna.
Ska nog kolla på Bosch innan jag bestämmer mig.
Bordet som helhet verkade bra, synd bara på detaljerna.
Ska nog kolla på Bosch innan jag bestämmer mig.