ACME skrev:
Jag var inne på Flinks Järn härom dagen och så ett rött stativ som var identiskt med DeWalts, bortsett från tre saker;

- Det hade rullar istället för glidytor.
- Det var endast 1,05 m i ihopfällt läge (tror att det var a 2,5 m utfällt)
- Det kostade ca tusenlappen + moms.

Jag kollade aldrig vad det var för fabrikat. Någon här som vet?
Jag har DeWalts stativ, som funkar super, men jag blev lite sugen på att skaffa det här också som komplement. Tar mindre plats i bilen och skulle vara lite lättare att använda inomhus. Mitt nuvarande är ganska stort.
Jag vet!! Jag vet!! Jag vet!!

Kollegan köpte ett härom veckan, och det är faktiskt riktigt fint. Fast det är tveksamt om han hade köpt det om han visste att det var tillverkat av lågbudgetmärket ETC Tools... Det såg han inte förrän han granskade kartongen.
Å andra sidan tror jag att dom kommer från samma fabrik då alla aluminiumprofiler, ben, låsningar och infästningen ben/stativ är identiska med DeWalt.

• 989424.jpg
Og prisen på det bordet er?

Om det er helt likt som dewalt, så er det interessant.

Mikael_L
Och som jag skrev tidigare så har även Best-tools givit sig in i leken med en identisk bänk.
Det börjar finnas gott om alternativ till tunga stålbänkar nu ...

Cinolin, jag såg också den där bänken på Jula för 400:- och blev sugen att posta ett tips om den här. :)
Jag undersökte den inte en endaste sekund..., men för 400:- tänkte jag att det måste ändå kunna vara ett snik-budget-alternativ.

Kompisen i Umeå byggde hela huset sitt med en Bosch GCM10S monterad på en stålbänk liknande denna, så nog går det kanske ...
Nu har jag som sagt ingen koll på om den på Jula nu är rappligare än hans, men jag har nog trott att alla dessa stålbänkar som ser så lika ut kommer från samma fabrik...

Jag har en av Julas stålbänkar, har använt den ganska flitigt under min husrenovering.
Jag stod och valde mellan stålbänken och alu-varianten, så här i efterhand så skulle jag kanske valt det dyrare alternativet.

Det jag upplevt som irriterande är:
- Vikten (Som igentligen inte var något större problem i mit fall , 1-plans hus, uppregling av några innerväggar och golvläggning).
- Rullstöden, dålig precision i infästningen gör att rullstöden:
1. Inte är parallella med sågbordets yta,
2. Höjden måste justeras om vid förändringar av rullstödets utstick från bänken eftersom de hänger ned.

/Håkan

hahel skrev:
så här i efterhand så skulle jag kanske valt det dyrare alternativet.
Varför köper vi billiga saker så många av oss och sedan ångrar oss.

coss skrev:
...för att snålheten bedrar visheten - om och om igen... #suck#

coss skrev:
Det kan hända att man blir sittandes med fådda saker. Om man t ex har fått ett 400kr-stativ från Jula av en flickvän som anser att snikysnajk är jättebra eftersom det är jättebilligt, så är det inte helt enkelt att kasta skrotet på tippen och smussla in något som funkar men som kanske kostar en femhundring extra. :(
(Det blev en sån där lång och osammanhängande mening som bara besvikna och upprörda människor hasplar ur sig)

///j

Därför att en del har gnälliga kärringar!!! :D

Javisst, men att springa till frissan för 600 spänn i tid och otid, är OK...

600:- !!!senaste kostade 1400:- men det är hon väl värd å vart så söt så. Fast jag hade ju kunnat göra det nästan lika bra med en ny bosch multi och en ny elfärgspruta :)

Jag trot att vi håller på att upptäcka något!

Hustrur kanske gör precis som vi gör med våra verktygsinköp? Jag menar att hon säger att det kostade 600, när det i själva verket kostade 1400.

Eller har man kanske inte hört kommentaren -Du är ju hopplös. De här skorna/byxorna/väskan har jag ju haft länge. Du ser ju aldrig nånting?

mattiasp skrev:
Eller har man kanske inte hört kommentaren -Du är ju hopplös. De här skorna/byxorna/väskan har jag ju haft länge. Du ser ju aldrig nånting?
är ju då lite modeintresserad också så jag har tokpejl på hennes garderobsinnehåll. Sen är jag lejon så jag håller stenkoll på allt som händer runtikring mig, tror jag :surprised:)

"Bakom varje lurad man står en nyfriserad kvinna" :cool:

mattiasp skrev:
Hustrur kanske gör precis som vi gör med våra verktygsinköp? Jag menar att hon säger att det kostade 600, när det i själva verket kostade 1400.
Jag undrar om det inte snarare är tvärtom: -Nu har jag minsann lagt ut 1400:- på att vara snygg för dig så nu får du sätta in på ICA-kortet denna månaden. De har ju dessutom jättefina verktyg på MAXI också!

Snailman
kellenstativet kostar 995 nu igen...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.