78 804 läst · 1 985 svar
79k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej, det är inte bara en svensk uppfattning att CO2 utsläpp bidrar till klimatförändringarna. Att ta bort reduktionsplikten kommer öka CO2 utsläppen, dessa är ackumulerande så det är här och nu som gäller.P paralun skrev:
Ja och det är inte mycket du kan göra åt saken på några år. Att älta kan inte vara så roligt i längden…D djac skrev:
Finns många sådanna på andra sidan också, denna var den första som kom upp i mitt huvud. Hon hade verkligen noll kollD djac skrev:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...bah-kuhnke-av-med-ansvaret-for-is-resenarerna
På vilket sätt ökar det CO2 utsläppen? Hälften av biodrivmedlet som används kommer från odlade grödor med lika stort klimatavtryck som fossila bränslen. Den globala produktionen av olja påverkas inte nämnvärt av att Sverige ändrar reduktionsplikten så i marginalen ökar det världsmarknadspriset något.D djac skrev:
Du är så bitter att det stinker. Finns det inga andra/fler mer effektiva sätt att få ner utsläppen som du kan rekommendera?D djac skrev:
Det vet nog ingen, när man arbetar med samhällen så är det svårt att exakt, starkt ord, veta utfallen i förväg. Men vi har aldrig haft en minister som inte vet varför hen gör saker, som sagt, det är noterat som nu gällande världsrekord och jag tror inte det slås under min livstid.Jonatan79 skrev:
Det kommer inte öka utsläppen, så länge de tillverkar lika mycket förnyelsebara drivmedel i Sverige. Men blanda in dem i något annat lands bilarD djac skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 927 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 927 inlägg
Nej det har du rätt i. Du påstår bara att man för den bästa politiken vad gäller utsläpp och upptag i skog och mark.Jonatan79 skrev:
Då är det ju en rimlig fråga vad man gör så bra, utöver den minskade reduktionsplikten.
Det är givetvis helt ok att inte veta vad regeringen gör, men då kanske man kan vara lite ödmjukare än att säga att det är det bästa. Sådana uttalanden brukar mest komma från extremister, där allt deras ledare gör är det bästa, utan att man vet vad de gör.
Absolut inte men om man inte vet varför utsläppen ska ner så blir det såklart svårt att förstå åtgärderna, jag är inte förvånad att det blir paniskt spammande med irrelevanta urler.Jonatan79 skrev:
Det är inte så lätt i Sverige, handlar i första hand om transportsektorn och den ökar vi kraftigt nu, det är just därför det är så skadligt, inte lätt att sänka motsvarande på något annat. De har satt sig i en svår knipa med detta, helt enkelt.
Du feltolkar mitt inlägg igen! Det vore mer klädsamt om du frågade nästa gång du undrar istället för att försöka gissa.Fairlane skrev:Nej det har du rätt i. Du påstår bara att man för den bästa politiken vad gäller utsläpp och upptag i skog och mark.
Då är det ju en rimlig fråga vad man gör så bra, utöver den minskade reduktionsplikten.
Det är givetvis helt ok att inte veta vad regeringen gör, men då kanske man kan vara lite ödmjukare än att säga att det är det bästa. Sådana uttalanden brukar mest komma från extremister, där allt deras ledare gör är det bästa, utan att man vet vad de gör.
För mig personligen är det den bästa politiken. Jag har nästan ingen förtroende alls för varken MP eller V, något hopp finns för S ännu men det ser mörkt ut.
Det är din tolkning, många andra tycker inte så. En del forskning motsäger också dina tankar.D djac skrev:Absolut inte men om man inte vet varför utsläppen ska ner så blir det såklart svårt att förstå åtgärderna, jag är inte förvånad att det blir paniskt spammande med irrelevanta urler.
Det är inte så lätt i Sverige, handlar i första hand om transportsektorn och den ökar vi kraftigt nu, det är just därför det är så skadligt, inte lätt att sänka motsvarande på något annat. De har satt sig i en svår knipa med detta, helt enkelt.