78 798 läst · 1 985 svar
79k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 156 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 156 inlägg
Nej, inte någon större skillnad. Det är i huvudsak två grupperingar som gör allt vad de kan för att svärta ner personerna i den andra gruppen. Där var det länkar till swebb-tv och här är det länkar till samnytt, ingen större skillnad. Ena gruppen tänker framför allt på sin egen kropp resp. plånbok just nu och den andra försöker få någon förståelse för att samhället/världen/framtiden kan vara viktigare än en enskild persons kropp/plånbok.Jonatan79 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 156 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 156 inlägg
Gammal teknik, och kanske möjligt att de gjort något smart med inkapslingen. Men det låter inte rimligt att de skulle revolutionera bilindustrin. Det behövs typ tio miljoner sådana för att driva en moped.Abuquir skrev:
Hittills har väl den typen av batterier mest varit ett gissel på sjön i form av ryska (är någon förvånad) fyrar.
https://sverigesradio.se/artikel/1432909
Ok, tack för svar. Jag tycker mig se en hel del mer extrema åsikter bland antivax-gänget men vi värderar och beaktar visst saker och ting väldigt olika.BirgitS skrev:Nej, inte någon större skillnad. Det är i huvudsak två grupperingar som gör allt vad de kan för att svärta ner personerna i den andra gruppen. Där var det länkar till swebb-tv och här är det länkar till samnytt, ingen större skillnad. Ena gruppen tänker framför allt på sin egen kropp resp. plånbok just nu och den andra försöker få någon förståelse för att samhället/världen/framtiden kan vara viktigare än en enskild persons kropp/plånbok.
Ja, det var ju inte mycket att hänga i granen så att säga....C cpalm skrev:
Men med det sagt, så finns det ju alltid utvecklingsmöjligheter....
Tack för din svarskommentar. Att försöka hänföra professor Lennart Bengtsson till någon ”föredetting” som förtvivlat försöker hänga kvar i sin egen värld – då är man nog så långt från verkligheten man kan komma.BirgitS skrev:Och samma sak när det gällde covid och vaccination. Vad är det som får folk som har uppfyllt pensionsåldern med god råge att vara allmänt motvilliga till förändringar?
Kan det hänga ihop med att det välkända fenomen att det blir allt svårare att ta in nya fakta och annan ny information med stigande ålder?
Kanske kombinerat med en stigande tendens för mansplaining etc. "jag har haft rätt förut och jag fortsätter att ha rätt oavsett vad andra säger". En typ av Ove-mentalitet.
Eller en önskan om en sista möjlighet till att bli känd, att lämna ett avtryck för framtiden?
Även Einstein började ha väldigt mycket fel när han blev äldre och vägrade tro att det fanns någon sanning i kvantmekaniken.
När jag talade med honom, satt jag och önskade att jag någonsin hade varit så kristallklar och skärpt upptill – och jag tillhör nog inte dumskallarna. Jag lyckades övertyga honom om att jag var rätt bra på både matematik och fysik – för att vi skulle ha ett meningsfullt samtal.
Så ditt ifrågasättande av hans mentala kapacitet – baserat på att han tydligen enligt dig hade fel åsikter - måste nog i stället handla om en ideologisk förspänning som inga fakta biter på! Men tack för att du gjorde det så tydligt.
Okej, visste faktiskt inte att de existerade.R RoAd skrev:Gammal teknik, och kanske möjligt att de gjort något smart med inkapslingen. Men det låter inte rimligt att de skulle revolutionera bilindustrin. Det behövs typ tio miljoner sådana för att driva en moped.
Hittills har väl den typen av batterier mest varit ett gissel på sjön i form av ryska (är någon förvånad) fyrar.
[länk]
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 152 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 152 inlägg
Är du helt uppriktig nu? Du menar på fullaste allvar att det är en kamp mellan gott och ont? Och du står på den goda sidan mot de onda. Det är så enkelt för dig?BirgitS skrev:Nej, inte någon större skillnad. Det är i huvudsak två grupperingar som gör allt vad de kan för att svärta ner personerna i den andra gruppen. Där var det länkar till swebb-tv och här är det länkar till samnytt, ingen större skillnad. Ena gruppen tänker framför allt på sin egen kropp resp. plånbok just nu och den andra försöker få någon förståelse för att samhället/världen/framtiden kan vara viktigare än en enskild persons kropp/plånbok.
Känns väl tämligen bekant? Sveriges uppoffring i klimatarbete eller human flyktingpolitik, bara man vill alla väl så är man god och har alltid rätt i kampen mot de onda. 🫶Claes Sörmland skrev: