Status
Inte öppen för fler kommentarer.
C
Abuquir Abuquir skrev:
Det kanske finns ett hopp ändå! :)
Tyvärr glömde samnytt skriva att batteriet levererar 100 μW. Förmodligen av ren upphetsning av tanken på batteridrivna trafikflygplan osv.

Den typen av batterier är inget nytt.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
BirgitS BirgitS skrev:
Jag använder inte FB.
Klokt.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tycker du inte att det är skillnad på diskussionerna i denna tråd och covid-trådarna?
Nej, inte någon större skillnad. Det är i huvudsak två grupperingar som gör allt vad de kan för att svärta ner personerna i den andra gruppen. Där var det länkar till swebb-tv och här är det länkar till samnytt, ingen större skillnad. Ena gruppen tänker framför allt på sin egen kropp resp. plånbok just nu och den andra försöker få någon förståelse för att samhället/världen/framtiden kan vara viktigare än en enskild persons kropp/plånbok.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
P paralun skrev:
Sen är det då den här modellen man använder som "koncensus".
Det där är inte en modell utan flera olika scenarier om vad som kan tänkas hända med temperaturen framöver under vissa förutsättningar.

R
Abuquir Abuquir skrev:
Det kanske finns ett hopp ändå! :)

[länk]
Gammal teknik, och kanske möjligt att de gjort något smart med inkapslingen. Men det låter inte rimligt att de skulle revolutionera bilindustrin. Det behövs typ tio miljoner sådana för att driva en moped.

Hittills har väl den typen av batterier mest varit ett gissel på sjön i form av ryska (är någon förvånad) fyrar.

https://sverigesradio.se/artikel/1432909

BirgitS BirgitS skrev:
Nej, inte någon större skillnad. Det är i huvudsak två grupperingar som gör allt vad de kan för att svärta ner personerna i den andra gruppen. Där var det länkar till swebb-tv och här är det länkar till samnytt, ingen större skillnad. Ena gruppen tänker framför allt på sin egen kropp resp. plånbok just nu och den andra försöker få någon förståelse för att samhället/världen/framtiden kan vara viktigare än en enskild persons kropp/plånbok.
Ok, tack för svar. Jag tycker mig se en hel del mer extrema åsikter bland antivax-gänget men vi värderar och beaktar visst saker och ting väldigt olika.

C cpalm skrev:
Tyvärr glömde samnytt skriva att batteriet levererar 100 μW. Förmodligen av ren upphetsning av tanken på batteridrivna trafikflygplan osv.

Den typen av batterier är inget nytt.
[media]
Ja, det var ju inte mycket att hänga i granen så att säga....
Men med det sagt, så finns det ju alltid utvecklingsmöjligheter....

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Abuquir Abuquir skrev:
Ja, det var ju inte mycket att hänga i granen så att säga....
Men med det sagt, så finns det ju alltid utvecklingsmöjligheter....
Vit och grå "Mr. Fusion" hem energireaktor-modell med genomskinlig behållare och logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Abuquir
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och samma sak när det gällde covid och vaccination. Vad är det som får folk som har uppfyllt pensionsåldern med god råge att vara allmänt motvilliga till förändringar?
Kan det hänga ihop med att det välkända fenomen att det blir allt svårare att ta in nya fakta och annan ny information med stigande ålder?
Kanske kombinerat med en stigande tendens för mansplaining etc. "jag har haft rätt förut och jag fortsätter att ha rätt oavsett vad andra säger". En typ av Ove-mentalitet.
Eller en önskan om en sista möjlighet till att bli känd, att lämna ett avtryck för framtiden?

Även Einstein började ha väldigt mycket fel när han blev äldre och vägrade tro att det fanns någon sanning i kvantmekaniken.
Tack för din svarskommentar. Att försöka hänföra professor Lennart Bengtsson till någon ”föredetting” som förtvivlat försöker hänga kvar i sin egen värld – då är man nog så långt från verkligheten man kan komma.

När jag talade med honom, satt jag och önskade att jag någonsin hade varit så kristallklar och skärpt upptill – och jag tillhör nog inte dumskallarna. Jag lyckades övertyga honom om att jag var rätt bra på både matematik och fysik – för att vi skulle ha ett meningsfullt samtal.

Så ditt ifrågasättande av hans mentala kapacitet – baserat på att han tydligen enligt dig hade fel åsikter - måste nog i stället handla om en ideologisk förspänning som inga fakta biter på! Men tack för att du gjorde det så tydligt.

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 2 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Gammal teknik, och kanske möjligt att de gjort något smart med inkapslingen. Men det låter inte rimligt att de skulle revolutionera bilindustrin. Det behövs typ tio miljoner sådana för att driva en moped.

Hittills har väl den typen av batterier mest varit ett gissel på sjön i form av ryska (är någon förvånad) fyrar.

[länk]
Okej, visste faktiskt inte att de existerade.

Claes Sörmland
BirgitS BirgitS skrev:
Är du helt uppriktig nu? Du menar på fullaste allvar att det är en kamp mellan gott och ont? Och du står på den goda sidan mot de onda. Det är så enkelt för dig?

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det där är inte en modell utan flera olika scenarier om vad som kan tänkas hända med temperaturen framöver under vissa förutsättningar.
Jo det är en modell med olika scenarior.
Enkelt jämfört med modellerna som fanns för Covid-19.

R
Abuquir Abuquir skrev:
Okej, visste faktiskt inte att de existerade.
Jag börjar se ett mönster i att du skriver saker om saker du inte kan något om. Bara de kommer från samnytt :)

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Är du helt uppriktig nu? Du menar på fullaste allvar att det är en kamp mellan gott och ont? Och du står på den goda sidan mot de onda. Det är så enkelt för dig?
Känns väl tämligen bekant? Sveriges uppoffring i klimatarbete eller human flyktingpolitik, bara man vill alla väl så är man god och har alltid rätt i kampen mot de onda. 🫶

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.