Nissens
Bart Bart skrev:
Men jag förstår fortfarande inte varför en bra buffert skulle utesluta användandet av kreditkort? Kreditkortet är inte ett substitut för ett sparande, tvärtom. Med ett bra kreditkort kan jag öka mitt sparande genom att få bonusar som betalar för t ex resor.
Varför skall man använda kredit om man inte behöver det?

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det finns ett antal kloka argument i tråden. Men egentligen räcker sund beprövad ekonomisk teori som säger att en betalning i framtiden är mindre betungande än samma betalning idag. 😉

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Om man vill använda cashen till något som ger bättre avkastning under kredittiden.

Nissens
K Kane skrev:
Om man vill använda cashen till något som ger bättre avkastning under kredittiden.
Ja, men det är nog ovanligt med säker avkastning som bräcker krediträntan…

Nissens Nissens skrev:
krediträntan
Om den överhuvudtaget kommer i spel har något misslyckats gruvligt i kortanvändningen.

• Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Om den överhuvudtaget kommer i spel har något misslyckats gruvligt i kortanvändningen.
Det är väl klart som vatten att den kommer i användning, vad tror du att dessa bolag överlever på?

Nissens Nissens skrev:
Ja, men det är nog ovanligt med säker avkastning som bräcker krediträntan…
0% brukar vara möjligt att slå.

• Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Det är väl klart som vatten att den kommer i användning,
Jag har aldrig betalat en krona i ränta till ett kreditkortsföretag. Varför skulle man göra det? Det är klart som vatten att det aldrig sker!

• Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
Nissens
K Kane skrev:
0% brukar vara möjligt att slå.
Vem ger en kreditränta på 0%???

Vi pratar inte om förstå månaden förstås.

Nissens Nissens skrev:
Naturligtvis är det precis det vi pratar om. Du är väl inte så tokig att du inte betalar fakturan till fullo exakt på förfallodagen? Nog för att vi ibland har olika åsikter men direkt korkad har jag aldrig uppfattat dig som. 😉

• Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nu glider du undan frågan. Varför tycker du att det finns ett samband mellan användande av kreditkort och avsaknaden av en buffert?

Sen kan jag förklara fördelarna med att använda kreditkort även om det finns en buffert och kontanter.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har aldrig betalat en krona i ränta till ett kreditkortsföretag. Varför skulle man göra det? Det är klart som vatten att det aldrig sker!
Nja absolut att du är ordningsam men det tror jag inte resterande av alla kreditkortsanvändare är!

R Rejäl skrev:
Nja absolut att du är ordningsam men det tror jag inte resterande av alla kreditkortsanvändare är!
Nej säkert inte alla, men alla som har ett kort för ekonomisk nytta. Använder man det på ett olönsamt sätt ska man naturligtvis inte använda det. Hela tråden handlar om fördelar med kreditkort.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vem ger en kreditränta på 0%???

Kom in i matchen nu.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens
K Kane skrev:
Kom in i matchen nu.
Det var inte jag som påstod det. Och som jag skrev, vi pratar inte om den första räntefria kreditmånaden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.