K Kurtivan skrev:
Det finns chans till bra överblick var pengar går när man får en faktura varje månad på vad man handlat, men man måste ju ha pli på sig att betala den innan räntesatsen slår till, för då blir det en minusaffär
Men det är ju ingen skillnad mellan betal eller kreditkort, bara två olika redovisningar, dvs fakturan (visas även direkt efter betalning hos utgivaren) eller om du tittar på ditt privat/lönekonto (går där att katogorisera och sortera efter datum)

A AndersS skrev:
Men det är ju ingen skillnad mellan betal eller kreditkort, bara två olika redovisningar, dvs fakturan (visas även direkt efter betalning hos utgivaren) eller om du tittar på ditt privat/lönekonto (går där att katogorisera och sortera efter datum)
Ok. Jag har endast erfarenhet av kreditkort och dess fakturor.

K Kurtivan skrev:
Ok. Jag har endast erfarenhet av kreditkort och dess fakturor.
Nu blir det lite OT och kan vara beroende av bank, med betalkort/konto kan jag katogorisera butiker/företag och sedan t.ex. ta ut och sortera en gång/år. Gör det inte för egen del utan där jag har fullmakt och även agerar god man. Går ju även att ta ut dokument i excel-format och bearbeta. För de flesta blir det lite överarbetad i den egna ekonomin men vill man veta vart pengarna används till så är det ett sätt.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.