18 190 läst · 911 svar
18k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag vet att attacken drabbade samhället hårt och många dog eller skadades.P paralun skrev:
Lika illa som en värre rysk bombning under fortsättningskriget. Det vill inte säga litet. Nu som då så finns det inge bra motmedel ifall det händer igen.
Däremot så är jag övertygad om att den påföljande debatten var till mycket stor del orkestrerad av ryska skrämselpropagandister.
Jag vet förstås inte vad Abies koreana tycker, men kanske får reda på det när jag har läst ut tråden. 🙃)Intet skrev:
Jag tycker dock att man inte ska svara på en förolämpning med en förolämpning. Om man tycker att en skribent är ohyfsad och bryter mot forumreglerna så bör man anmäla det till forumets moderatorer.
En forumdiskussion blir bättre om man stryker okvädningsorden innan man lägger på sin kommentar.
Jo det håller jag med om och missilen är brutal... laddar man med kärnvapen så är det nog GodNatt.H heimlaga skrev:Jag vet att attacken drabbade samhället hårt och många dog eller skadades.
Lika illa som en värre rysk bombning under fortsättningskriget. Det vill inte säga litet. Nu som då så finns det inge bra motmedel ifall det händer igen.
Däremot så är jag övertygad om att den påföljande debatten var till mycket stor del orkestrerad av ryska skrämselpropagandister.
Klart otrevlig utveckling hursomhelst och jag tror inte Putin viker ner sig.
Som vanligt läser du inte länkarna du ständigt tvingar på oss andra.P paralun skrev:
Andra meningen säger att man signed a deal men i din värld betyder det att inget avtalades 🤣🤣
« In February 2020, the Trump administration and the Taliban signed the United States–Taliban deal in Doha, Qatar,«
Kan du inte ransonera ditt skrivande i 5-11 trådar där du i vitt skilda ämnen claimar sånt som lätt bevisats vara fel, så höjer vi standarden lite…
Jo är ganska säker på att det finns en gräns även med en "köttkvarnstaktik, mer att man inser att det här går inte längre och då både mänskligt lidande och ekonomiskt vad det kostar. Jag ser väl mer att Ukraina måste inse det här.P pmd skrev:
"Köttkvarnstaktik har ju Ryssland och gamla Sovjetunionen använt tidigare och tydligt under 2a världskriget men allt har sin gräns.
Vilken fredsförhandling syftar du på?P paralun skrev:
Japan kapitulerade villkorslöst.P paralun skrev:
Ja, officiellt så hette det så att Porkala arrenderades av Sovjet. Det var en känslig plats för Sovjet eftersom man från Porkala kunde kontrollera Finska viken. Arrendet var inte frivilligt...P pmd skrev:
Ja, det lämnades tillbaka i mitten på 50-talet, tidigare än planerat. Jag minns ännu berättelserna om hur gräsligt misskött området var när Sovjet lämnade det. Det var förfall i ordets rätta bemärkelse.
Jag hittade detta;
https://blogs.abo.fi/historia/2024/...-kalla-krigets-drama-vid-helsingfors-troskel/