18 099 läst · 911 svar
18k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ge gärna en referens till det påståendet. När och var inträffade våldtäkten du nämner?M maxmsm skrev:
USA har varit en garant för Sveriges självständighet under hela kalla kriget. Utan vårt militära samarbete med USA hade Sverige varit en lydstat till Sovjetunionen.
Du kanske borde nog läsa på lite om t ex syftet med hybridattacker och påvekansoperationer.Intet skrev:För att återgå till vattentornen. Är det ändå inte otroligt osannolikt att en främmande makt skulle lämna spår efter sitt sabotagerekognoserande. Det leder ju bara till att det blir mycket svårare nästa gång. Som att sätta upp ett anslag på Konsum. -"Imorgon klockan 12 kommer jag in och snattar oxfile" + foto.
Rent kontraproduktivt. Dels för att de drar uppmärksamheten till vattentornen i allmänhet och dels för att skalskyddet kommer att förstärkas, i synnerhet.
/Krille
USA var en pålitlig garant för Sveriges självständighet under kalla kriget. Utan USAs stöd hade Sverige varit en lydstat till Sovjetunionen.M maxmsm skrev:
De närmaste fyra åren kommer dock risken för USAisk opålitlighet att öka en hel del.
Det är nog tyvärr en lite för optimistisk spådom. Ryssland är ett land med imperialistiskt kultur. Det finns gott om människor som kan ta över som tsar efter Putin.M maxmsm skrev:
Ryssland är den sista (stora) europeiska kolonialmakten som inte har genomfört en avkolonisering.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 157 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 157 inlägg
Jag är väl medveten om flottbasen. Om dessa gröna gubbar utan nationalitetsbeteckning kom därifrån eller från andra ställen eller både och vet jag inte. Enligt Rysslands dåvarande sanning så var de ju inte ens ryska...P pmd skrev:
Min pappa tillbringade sina bästa ungdomsår vid den ryska fronten, det var hans eget uttryck.Intet skrev:
Själv minns jag mycket väl ransoneringarna efter kriget, rädslan och otryggheten för att freden inte skulle hålla var ständigt närvarande hos föräldragenerationen. De ständiga hoten som kom från grannlandet, annekteringen av Porkkala samt det lilla landet Finland, sargat och fattigt, som dömdes att betala krigsskadestånd till Ryssland.
"Finlands krigsskadestånd var det krigsskadestånd som Finland var tvungen att betala till Sovjetunionen efter andra världskriget. Det fastslogs i mellanfreden september 1944 och bekräftades i Parisfreden 1947.[1] Skadeståndet uppgick till 300 miljoner dollar.[2] Enligt 2012 valutakurser är beloppet ungefär 4,5 miljarder euro.[3]
Betalningarna motsvarade 6,5 procent av bruttonationalprodukten och krävde en fördubbling av kapaciteten inom verkstadsindustrin, varvsindustrin och kabeltillverkningen. Det var därför nödvändigt att rationalisera produktionen inom industrin för att kunna leverera varorna som utgjorde skadeståndet. Utländska lån, huvudsakligen från Sverige, hjälpte till.[4]
I krigsskadeståndet ingick leverans av ett antal nybyggda fartyg, bland andra 90 så kallade krigsskadeståndsskonare av trä.
Det sista tåget med krigsskadeståndsvaror passerade gränsen den 18 september 1952.[3] Finlands krigsskadestånd är det enda som har betalats tillbaka till fullt belopp.[5]"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Finlands_krigsskadestånd
GS lantmäteriet borde sitta inne för alltid pgs landsförräderi tyvärr är dödstraffet avaktiverat i fredstidIntet skrev:Åter till trådens ämne. Här har lantmäteriet mörkat säkerhetsläckor. Det är inte bara vattentorn som är lätta att bryta sig in i, vare sig man är en genomvalhänt spion eller vandal.Hos lantmäteriet är det bara att fråga det man vill och så svarar vår myndighet.
Den svenska naiviteten är oroande.
[länk]
Njau, Google Maps är generös om man söker på just vattentorn. Sedan tål då inte Google svenska LMV och alla avgifter för allt.returen skrev:
Exempel
https://www.google.com/maps/search/vattentorn/@56.9724036,12.7581195,472745m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTIwMy4wIKXMDSoASAFQAw==
Men nu ska ju vattentorn vara skyddade och ha en kamera.
Njau, allting är relativt och det vete tusan vad Google använder för källa eftersom de hatar LMV¨s prispolitik för sina tjänster? Jag tror inte hon är en landsförrädare men däremot att vi haft blåögda politiker som ställt för flummiga krav.returen skrev:
Att finnarna betalade krigsskadestånd till Ryssland, hade jag faktiskt ingen aning om. Att de slog sina påsar ihop med Nazisterna, är nog mer känt.A Abies koreana skrev:Min pappa tillbringade sina bästa ungdomsår vid den ryska fronten, det var hans eget uttryck.
Själv minns jag mycket väl ransoneringarna efter kriget, rädslan och otryggheten för att freden inte skulle hålla var ständigt närvarande hos föräldragenerationen. De ständiga hoten som kom från grannlandet, annekteringen av Porkkala samt det lilla landet Finland, sargat och fattigt, som dömdes att betala krigsskadestånd till Ryssland.
"Finlands krigsskadestånd var det krigsskadestånd som Finland var tvungen att betala till Sovjetunionen efter andra världskriget. Det fastslogs i mellanfreden september 1944 och bekräftades i Parisfreden 1947.[1] Skadeståndet uppgick till 300 miljoner dollar.[2] Enligt 2012 valutakurser är beloppet ungefär 4,5 miljarder euro.[3]
Betalningarna motsvarade 6,5 procent av bruttonationalprodukten och krävde en fördubbling av kapaciteten inom verkstadsindustrin, varvsindustrin och kabeltillverkningen. Det var därför nödvändigt att rationalisera produktionen inom industrin för att kunna leverera varorna som utgjorde skadeståndet. Utländska lån, huvudsakligen från Sverige, hjälpte till.[4]
I krigsskadeståndet ingick leverans av ett antal nybyggda fartyg, bland andra 90 så kallade krigsskadeståndsskonare av trä.
Det sista tåget med krigsskadeståndsvaror passerade gränsen den 18 september 1952.[3] Finlands krigsskadestånd är det enda som har betalats tillbaka till fullt belopp.[5]"
[länk]
Bra inlägg förresten.
Såklart.P paralun skrev:
Självklart förhandlas det med "fascister". Verkliga eller påhittade. När båda sidor är tillräckligt krigströtta är det ingen som bryr sig om vilken titel man klistrat på motsåndaren. Förbluffande att inte alla förstår det.
Jo människan har ju förstått det i århundraden. Vi själva med vår krigiska bakgrund så var väl Karl XII den stora vändpunkten när man såg det meningslösa lidandet med att kriga.Intet skrev: