18 075 läst · 911 svar
18k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Indirekt så är det ju möjligt. Säg att Trump ser till att USA går ur Nato och låter resten av världen sköta sig själv. Ryssland, Kina och Iran jublar och passar på tillfället. Blev läget för Sverige då farligare pga USAs agerande?MathiasS skrev:
Det var inte alls påståendet. Att EU's situation blir "farligare" utan USA är självklart. Det maxmsm sa var att USA är farligare än Ryssland, Iran och Kina pga mindre stöd till Nato. Det är givetvis inte sant.B b8q skrev:
För att återgå till vattentornen. Är det ändå inte otroligt osannolikt att en främmande makt skulle lämna spår efter sitt sabotagerekognoserande. Det leder ju bara till att det blir mycket svårare nästa gång. Som att sätta upp ett anslag på Konsum. -"Imorgon klockan 12 kommer jag in och snattar oxfile" + foto.
Rent kontraproduktivt. Dels för att de drar uppmärksamheten till vattentornen i allmänhet och dels för att skalskyddet kommer att förstärkas, i synnerhet.
Rent kontraproduktivt. Dels för att de drar uppmärksamheten till vattentornen i allmänhet och dels för att skalskyddet kommer att förstärkas, i synnerhet.
Idag den 6 december är en helgdag i Finland. Man firar att landet blev självständigt från Ryssland den 6 december 1917. Alla finländare hedrar även minnet av de stupade pojkar som förlorade sina liv vid den ryska fronten.Intet skrev:
Du är respektlös och borde skämmas!
Jo men därav ska ju ett vattentorn fysiskt skyddas inkl fungerande kameraövervakning.Intet skrev:För att återgå till vattentornen. Är det ändå inte otroligt osannolikt att en främmande makt skulle lämna spår efter sitt sabotagerekognoserande. Det leder ju bara till att det blir mycket svårare nästa gång. Som att sätta upp ett anslag på Konsum. -"Imorgon klockan 12 kommer jag in och snattar oxfile" + foto.
https://www.svensktvatten.se/global...-fysiskt-tekniskt-skydd-dricksvatten_2011.pdf
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 737 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 737 inlägg
Inte alls. Heimlaga har kommit med allehanda förolämpningar som strider mot normal hyfs samt diverse forumregler. Är man rent oförskämd, får man tåla lite mothugg. Tycker du inte det?A Abies koreana skrev:
Som sagt var. Det är inte Heimlagas berättelser om kriget jag kommenterar. Som jag tidigare skrivit är han väl den ende här som alls har någon krigserfarenhet om än bara i berättandets form. Vi övriga har i bästa fall bara hört om ransoneringar av våra föräldrar och de flesta inte ens det.MultiMan skrev:
Det som börjar bli lite tjatigt är hans barnsliga, okunniga kommentarer om Rysstroll och annat småbarnsspråk så fort man inte tycker som han själv. Hade vi suttit och pratat med varandra. Öga mot öga, skulle vi säkert förstått varandra mycket bättre. Men nu är det som det är, så jag får ignorera honom istället. Synd. För det är mer givande att diskutera med oliktänkande än ryggdunkare.
Redigerat: