Status
Inte öppen för fler kommentarer.
MathiasS MathiasS skrev:
Det är ett helt ologiskt påstående. Vi vet att de kommer ha ett mer nationellt fokus med Trump vid rodret, det kan inte göra dem till farligare än länder som konstant uttalar krigshot och utför krigshandlingar.
Indirekt så är det ju möjligt. Säg att Trump ser till att USA går ur Nato och låter resten av världen sköta sig själv. Ryssland, Kina och Iran jublar och passar på tillfället. Blev läget för Sverige då farligare pga USAs agerande?

B b8q skrev:
Indirekt så är det ju möjligt. Säg att Trump ser till att USA går ur Nato och låter resten av världen sköta sig själv. Ryssland, Kina och Iran jublar och passar på tillfället. Blev läget för Sverige då farligare pga USAs agerande?
Det var inte alls påståendet. Att EU's situation blir "farligare" utan USA är självklart. Det maxmsm sa var att USA är farligare än Ryssland, Iran och Kina pga mindre stöd till Nato. Det är givetvis inte sant.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Så du tror Sverige kartlägger hur vi kan förstöra civil infrastruktur i Ryssland också då? Eftersom så gör alls med potentiella fiender?
Nej.

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
P pmd skrev:
Borde vi hellre skicka vapen till Ryssland? Eller vad menar du?
Nej.
Ger vi vapen till motståndaren får det naturligtvis konsekvenser. Är man med I leken, får man leken tåla. Det fattade till och med vi småttingar när någon började lipa.

• Arg
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag trodde att kålsuparteorin tappade sin kraft och tjusning efter kalla kriget.
?

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det är ingen hemlighet direkt att missilen mot Dnipro var en delav en mycket väl planlagd rysk propaganda- och skrämseloperation riktad mot demokratierna i Väst. Uppenbarligen är du en del av operationen.
Kalle Blomkvist. Är du igång igen 😅

Redigerat:
  • Haha
  • Arg
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
För att återgå till vattentornen. Är det ändå inte otroligt osannolikt att en främmande makt skulle lämna spår efter sitt sabotagerekognoserande. Det leder ju bara till att det blir mycket svårare nästa gång. Som att sätta upp ett anslag på Konsum. -"Imorgon klockan 12 kommer jag in och snattar oxfile" + foto.
Rent kontraproduktivt. Dels för att de drar uppmärksamheten till vattentornen i allmänhet och dels för att skalskyddet kommer att förstärkas, i synnerhet.

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Kalle Blomkvist. Är du igång igen
Idag den 6 december är en helgdag i Finland. Man firar att landet blev självständigt från Ryssland den 6 december 1917. Alla finländare hedrar även minnet av de stupade pojkar som förlorade sina liv vid den ryska fronten.

Du är respektlös och borde skämmas!

• Gilla
  • Älska
Bengt Larsson och 10 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
För att återgå till vattentornen. Är det ändå inte otroligt osannolikt att en främmande makt skulle lämna spår efter sitt sabotagerekognoserande. Det leder ju bara till att det blir mycket svårare nästa gång. Som att sätta upp ett anslag på Konsum. -"Imorgon klockan 12 kommer jag in och snattar oxfile" + foto.
Rent kontraproduktivt. Dels för att de drar uppmärksamheten till vattentornen i allmänhet och dels för att skalskyddet kommer att förstärkas, i synnerhet.
Jo men därav ska ju ett vattentorn fysiskt skyddas inkl fungerande kameraövervakning.

https://www.svensktvatten.se/global...-fysiskt-tekniskt-skydd-dricksvatten_2011.pdf

MultiMan
Intet Intet skrev:
Kalle Blomkvist. Är du igång igen 😅
Att lyckas prestera ett sådant svar till @heimlaga berättelse och inlägg är få förunnat, men jag tror inte någon vettig människa är avundsjuk över bedriften. Du borde skämmas.

• Gilla
  • Älska
Bengt Larsson och 9 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Idag den 6 december är en helgdag i Finland. Man firar att landet blev självständigt från Ryssland den 6 december 1917. Alla finländare hedrar även minnet av de stupade pojkar som förlorade sina liv vid den ryska fronten.

Du är respektlös och borde skämmas!
Inte alls. Heimlaga har kommit med allehanda förolämpningar som strider mot normal hyfs samt diverse forumregler. Är man rent oförskämd, får man tåla lite mothugg. Tycker du inte det?

• Arg
RoAd och 2 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Att lyckas prestera ett sådant svar till @heimlaga berättelse och inlägg är få förunnat, men jag tror inte någon vettig människa är avundsjuk över bedriften. Du borde skämmas.
Som sagt var. Det är inte Heimlagas berättelser om kriget jag kommenterar. Som jag tidigare skrivit är han väl den ende här som alls har någon krigserfarenhet om än bara i berättandets form. Vi övriga har i bästa fall bara hört om ransoneringar av våra föräldrar och de flesta inte ens det.

Det som börjar bli lite tjatigt är hans barnsliga, okunniga kommentarer om Rysstroll och annat småbarnsspråk så fort man inte tycker som han själv. Hade vi suttit och pratat med varandra. Öga mot öga, skulle vi säkert förstått varandra mycket bättre. Men nu är det som det är, så jag får ignorera honom istället. Synd. För det är mer givande att diskutera med oliktänkande än ryggdunkare.

Redigerat:
  • Arg
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
M maxmsm skrev:
Du får nog ha i åtanke att många av de som skickades in i den första vågen inte skickades dit för att kriga och av någon anledning så hade nog de professionella logistikerna ledigt de första månaderna...
Det dör betydligt fler ryssar varje dag nu jämfört med i början av kriget.

P
B b8q skrev:
Vårt eget försvar är rätt duktiga på att sabotera dricksvattnet också…
Det gör det dock inte i hemlighet. :)

P
M maxmsm skrev:
Jag anser att din topp tre lista haltar, USA är minst lika farliga som de andra tre men visst får du ha en topp tre lista med vilka länder du vill......
Se inlägg #68 för utgångspunkten för en topplista om tre.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.