Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
H heimlaga skrev:
Jag vet att attacken drabbade samhället hårt och många dog eller skadades.
Ingen dog, men tre personer skadades, av anfallet med en medeldistansrobot mot Dnipro, så vitt jag vet.

P paralun skrev:
?? Dags för dit evinnerliga norska gräl igen ??
Har du så uppblåst självbild att när du blir påkommen med fel (som drabbar tråden då du sprider länkar som du själv inte läst å som motsäger vad du claimar), ja då är det ett gräl med en från Norge?

Är det nån som gör fel är det i vart fall inte PARALUN, för han gör aldrig fel.

Erkänn fel så släpper vi det.

Å ransonera ditt skrivande.
Att vara så skrivkåt så man inte ens kollar vad man skriver gagnar inte forumet

• Gilla
  • Älska
sysmali och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Har du läst de två första meningarna i den artikeln?
Jo jag har skummat igenom hela artikeln och även snabbt kollat några källhänvisningar.

Se kapitel

Biden administration continues withdrawal.....​

P paralun skrev:
Jo jag har skummat igenom hela artikeln och även snabbt kollat några källhänvisningar.

Se kapitel

Biden administration continues withdrawal.....​

Du förstod inte att Pmd syftade på samma mening som jag kopierat in..??

” In February 2020, the Trump administration and the Taliban signed the United States–Taliban deal in Doha, Qatar,”

Men enligt PARALUN så fanns det inget avtal🤣🤣

Läs ingressen, där brukar man sammanfatta.

Så slipper du skumma igenom å missa det väsentliga

• Gilla
  • Älska
sysmali och 5 till
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jo är ganska säker på att det finns en gräns även med en "köttkvarnstaktik, mer att man inser att det här går inte längre och då både mänskligt lidande och ekonomiskt vad det kostar. Jag ser väl mer att Ukraina måste inse det här.
Det är nog Ryssland som måste inse det. Det är Ryssland som använder soldater i "mänskliga vågor", ungefär som kineserna gjorde i Koreakriget.

Ryssland kommer inte att "inse" det, men det kanske kommer till en punkt då Ryssland inte längre har råd att föra kriget på nuvarande sätt. Det kommer knappast att leda till förhandlingar, dock. Ryssland kan bita sig kvar i Ukraina utan att göra några anfall för att ta mer territorium, vilket ger betydligt färre förluster.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
A Abies koreana skrev:
Ja, det lämnades tillbaka i mitten på 50-talet, tidigare än planerat. Jag minns ännu berättelserna om hur gräsligt misskött området var när Sovjet lämnade det. Det var förfall i ordets rätta bemärkelse.
Ryssarna ville väl ha det lite mer hemtrevligt i Porkala …

• Gilla
  • Haha
heimlaga och 2 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Var det Kissinger eller Carter som sade -Att vara fiende med USA är farligt men att vara vän med USA är mycket farligare.
Det uttalandet har jag aldrig hört tillskrivas någon av dem. Har du hittat någon källa?

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
M maxmsm skrev:
Vad som är det farliga med dem har jag skrivit i flera inlägg tidigare och avser inte att upprepa det igen.
Det är nog klokt. Det är inte så meningsfullt att upprepa felaktigheter flera gånger.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
M maxmsm skrev:
Den här typen av kommentarer från sådana som dej gör att beslutet att lämna Hemvärnet blev lätt!
Övade hemvärnet för lite för invasion från Norge? 🙃

P
returen returen skrev:
Jodå
om inte så se i ukraina där de avrättar fångar till höger och vänster
1. Ukraina är inte Sverige.
2. Det är ryssar som mördar krigsfångar i Ukraina.
3. Läs regeringsformen 2 kap. 4 §

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är nog Ryssland som måste inse det. Det är Ryssland som använder soldater i "mänskliga vågor", ungefär som kineserna gjorde i Koreakriget.

Ryssland kommer inte att "inse" det, men det kanske kommer till en punkt då Ryssland inte längre har råd att föra kriget på nuvarande sätt. Det kommer knappast att leda till förhandlingar, dock. Ryssland kan bita sig kvar i Ukraina utan att göra några anfall för att ta mer territorium,röns sin g vilket ger betydligt färre förluster.
Jag tror tyvärr att man skickar en kärnvapenbestyckad IRBM.....när "köttkvarnen" nått sin gräns.

P paralun skrev:
med två atombomber, 150000-250000 japaner strök med och Japan gick med på en fredsförhandling
Se där, ännu ett direkt faktafel.

Unconditional surrender betyder Villkorslös kapitulation å inte fredsförhandling.

Är det läsförståelsen eller engelska kunskaperna som sviktar när du läser dina egna länkar…?

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Se där, ännu ett direkt faktafel.

Unconditional surrender betyder Villkorslös kapitulation å inte fredsförhandling.

Är det läsförståelsen eller engelska kunskaperna som sviktar när du läser dina egna lä
nkar…?
Jovisst satte man sig ned och Japan fick bocka och buga och skriva på att nu är det fred.
Skedde på USS Missouri
https://www.archives.gov/milestone-documents/surrender-of-japan

BirgitS
P pmd skrev:
Det uttalandet har jag aldrig hört tillskrivas någon av dem. Har du hittat någon källa?
Det är andra halvan av en mening som Kissinger sa i ett telefonsamtal enligt 2 böcker. Första halvan anger ett villkor för att andra halvan ska bli sann. Om inte villkoret är sant gäller alltså inte andra halvan. Villkoret blev inte sant.

Står om det här: https://skeptics.stackexchange.com/...e-dangerous-to-be-americas-enemy-but-to-be-am
Hela meningen är:
"Word should be gotten to Nixon that if Thieu meets the same fate as Diem, the word will go out to the nations of the world that it may be dangerous to be America's enemy, but to be America's friend is fatal."

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jovisst satte man sig ned och Japan fick bocka och buga och skriva på att nu är det fred.
Skedde på USS Missouri
[länk]
Men nån förhandling var det inte så där hade du fel (igen)

Märkligt att du inte EN ENDA gång av alla de flagranta sakfelen du haft faktiskt erkänt…?

Där är du i särklass sämst i klassen.
Att inte kunna erkänna fel e ingen bra egenskap.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.