18 269 läst · 911 svar
18k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jo det var ju en villkorslös förhandling och Japan insåg att priset var för högt efter atombomberna mot Hiroshima samt Nagasaki.Z Zodde skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 196 inlägg
Inte alls och jag litar på att Pentagon vet vad det är för missil.BirgitS skrev:
Sen som jag skrev så känner jag riktiga människor i Dnipro.
https://www.defense.gov/News/News-S...ro-us-provides-ukraine-with-new-tactical-wea/
Uselt och bedrövligt krig som främst beror på Angela Merkels behov av fossilgas! för att lägga ner kärnkraft.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Så du har inte blivit skrämd av Rysslands IRBM och propagandan kring den?P paralun skrev:
Det lät då verkligen så på det inlägg jag citerade. Varför håller du på och propagerar för att Ukraina ska vika sig för Ryssland?
Nej, du har helt missuppfattat varför kriget började och pågår.
"At you service", även den röda pressen fattar ju det här nu.BirgitS skrev:
Är allting egentligen Angela Merkels fel?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...yskland-beroende-av-rysk-gas-angrar-ingenting
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Jag kan inte hitta någonstans i den artikeln där det står att Putin invaderade Ukraina 2020 därför att Tyskland importerade gas från Ryssland i stor skala. Kan du citera den/de meningar som du avser?P paralun skrev:
Sen hoppas jag att du vet skillnaden mellan en enstaka persons åsikt och egentliga fakta.
Var det för svårt att svara på de två frågor jag ställde?
Liksom en massa andra frågor som du har fått för att det inte går att förstå dina resonemang.
Magda-tjötet hänger jag inte på men jag ser det ganska tydligt att Angela Merkel är den skyldige att det gick så illa. Putin kunde bygga upp sin krigsmakt med miljarderna man tjänade på fossilgasen.BirgitS skrev:Jag kan inte hitta någonstans i den artikeln där det står att Putin invaderade Ukraina 2020 därför att Tyskland importerade gas från Ryssland i stor skala. Kan du citera den/de meningar som du avser?
Sen hoppas jag att du vet skillnaden mellan en enstaka persons åsikt och egentliga fakta.
Var det för svårt att svara på de två frågor jag ställde?
Liksom en massa andra frågor som du har fått för att det inte går att förstå dina resonemang.
Och bara för att Merkel skulle lägga ner kärnkraft.....
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 449 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 449 inlägg
Så du kan alltså inte förklara hur du kommer fram till dina åsikter?P paralun skrev:
Bra att veta att du bara håller upp ett finger och känner efter vartåt det blåser (killgissning) och inte baserar dina åsikter på fakta. Vi visste ju redan att du inte läser de sidor du länkar till eller i alla fall inte förstår dem.
Tror du på allvar att Ryssland inte byggde upp sin krigsmakt långt innan Tyskland la ner kärnkraftverken?
Tror du på allvar att Ryssland inte har exporterat annat och till andra ställen än just gas till Tyskland?
Är du så lättpåverkad att en enda persons åsikt som skrivs i en personlig text i en kvällstidning blir en absolut sanning för dig?
Beror kriget främst på Merkels behov av fossilgas? Antingen har du helt köpt Rysslands propaganda eller också vet du inte betydelsen av order främst.P paralun skrev:
/Krille
Här är en ny intervju med Rysslands utrikesminister Lavrov. Som vanligt är han mycket vältalig och därför väl värd att lyssna på. Hans/Rysslands uppfattning om sakernas tillstånd stämmer inte alltid överens med forumets experter😀.
Så, håll tillgodo. Det är som sagt regel nummer ett i en konflikt. -Lär känna din motståndare. Dvs. Hur tänker de. Här är svaret.
https://rumble.com/v5wf4ue-exclusiv...sergey-lavrov-describes-the-war-with-the.html
Så, håll tillgodo. Det är som sagt regel nummer ett i en konflikt. -Lär känna din motståndare. Dvs. Hur tänker de. Här är svaret.
https://rumble.com/v5wf4ue-exclusiv...sergey-lavrov-describes-the-war-with-the.html