123 743 läst · 428 svar
124k läst
428 svar
Rotorstopp - Heru
Jag köpte ny rem som var delad.
den är röd och ihålig och man sätter en liten tapp i den så kan man låsa remmen.
mycket bättre och blir det uttöjd så kan man bara klippa av en bit och sätta fast igen.
Jag har kört så sen 2009.
den är röd och ihålig och man sätter en liten tapp i den så kan man låsa remmen.
mycket bättre och blir det uttöjd så kan man bara klippa av en bit och sätta fast igen.
Jag har kört så sen 2009.
Jag tror min O-ring mulat rejält Lät fingrarna rida på rotorn i spåret för där remmen går och samlade upp delar av vad jag tror är O-ringen.
Om det ens sitter något av O-ringen kvar på remskivan, så är den väldigt konkav.
Har även suspekta märken på rotorn, ser ut som att remmen fått frispel, men jag vette fan hur den skall ha lyckats stretcha sig dit utan att hoppa av remskivan.
Om det ens sitter något av O-ringen kvar på remskivan, så är den väldigt konkav.
Har även suspekta märken på rotorn, ser ut som att remmen fått frispel, men jag vette fan hur den skall ha lyckats stretcha sig dit utan att hoppa av remskivan.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
På 70- och 80talet fanns en bil som officiellt hette Volvo 340.
Kallades dock mest för Remjohan eller Rembränt.
Kanske ett passande namn för dessa roterande FTX-aggregat också
Har själv ett motströmsaggregat som gått klockrent i snart 8 år.
En grej mindre som kan strula där alltså.
Kallades dock mest för Remjohan eller Rembränt.
Kanske ett passande namn för dessa roterande FTX-aggregat också
Har själv ett motströmsaggregat som gått klockrent i snart 8 år.
En grej mindre som kan strula där alltså.
Det är mest pga snål design när dom satt ihop grejerna, som sagt fixar man till det själv så funkar det utan problem, mitt tickar nu på utan avbrott sen 2010.KnockOnWood skrev:
Jag skulle aldrig välja en motströms, dom behöver väll värma uppluften innan den "uppvärmda luften ska återvinnas". Det skulle vara ohållbart en sån där dag idag tex då vi har -30.
Men den roterande jobbar på utan för eller eftervärmning och det är god komfort i huset.
Bytte rem på Heru 130 förra året pga rotorstopp. Östberg var bra i kontakt.
Nu larmar det igen. Har satt temp på 15 så rotor stannar på dagar och börjar köra långsamt på kvällar. Vad gör man? Ohändig.
Trodde grejer skulle hålla, Östberg skulle vara pålitligt.
Nu larmar det igen. Har satt temp på 15 så rotor stannar på dagar och börjar köra långsamt på kvällar. Vad gör man? Ohändig.
Trodde grejer skulle hålla, Östberg skulle vara pålitligt.
Det där såg inte fräscht ut =)K KjellTimell skrev:
Sitter den på hjulet på din tredje bild med den gröna remmen? Jag måste alltså skruva isär hela skiten igen? Det tar vält ett par timmar för mig. Kanske snabbare andra gången med rätt verktyg.
Man kan inte hoppas på någon enklare rengörning annars?
Alltså vi har ju nya prylar, detta är ju lite underbetyg. 10 år kunde det väl snurra istället för 1-3 år.