799 883 läst · 6 209 svar
800k läst
6,2k svar
Rörspetsbrunn
Vilket junk. Gick ut glad i sinnet och blod i blick för att driva ner brunnen idag.
Visar sig att mina TNA gängade rör som jag köpte 2018 inte är kompatibla med de nya TNA filterören som kom idag. Gängan diffar. Därför jag tyckte de var meck..
Så det sket sig.
Har skickat iväg ett mail får se vad de säger.
Visar sig att mina TNA gängade rör som jag köpte 2018 inte är kompatibla med de nya TNA filterören som kom idag. Gängan diffar. Därför jag tyckte de var meck..
Så det sket sig.
Har skickat iväg ett mail får se vad de säger.
Verkar vara en annan leverantör.
Får beställa nya brunnsrör i så fall. Får jag inget svar i morgon så skickar jag iväg beställning på rören.
Hatar att vänta
Får beställa nya brunnsrör i så fall. Får jag inget svar i morgon så skickar jag iväg beställning på rören.
Hatar att vänta
Möjligt. Vet att rören 2018 är tillverkade i Tyskland. Kanske är Kina rör nu i så fall.
Om jag inte får svar inom kort och beställer nytt så blir det www.fontario.de istället. Verkar ha något snabbare leveranstid.
Om jag inte får svar inom kort och beställer nytt så blir det www.fontario.de istället. Verkar ha något snabbare leveranstid.
Sitter just och jämför lite priser o så. De olika leverantörerna har lite olika specar på grejerna.. Inga större skillnader men tillräckligt för att det inte kommer att fungera ihop. (Om nu uppgivna speca stämmer..)TotalControl skrev:
Tex olika olika tjocklek på material samt ytterdiameter. Hittade även denna info men handlar mer om skillnader mellan muff och tna..
Har alltid bara diffat de med muff, historiskt i alla fall . Den vänstra och mittersta på bilden. TNA dvs utan muff (helt släta) ska bara ha en typ av gänga som på bilden.
Båda typer av mina rör är TNA fast de går ändå inte ihop.
Har inte sett någon annan dimension än125x5 på DN115.
Båda typer av mina rör är TNA fast de går ändå inte ihop.
Har inte sett någon annan dimension än125x5 på DN115.
Vad krävs det för pump när man är nere på 14-15 meters djup?
Nivå på vattnet? Om det är mindre än 8-9 meter så funkar ju en vanlig centrifugalpump som jag har.
Dock skulle jag fundera på att installera en djuphålspump.
Har själv börjat snegla på att byta ut min plurijet till en 4" djuphålspump. Skönt att slippa mecka inför vintern. Alltid primad, tyst mm
Dock skulle jag fundera på att installera en djuphålspump.
Har själv börjat snegla på att byta ut min plurijet till en 4" djuphålspump. Skönt att slippa mecka inför vintern. Alltid primad, tyst mm
Var tvungen att ut och kolla vad jag har för rör, var varianten i mitten.U upa skrev:Sitter just och jämför lite priser o så. De olika leverantörerna har lite olika specar på grejerna.. Inga större skillnader men tillräckligt för att det inte kommer att fungera ihop. (Om nu uppgivna speca stämmer..)
Tex olika olika tjocklek på material samt ytterdiameter. Hittade även denna info men handlar mer om skillnader mellan muff och tna..
Vet ej, bara tänkte på det exemplet du skrev från Tyskland lite längre upp. Han som hittade vatten på 15 meters djup .TotalControl skrev:
Du kan säkert din historia och har rätt. Såg ytterdimension 130mm samt 131mm, gods 5,0mm samt 5,4.. Hur det ska vara eller om någon sommarjobbare mätt vet inte jag...TotalControl skrev: