U upa skrev:
Ngn som har tips på en billig pumpautomat han kan köpa? Ska driva en eller kanske två spridare åt gången så behövs inga värstingpumpar men gärna driftsäkert så jag slipper hoppa över staketet och fixa för ofta..:rofl:
Hur billig ska den vara?
 
Immobil Immobil skrev:
Hur billig ska den vara?
Pratat med hans mamma och även om hon inte delar hans ”passion” så kan hon tänka sig att sponsra honom men har om möjligt ännu sämre koll än mig på pumpar. Iaf så rådde jag henne att antingen köpa en ny pumpautomat med garanti och lite mer ”kräm” som fixar iaf två spridare (så han ”klarar” sig lite längre och inte behovet att köpa nytt igen är runt hörnet.) för ca 1000-1500;- eller hitta ngt vettigt enkelt under/runt femhundringen på beg.marknaden att börja med och ta det därifrån om behovet visar sig vara större.
 
  • Gilla
Mardigan
  • Laddar…
U upa skrev:
Pratat med hans mamma och även om hon inte delar hans ”passion” så kan hon tänka sig att sponsra honom men har om möjligt ännu sämre koll än mig på pumpar. Iaf så rådde jag henne att antingen köpa en ny pumpautomat med garanti och lite mer ”kräm” som fixar iaf två spridare (så han ”klarar” sig lite längre och inte behovet att köpa nytt igen är runt hörnet.) för ca 1000-1500;- eller hitta ngt vettigt enkelt under/runt femhundringen på beg.marknaden att börja med och ta det därifrån om behovet visar sig vara större.
Du vet vad jag har och jag är inte omöjlig att förhandla med. Speciellt om det är ett behjätansvärt syfte.
 
  • Gilla
upa
  • Laddar…
Grävning pågår här
Nattbild på grävd schakt i trädgård med grästorvor och skottkärra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
upa och 4 till
  • Laddar…
Har fått låna förlängningar av @Pyromanapa men har drabbats av en jävla dagisbacill som verkar vara "lite" dryg. Kanske gör ett försök imorgon.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Ska kopplas mot bevattningen nu?
Ja precis :)
 
  • Gilla
upa och 1 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Några nyheter här?
Jobbar skift så det har inte funkat med grannpågens skoltider att få ner hans pemsil än. Var och hämtade en pump till kanonpris av @Immobil så behöver bara komplettera med en backventil och ngn koppling så ska det förhoppningsvis bli sprutt på hans grejer i helgen. Själv håller jag på att svetsa en ”månportal” men det har dåligt med brunnar att göra..:rofl:
 
  • Gilla
fizz och 2 till
  • Laddar…
U upa skrev:
Själv håller jag på att svetsa en ”månportal” men det har dåligt med brunnar att göra..:rofl:
:surprised: Vad är det? :thinking:
 
Immobil Immobil skrev:
:surprised: Vad är det? :thinking:
Tja.. Typ en rosbåge fast ”hålet” är helt runt som en fullmåne. Används i lite olika kulturer men framför allt i Asien tror jag. Som oftast med asiatik kultur finns det en massa andliga meningar som födelse, förnyelse eller en portal till andra världar likt den i filmen/serien Stargate mm mm men själv gillar jag utseendet och utmaningen att göra en egen lite annorlunda växtbåge.. Blir den som jag tänkt kan jag lägga upp en bild när den e klar.
 
  • Gilla
Bl0mman och 1 till
  • Laddar…
U upa skrev:
Tja.. Typ en rosbåge fast ”hålet” är helt runt som en fullmåne. Används i lite olika kulturer men framför allt i Asien tror jag. Som oftast med asiatik kultur finns det en massa andliga meningar som födelse, förnyelse eller en portal till andra världar likt den i filmen/serien Stargate mm mm men själv gillar jag utseendet och utmaningen att göra en egen lite annorlunda växtbåge.. Blir den som jag tänkt kan jag lägga upp en bild när den e klar.
har du helt plötsligt massa tid över nu :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Bl0mman och 1 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
har du helt plötsligt massa tid över nu :crysmile:
Ja, lite så är det nog..
Ska erkännas att jag faktiskt tycker de e skitskoj med lite olika ”projekt”. Spänna bågen och testa nya saker. Ofta får kroppen lida av dem men hjärnan behöver gympan. :rofl:
 
Var ute en stund nyss, kom ner ca 40 cm.

Rören gled ned någon cm när jag la på vikterna och sen gick de första 20-25 cm rätt stabilt. Mot slutet blev det riktigt segt, rören gled kanske ber någon mm varje gång jag drog upp. Lite styvare lera nu igen. Det positiva ikväll är väl att jag fick upp rätt mycket lera med gruspumpen när jag avslutade med den.

Hänger nog på ytterligare 80 kg nästa gång. Idag 400 kg på.

Fortfarande lera. Haha hur ska man tänka här? Bara köra på tills det blir för jävla segt? Plan c eller d eller vilken bokstav jag nu är på, är ju att återgå till det första hålet där jag fick upp mycket grus vid 8,5 m. Jag försökte ju en bit bredvid tidigare men det var ett halvhjärtat försök, riggade inte upp någon ställning erc så fick nog inte tillräckligt med kraft när jag borrade.
 
  • Gilla
Bl0mman och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.