Jag körde också erdbohrer 145, det blir perfekt till 160-rör

Ok tack för info.
Hur gick det för shirack? Förstod jag det rätt så bor du i Fjälkinge?
Fler runt Kristianstadstrakten? Vad får ni ut ur era brunnar? Drömmer man om man hoppas på 100m/liter?

• Gilla
upa
  • Laddar…
:surprised: 100 m/liter? :thinking:

• Haha
upa
  • Laddar…
Stark-Johan Stark-Johan skrev:
Är det bäst att köra hela djupet i ett svep med gruspumpen? Hur snabbt "sätter sig" rören? Om jag kör ner ett par meter idag, kan jag fortsätta till helgen eller blir det då svårare att komma igång?

Jag är riktigt sugen på att komma igång men hinner inte köra mer än någon timme på vardagskvällarna.
Så länge du inte står i lera så tror jag det kan stå väldigt länge utan att påverkas nämnvärt. I lera är jag mer tveksam hur länge det klarar sig men med muff på rören skulle jag försöka undvika det så mkt det går. Desto djupare ner man är desto fler massor trycker mot röret och påverkar såklart. Själv klarade jag lyfta och komma vidare ner vid ca 9 meter men när det stått ngn dag på ca 10 m var det tvärstopp och det slutade med att röret gick sönder när jag försökte lyfta det.

Immobil Immobil skrev:
:surprised: 100 m/liter? :thinking:
Det blir mkt det..:rofl:(y)

Hann inte göra så mkt innan jobbet idag men hann iaf att bygga ihop en ställning runt hålet och fixa till stupstocken. Testar denna gång med en bit däckslang från en bil mellan röret och stocken för att öka friktionen. Får se om det funkar.
En ställning av metallrör och träplankor runt ett hål i marken med en blå däckslang på stupröret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en blå stuprörskoppling och en trästock med en bit svart däckslang för friktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maxwells demon och 3 till
  • Laddar…
U upa skrev:
Det blir mkt det..:rofl:(y)
Vad är rimligt att få ut då????

• Gilla
upa
  • Laddar…
M Martin Johnsson skrev:
Ok tack för info.
Fler runt Kristianstadstrakten? Vad får ni ut ur era brunnar? Drömmer man om man hoppas på 100m/liter?
Jag finns också i Fjälkinge

M Martin Johnsson skrev:
Drömmer man om man hoppas på 100m/liter?
Nej finns det gott om vatten och bra tillrinning så går det plocka ut hur mycket som helst.
Jag har kört 200 l/min ur min brunn utan att den hostar. Med 3 meter 0.3 mm filter.

M Martin Johnsson skrev:
Ok tack för info.
Jag kommer från Viby utanför Kristianstad. (y)

F fizz skrev:
Jag finns också i Fjälkinge
Var i Fjälkinge bor du? Jag bor på Riddaregatan
Vad ger din brunn?

M Martin Johnsson skrev:
Var i Fjälkinge bor du? Jag bor på Riddaregatan
Vad ger din brunn?
Har inte mätt så noga men en 70-80 liter/minut skulle jag gissa (räcker till mina spridare).

• Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
F fizz skrev:
Har inte mätt så noga men en 70-80 liter/minut skulle jag gissa (räcker till mina spridare).
Hur långt ner är du? Hur många meter filter har du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.