801 912 läst · 6 209 svar
802k läst
6,2k svar
Rörspetsbrunn
U upa skrev:
@upa mejla fontario och fråga, bägge beställningarna jag gjort där ifrån var när det ej va i lager enligt hemsidan... Sen svarar dom att rören är i lager men glömt uppdatera.
Ahh.. Då var det det dina problem jag kom ihåg.TotalControl skrev:Det är inte samma tillverkare. Gängan är inte kompatibel. Fontario använder sig av Tyska stüwa rör (Någon som har beställt TNA från Fontario nyligen kanske kan bekräfta) . Det gjorde Erdhbohrer också ett tag men har bytt leverantör. Var det som hände mig i våras när jag fick nya Stüwa rör då de jag beställde från Erdhbohrer inte vara kompatibla med de rören jag hade beställt 2018 från dem.
Tror inte Erdhbohrer rören är tysktillverkade längre men inte säker.
Beställde från Fontario förra gången så kommer väll ihåg den dåliga kommunikationen....Shirack skrev:
Kanske kikar ut till dig en sväng och tittar på hur gängning och sånt ser ut på dina rör. Behöver förhoppningsvis inte misshandla rören lika mkt denna gång men undrar lite hur mkt ”klenare” det blir i godset utan muff..
U upa skrev:Beställde från Fontario förra gången så kommer väll ihåg den dåliga kommunikationen....
Kanske kikar ut till dig en sväng och tittar på hur gängning och sånt ser ut på dina rör. Behöver förhoppningsvis inte misshandla rören lika mkt denna gång men undrar lite hur mkt ”klenare” det blir i godset utan muff..
Rätt mycket klenare tycker jag personligen om man jämför med muff, men verkar hålla. skicka gärna sms innan bara så jag e hemma
Blev lite besviken nu, har alltid trott min SGU visade jag hade uttagsmöjligheter i jordlagren på över 125l/sek.
visa sig det gällde vid sedimentberg
Ser inte ut som det finns information på SGU vad jag har för uttagsmöjligheter i jordlagren?
eller är jag ute och cyklar?
visa sig det gällde vid sedimentberg
Ser inte ut som det finns information på SGU vad jag har för uttagsmöjligheter i jordlagren?
eller är jag ute och cyklar?
Hur vet man hur många filterrör man skall ha, är 3st tillräckligt för bevattning vid god till rinning eller skall man prova med 4 st?
Har vatten drygt 4 meter ner.
Tänkte köra max en spridare.
Edit, skrev fel antal meter
Har vatten drygt 4 meter ner.
Tänkte köra max en spridare.
Edit, skrev fel antal meter
Redigerat: