Är en ganska så trogen Gaggenau och Miele kund och skulle säga att Gaggenaus 400serie framförallt i vario serien kommer hålla i 20 år.

Gaggenau gör kylskåpen åt Miele I deras mastercool serie. Har båda två och man ser att Miele fick vila sig lågt för att få låna det utav Gaggenau. Samma sak men Gaggenau har rostfria detaljer, elstyrda hyllor och är 10k billigare än Miele.

Vario serien är enormt välbyggd och håller restaurang standard.

Nu när Siemens släppte sin nozone häll så kommer den från utvecklingen som Gaggenau avdelningen på bsh har gjort. Så vissa delar i Gaggenau och Miele betalar du för att vara först med utvecklad teknik Andra delar så betalar du för genomgående kvalité. Och där leder Gaggenau idag.
 
Och faktum est att det första som hände när vi flyttade in i vårt förra hus 1998,
var att det läckte ut en massa vatten från diskmaskinen.
Vi fick ha inflyttningsfest med stövlar på :rolleyes:
Det var en Miele, vilket väl är ett av de verkliga statusmärkena.
 
kodrod skrev:
Jodå, jag fick en offert på Gaggenau av dom. Men för min smak lite väl dyr, men äger ingen Bugatti heller.
Fast det borgar väl inte för att det är dekaltrimmade Bosch maskiner??
 
  • Gilla
MartinP666 och 2 till
  • Laddar…
A
A atomlab skrev:
Är en ganska så trogen Gaggenau och Miele kund och skulle säga att Gaggenaus 400serie framförallt i vario serien kommer hålla i 20 år.

Gaggenau gör kylskåpen åt Miele I deras mastercool serie. Har båda två och man ser att Miele fick vila sig lågt för att få låna det utav Gaggenau. Samma sak men Gaggenau har rostfria detaljer, elstyrda hyllor och är 10k billigare än Miele.

Vario serien är enormt välbyggd och håller restaurang standard.

Nu när Siemens släppte sin nozone häll så kommer den från utvecklingen som Gaggenau avdelningen på bsh har gjort. Så vissa delar i Gaggenau och Miele betalar du för att vara först med utvecklad teknik Andra delar så betalar du för genomgående kvalité. Och där leder Gaggenau idag.
Gaggenau är mycket mycket långt ifrån restaurangstandard.
De kommer inte ens upp till gram.
 
electroluxaren skrev:
Gaggenau är mycket mycket långt ifrån restaurangstandard.
De kommer inte ens upp till gram.
Fast då kan det ju vara lämpligt att berätta att du syftar på gram commercial för det vore ju synd om folk springer o handlar gram som om det vore guds gåva till mänskligheten när det är det sämsta skitet som finns
 
  • Gilla
Geatki
  • Laddar…
D DFYD123 skrev:
Fast då kan det ju vara lämpligt att berätta att du syftar på gram commercial för det vore ju synd om folk springer o handlar gram som om det vore guds gåva till mänskligheten när det är det sämsta skitet som finns
Inte riktigt sant. Electrolux/Husqvarna är den sämsta skiten som finns. Om du läser trådarna på vitvaror så märker du att minst hälften av trådarna handlar om problem med just dom.

https://www.byggahus.se/forum/forums/vitvaror.150/
 
  • Gilla
f_s_81
  • Laddar…
En försäljare på Elon påstod att Bosch/Siemens är på väg neråt i kvalitet på grund av vinstkrav. Och att Electrolux/Husqvarna/AEG är på väg uppåt för att motverka sitt dåliga rykte. Cylinda var skit och Whirlpool ledande på induktionshällar. Miele var fortsatt ett solitt val.

Hur är Samsung och LG?

Svårt att säga om det ligger någon sanning i det eller att dom bara har bättre marginal på vissa produkter?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
En försäljare på Elon påstod att Bosch/Siemens är på väg neråt i kvalitet på grund av vinstkrav. Och att Electrolux/Husqvarna/AEG är på väg uppåt för att motverka sitt dåliga rykte. Cylinda var skit och Whirlpool ledande på induktionshällar. Miele var fortsatt ett solitt val.

Hur är Samsung och LG?

Svårt att säga om det ligger någon sanning i det eller att dom bara har bättre marginal på vissa produkter?
En försäljare på Elon tycker efter marginaler...BSH har varit tvungna att höja sina priser pga euron vilket gett handlarna lite mindre i plånboken...
 
  • Gilla
jocke31 och 4 till
  • Laddar…
R
F Finndjävel skrev:
Inte riktigt sant. Electrolux/Husqvarna är den sämsta skiten som finns. Om du läser trådarna på vitvaror så märker du att minst hälften av trådarna handlar om problem med just dom.

[länk]
Kanske beror på att många har maskiner från Husqvarna o Electrolux.

I många trådar på bilforum är det problem med Volvo och Volkswagen....
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A
DFYD123, du verkar ganska insatt/påläst?

Vad rekommenderar du för vitvaror om man vill ha bra maskiner, men inte betala extra bara för märket? Har alltså inget emot om det är dyra vitvaror bara priset återspeglar mervärdet i högre kvalitet/hållbarhet.

När jag frågat några som gör service på vitvaror har jag fått svaret, håll dig till tyskarna dom vet vad dom gör. Nu vet jag inte om det stämmer eller om Siemens/ Bosch och Miele bara bjuder service killarna på mer glass än dom andra.
 
  • Gilla
Jalo och 1 till
  • Laddar…
Miele är väl lite vitvarornas rolls royce..
Dock Piss dyrt utan nämnvärt bättre kvalit'e
Om man jämför med andra kända märkens dyrare produkter.

Cylinda byggdes i Sverige förr. Numer i Polen.
Kvalitén är inte vad den en gång varit där.

Husqvarna ägs av Electrolux.
Istortaätt samma komponenter men ett finare märke.
Personligen skulle jag valt Electrolux.
Då dom är jävligt bra på eftermsrknad och goodwill..
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
R RapidSledge skrev:
Kanske beror på att många har maskiner från Husqvarna o Electrolux.

I många trådar på bilforum är det problem med Volvo och Volkswagen....
Dom är säkert överrepresenterade i Sverige, det kan jag tro. Men knappast så att femtio procent av vitvarorna skulle vara Electrolux/Husqvarna. Möjligtvis var det så för 30 år sen.
 
A
Har sneglat på Neff och gillar funktionerna (framförallt den försvinnande ugnsluckan), men hur står dom sig i kvalitet?
 
B bompa skrev:
Vi skall nu satsa större summa pengar på kök vi skall ha i +20 år
Vad skall man ha för vitvaror?
Är inte alla kök gjorda för att hålla 20 år (förutom vitvarorna då...)?
Eftersom, enligt min erfarenhet, inga vitvaror håller mer än 10 år i snitt så skulle inte jag ha satsat på de allra dyraste modellerna. Bättre att välja nån lite mer premium modell av en större tillverkare och räkna med byten då och då. Ju mer funktioner och design, desto mindre pengar över till kvaliteten...
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
A
D DFYD123 skrev:
Fast då kan det ju vara lämpligt att berätta att du syftar på gram commercial för det vore ju synd om folk springer o handlar gram som om det vore guds gåva till mänskligheten när det är det sämsta skitet som finns
Det spelar ingen roll oavsett så är gram precis som du skriver
Sämst i alla segment
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.