9 748 läst · 129 svar
10k läst
129 svar
Riksrevisionen föreslår sänkning av ROT-avdraget
Den har sannolikt inte heller med något arbetsmiljöverket kunnat påverkat. Visst finns det stora brister i arbetsmiljön på en del byggen. Men hissolyckan har jag svårt att se som en del av det.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Är det någon här som läst lite årsredovisningar från hantverksföretag?
Sällan enorma vinster som det låter som här.
Finns en hel del kostnader också i ett bolag. Timpenningen går inte rätt ner i fickan
Sällan enorma vinster som det låter som här.
Finns en hel del kostnader också i ett bolag. Timpenningen går inte rätt ner i fickan
Det låter jättekonstigt. Såna inlägg är väl inget att "gilla"?🤔J Jontha skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Varför BÖR man gilla inlägget? Är man en dålig medlem annars och får inga julklappar?
Nej, för annars är man en värdelös hantverkare som det går dåligt för.hantverkare1 skrev:
Jag tycker man ska gilla inlägg som man håller med om. Det ger också en sorts interaktion mellan oss medlemmar som kan vara en sorts "jag ser dig, jag hör dig". Tänkvärt såhär inför jul.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Går rätt bra för mig, trots sämre tiderJ Jontha skrev:
Men det var inte det min kommentar gällde. Utan det handlar om att våra skattemiljarder används till att berika vissa grupper i samhället, samtidigt som det görs kraftiga nedskärningar på andra ställen. T.ex. samma minister som fanatiskt och under falska förevändningar förespråkade, och införde ROT, samma minister gjorde kraftiga nedskärningar av det svenska försvaret. Och resultatet ser vi nu - försvarskatastrof! Svenska flottan t.ex. - en blek kopia av vad vi hade för många decennier sedan - vi hade både flera jagare och stora minfartyg!R Rejäl skrev: