R
S StefanMJ skrev:
Och det pågår nu stora nedskärningar inom skola och äldreomsorg, och många myndigheter - inte minst Arbetsmiljöverket. Där behövs alla ROT-miljarder. Hissolyckan???
Hissolyckan har inget med ROT att göra..
Det är nyproduktion vid det arbetsstället..

• Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
Den har sannolikt inte heller med något arbetsmiljöverket kunnat påverkat. Visst finns det stora brister i arbetsmiljön på en del byggen. Men hissolyckan har jag svårt att se som en del av det.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Är det någon här som läst lite årsredovisningar från hantverksföretag?
Sällan enorma vinster som det låter som här.
Finns en hel del kostnader också i ett bolag. Timpenningen går inte rätt ner i fickan

• Gilla
Johan456 och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ta bort skiten.
Förstört branschen.
Jag ser att du skriver precis det jag skrev men med två meningar. Det jag frågar mig är varför inte du gillar mitt inlägg i så fall? Ser ingen reaktion. Jag har t.ex gillat ditt inlägg trots att det helt saknar sakliga argument.

J Jontha skrev:
Jag ser att du skriver precis det jag skrev men med två meningar. Det jag frågar mig är varför inte du gillar mitt inlägg i så fall? Ser ingen reaktion. Jag har t.ex gillat ditt inlägg trots att det helt saknar sakliga argument.
Det låter jättekonstigt. Såna inlägg är väl inget att "gilla"?🤔

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det låter jättekonstigt. Såna inlägg är väl inget att "gilla"?🤔
Man ska reagera på inlägg för att visa konsensus och guida användare till bra svar. Det är som röstning i valet. Även om du tycker rätt så behöver du visa det.

• Gilla
  • Haha
Anonymiserad 156538 och 1 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Man ska reagera på inlägg för att visa konsensus och guida användare till bra svar. Det är som röstning i valet. Även om du tycker rätt så behöver du visa det.
Gud vad fint att du reder ut detta för mig, jag har alltid undrat.

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Detta är inte facebook eller instagram

• Gilla
  • Arg
big mike och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Det är ingen skillnad mot på Byggahus. Gillar man andemeningen i någons inlägg bör man gilla det. På Byggahus eller annorstädes.

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Varför BÖR man gilla inlägget? Är man en dålig medlem annars och får inga julklappar?

• Haha
  • Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
hantverkare1 hantverkare1 skrev:
Varför BÖR man gilla inlägget? Är man en dålig medlem annars och får inga julklappar?
Nej, för annars är man en värdelös hantverkare som det går dåligt för.

Jag tycker man ska gilla inlägg som man håller med om. Det ger också en sorts interaktion mellan oss medlemmar som kan vara en sorts "jag ser dig, jag hör dig". Tänkvärt såhär inför jul.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Jo det känner jag till, men jag ville bara nämna att svartarbetena florerar överallt, både privatjobb och icke privatjobb. Och hur var det Maggans städerska? Svartare än svartast.

• Gilla
Anonymiserad 156538
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Nej, för annars är man en värdelös hantverkare som det går dåligt för.

Jag tycker man ska gilla inlägg som man håller med om. Det ger också en sorts interaktion mellan oss medlemmar som kan vara en sorts "jag ser dig, jag hör dig". Tänkvärt såhär inför jul.
Går rätt bra för mig, trots sämre tider

P
L Lobot skrev:
Skulle hellre se ROT gå till avdrag för energieffektivisering, det är ju till nytta för hela samhället och en individ som kan sänka sina energikostnader.
Ett riktat "ROT"-avdrag får alla de nackdelar som det nuvarande generella ROT-avdragsystemet har.

R Rejäl skrev:
Men det var inte det min kommentar gällde. Utan det handlar om att våra skattemiljarder används till att berika vissa grupper i samhället, samtidigt som det görs kraftiga nedskärningar på andra ställen. T.ex. samma minister som fanatiskt och under falska förevändningar förespråkade, och införde ROT, samma minister gjorde kraftiga nedskärningar av det svenska försvaret. Och resultatet ser vi nu - försvarskatastrof! Svenska flottan t.ex. - en blek kopia av vad vi hade för många decennier sedan - vi hade både flera jagare och stora minfartyg!

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.