231 861 läst · 790 svar
232k läst
790 svar
Renovering Röda Grind
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Nu har vi graverat golvet också Dags att slanga!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 613 inlägg
Blanda säckens innehåll med vanligt trälim och du har golvspånskiva som flytspackel bara smeta ut, lägga på slangarna och låta dem sjunka ner lagomBernieberg skrev:
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Vi har lite påsklov här hemma så det fortsätter att hända saker i vardagsrummet.
Igår ringde leverantören av vår spisinsats och undrade om de kunde komma och montera, några dagar tidigare än planerat. De var hjärtligt välkomna så nu står insatsen där den ska och kanalen som läckte vid provtryckning har fått slang. Vi var med under monteringen så allt hamnade där vi ville med linjering av insats, gnistskydd och golv. Jag sprang med lasern och det var nog bra eftersom montören tyckte det var onödigt noggrant De gjorde ett utmärkt jobb. Resten av jobbet med omramning av silikatskivor och putsning av hela rasket tänkte vi göra själva.
Golvvärmen är på plats och ikväll satte jag slangarna i fördelaren och driftsatte. Gjorde även färdigt rumsstyrningen med termostater och ställdon så nu är värmen klar. Ett fasligt duschande ikväll har gjort att värmepumpen inte har gjort värme på ett tag så vi får vänta lite och se om det blir varmt senare.
Just nu pysslar vi med golv och det blir fiskbensparkett även här. Det tog en förmiddag att lägga fiskbensmönstret med god hjälp från 5-åringen som hade stenkoll på när han skulle leverera A- eller B-bitar med spånt på olika sidor Nu har vi skurit rent och fräst rätt profil så vi kan börja sätta listband och fris. Många timmar pyssel innan det är klart men ganska kul.
En ryggmärg till pannrummet
Igår ringde leverantören av vår spisinsats och undrade om de kunde komma och montera, några dagar tidigare än planerat. De var hjärtligt välkomna så nu står insatsen där den ska och kanalen som läckte vid provtryckning har fått slang. Vi var med under monteringen så allt hamnade där vi ville med linjering av insats, gnistskydd och golv. Jag sprang med lasern och det var nog bra eftersom montören tyckte det var onödigt noggrant De gjorde ett utmärkt jobb. Resten av jobbet med omramning av silikatskivor och putsning av hela rasket tänkte vi göra själva.
Golvvärmen är på plats och ikväll satte jag slangarna i fördelaren och driftsatte. Gjorde även färdigt rumsstyrningen med termostater och ställdon så nu är värmen klar. Ett fasligt duschande ikväll har gjort att värmepumpen inte har gjort värme på ett tag så vi får vänta lite och se om det blir varmt senare.
Just nu pysslar vi med golv och det blir fiskbensparkett även här. Det tog en förmiddag att lägga fiskbensmönstret med god hjälp från 5-åringen som hade stenkoll på när han skulle leverera A- eller B-bitar med spånt på olika sidor Nu har vi skurit rent och fräst rätt profil så vi kan börja sätta listband och fris. Många timmar pyssel innan det är klart men ganska kul.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Tjenare! Här är ett inlägg där det finns lite beskrivet om vändningarna.R Robert_1992 skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...-spara-sjaelv-eller-kapa.373254/#post-3668899
P
Posselosse
Lösvirkesbyggare
· Stockholm
· 186 inlägg
Posselosse
Lösvirkesbyggare
- Stockholm
- 186 inlägg
Snyggt golv! Vad är det för märke och behandling?Bernieberg skrev:Vi har lite påsklov här hemma så det fortsätter att hända saker i vardagsrummet.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Vi slår inga hastighetsrekord i det här hushållet precis , men lite har väl hänt.PellePeps skrev:
Vardagsrummet är i princip klart. Vi ska dra ett lager puts på den nya spisen och klämma dit ett gnistskydd som vi väntar leverans på.
Vi har också rivit ut det rummet som så småningom ska bli kök. Satt in en fönsterpardörr och flyttat ett fönster från en vägg till en annan. Vi hade ju planer på att bygga det nya köket nu i höst, men pga av prisökningar till höger och vänster så ligger vi lite lågt och ser hur det ser ut till våren med allt.
Vi grävde lite nya rabatter och grusgångar utomhus och lagom när hösten slog till fick vi ett infall och byggde en altan. Den är inte riktigt klar...vi har ett golv men inga trappor. Mest för att jag har lite svårt att förlika mig med pizzeriakänslan ett stort tryckimpregnerat dansgolv ger och jag har kört fast i hur jag ska få det att bli lite snyggt, ombonat och integrerat. Alla förslag är välkomna.
Min käre make har lovat att göra lite inlägg om de olika projekten. Då bjuds det även på lite foton. Det blir ju så mkt roligare då.