Åsa Lund
Jättefina paneler!

• Gilla
FruB och 1 till
  • Laddar…
Hallonbåten Hallonbåten skrev:
Ska du spruta dom? Kanske lättare grunda eller stopplacka mdf innan montering, den suger rätt bra. Ps- boasering! :) ds
Nä planen är att måla allt på plats. Inte riktigt med på varför det vore bra att måla innan för att materialet suger mycket?

Boasering går också bra :)

Vi har inte uppdaterat så frekvent men har pysslat på med spegelpanelen och fönsteromfattningar som nu är färdiga i storhallen. Det blir ganska många bitar som ska skäras till tämligen noggrant så det tar sin lilla tid. Det är i alla fall ganska roligt jobb!

Har även fått en specialbeställd dörr in till klädkammaren som nu är monterad och färdigmålad. Återstår en nyckelskylt samt glas som är tänkt att vara musselinglas med något fint mönster om vi inte kommer fram till att det är för dyrt och omständigt.

Foder och smygar till några av dörrarna sitter provisoriskt då smygarna behöver lossas när vi lägger golvet så där är det inte helt inmålat och klart men här kommer en bildkavalkad. Nästa steg blir att fortsätta med panel i lillhall och trappa tror jag.

Nyinstallerade spegelpaneler och fönsteromfattningar i ett rum under renovering med utsikt till en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad storhall med nyligen monterade vita spegelpaneler och dörrfoder.
Skapa konto

Nymålad vit fönsteromfattning och spegelpanel i ett renoverat rum.
Skapa konto

Färdigmålade spegelpaneler och fönsteromfattningar i en ljus storhall, med utsikt över en trädgård.
Skapa konto

Rum med vita spegelpaneler och fönsteromfattningar, otillagd golv, pågående renovering.
Skapa konto

Färdiga vita fönsteromfattningar med spegelpanel och utsikt mot en trädgård, monterade i en ljus hall.
Skapa konto

Nyinstallerad vit dörr med spegelpanel och fönsteromfattning i ett rum med blomstermönstrad tapet.
Skapa konto

Vitmålad spegelpanel och fönsteromfattningar i en hörna med tapet ovanför.
Skapa konto

• Gilla
per_t och 16 till
  • Laddar…
Elegant och snyggt!

• Gilla
Bernieberg och 1 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Vi har inte uppdaterat så frekvent men har pysslat på med spegelpanelen och fönsteromfattningar som nu är färdiga i storhallen. Det blir ganska många bitar som ska skäras till tämligen noggrant så det tar sin lilla tid. Det är i alla fall ganska roligt jobb!

Har även fått en specialbeställd dörr in till klädkammaren som nu är monterad och färdigmålad. Återstår en nyckelskylt samt glas som är tänkt att vara musselinglas med något fint mönster om vi inte kommer fram till att det är för dyrt och omständigt.

Foder och smygar till några av dörrarna sitter provisoriskt då smygarna behöver lossas när vi lägger golvet så där är det inte helt inmålat och klart men här kommer en bildkavalkad. Nästa steg blir att fortsätta med panel i lillhall och trappa tror jag.

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Vilket enastående arbete! Supersnyggt konstverk!

• Gilla
Bernieberg och 1 till
  • Laddar…
Makalöst! Wow!

• Gilla
Bernieberg och 1 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Nu när det är nästan färdigt fick jag tanken att det skulle kunna vara snyggt med grön panel. Förslagsvis någon av de mörka nyanserna i tapeten. Fönster och dörrar kan fortsätta vara vita, men tror att det skulle bli fint med lite mer karaktär på panelen.

PellePeps PellePeps skrev:
Nu när det är nästan färdigt fick jag tanken att det skulle kunna vara snyggt med grön panel. Förslagsvis någon av de mörka nyanserna i tapeten. Fönster och dörrar kan fortsätta vara vita, men tror att det skulle bli fint med lite mer karaktär på panelen.
Jag hittade en bild på hur jag menar, men där är allt grönt:
https://pin.it/2hzFvW6

Va snyggt man kan få till om man lägger ner all sin energi. (y)

//AA

PellePeps PellePeps skrev:
Fattar hur du tänker och det hade nog blivit snyggt. Själv har jag grönt som favorit och hade kanske kunnat ösa på lite mer men redan att blanda in denna tapeten är djärvt med våra mått. Fast jag gillar att alla snickerier smälter ihop som en enhet också.

• Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Flöjten5 Flöjten5 skrev:
Makalöst! Wow!
S saiter skrev:
Va snyggt man kan få till om man lägger ner all sin energi. (y)

//AA
Tack för fina ord! En del energi gick åt men som sagt ganska skojigt jobb så det var mest att det tog tid. Målningen var ganska seg dock som vanligt.

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Bara att mata på med Mårbackapelargoner! All in!

• Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Tror det hade blivit superfint med grönt, inte så "skrikigt" som vitt ibland kan bli. Men grönt är min favoritfärg så jag är partisk. Lite (läs mycket) pelargoner passar oavsett!

Redigerat:
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Tror det hade blivit superfint med grönt, inte så "skrikigt" som vitt ibland kan bli. Men grönt är min favoritfärg så jag är partisk. Lite (läs mtcket) pelargoner passar oavsett!
Vissa känner att det blir ”skrikigt”, vår känsla är mer ”krispigt” men smaken är ju som baken. Pelargoner är bra för att de brukar överleva det mesta men kanske blir det lite för gulligt och lantligt. Inte mitt ansvarsområde så jag bara spekulerar :)

Jag tycker det är fint med vitt också, men grönt... det hade varit nåt det!

• Gilla
henrixs och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.