229 544 läst · 790 svar
230k läst
790 svar
Renovering Röda Grind
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Vi har inte uppdaterat så frekvent men har pysslat på med spegelpanelen och fönsteromfattningar som nu är färdiga i storhallen. Det blir ganska många bitar som ska skäras till tämligen noggrant så det tar sin lilla tid. Det är i alla fall ganska roligt jobb!
Har även fått en specialbeställd dörr in till klädkammaren som nu är monterad och färdigmålad. Återstår en nyckelskylt samt glas som är tänkt att vara musselinglas med något fint mönster om vi inte kommer fram till att det är för dyrt och omständigt.
Foder och smygar till några av dörrarna sitter provisoriskt då smygarna behöver lossas när vi lägger golvet så där är det inte helt inmålat och klart men här kommer en bildkavalkad. Nästa steg blir att fortsätta med panel i lillhall och trappa tror jag.
Har även fått en specialbeställd dörr in till klädkammaren som nu är monterad och färdigmålad. Återstår en nyckelskylt samt glas som är tänkt att vara musselinglas med något fint mönster om vi inte kommer fram till att det är för dyrt och omständigt.
Foder och smygar till några av dörrarna sitter provisoriskt då smygarna behöver lossas när vi lägger golvet så där är det inte helt inmålat och klart men här kommer en bildkavalkad. Nästa steg blir att fortsätta med panel i lillhall och trappa tror jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vilket enastående arbete! Supersnyggt konstverk!Bernieberg skrev:Vi har inte uppdaterat så frekvent men har pysslat på med spegelpanelen och fönsteromfattningar som nu är färdiga i storhallen. Det blir ganska många bitar som ska skäras till tämligen noggrant så det tar sin lilla tid. Det är i alla fall ganska roligt jobb!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Nu när det är nästan färdigt fick jag tanken att det skulle kunna vara snyggt med grön panel. Förslagsvis någon av de mörka nyanserna i tapeten. Fönster och dörrar kan fortsätta vara vita, men tror att det skulle bli fint med lite mer karaktär på panelen.Bernieberg skrev:Vi har inte uppdaterat så frekvent men har pysslat på med spegelpanelen och fönsteromfattningar som nu är färdiga i storhallen. Det blir ganska många bitar som ska skäras till tämligen noggrant så det tar sin lilla tid. Det är i alla fall ganska roligt jobb!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Jag hittade en bild på hur jag menar, men där är allt grönt:PellePeps skrev:
https://pin.it/2hzFvW6
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Fattar hur du tänker och det hade nog blivit snyggt. Själv har jag grönt som favorit och hade kanske kunnat ösa på lite mer men redan att blanda in denna tapeten är djärvt med våra mått. Fast jag gillar att alla snickerier smälter ihop som en enhet också.PellePeps skrev:
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Vissa känner att det blir ”skrikigt”, vår känsla är mer ”krispigt” men smaken är ju som baken. Pelargoner är bra för att de brukar överleva det mesta men kanske blir det lite för gulligt och lantligt. Inte mitt ansvarsområde så jag bara spekulerarDalbotös skrev: