431 945 läst · 1 498 svar
432k läst
1,5k svar
Renovering av 30-talshus (230 + 130 kvm)
Vilket projekt!D danpih skrev:[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Här kommer lite blandat från när jag var här i februari och kollade på huset. Det finns en del fina golv på övervåningen kvar, där ingen varit och "förstört" med plastmatta. Hela nedervåningen var dubbla plastmattor typ...
En del helt ofärdiga utrymmen, och en del som är "renoverat" och måste göras om.
Ska försöka ta förebilder för varje projekt då!
Är det något som inte behövs göras?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sista hålen borrade i källaren. Nu ska jag bara upp med lite rör. Totalt 8(gånger 2) hål för radiatorer till entrévåningen och än så länge 2 matningar till övervåning en i en garderob och en i ett skafferi. Det blir minst 2 matningar till till övervåning, men dom kommer jag ta när det är dags och har luskat ut var det blir bäst att dra dom.
Nu ska jag bocka lite rör och sen är det dags för golv i de två stora rummen.
Redigerat:
Börjat jobba igen. Bytt från cnc-tekniker till mjukvaruutvecklare och i dessa tider, jobbar vi en del hemifrån.
Detta gör att renoveringen går framåt i hyfsad takt även under arbetsveckan, då jag kan köra en halvtimme på lunchen och 0 restid.
Fick lagt lite golv idag. Fortsätter imorgon.
Detta gör att renoveringen går framåt i hyfsad takt även under arbetsveckan, då jag kan köra en halvtimme på lunchen och 0 restid.
Fick lagt lite golv idag. Fortsätter imorgon.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
https://norrlandstra.com/produkt/pu...fuktkvot=8&attribute_pa_dimension=20-x-143-mmRamnemark skrev:
fick bra rabatt på det, men så köpte jag 127 kvm också. vi fick det för ca 260 kr/kvm
Snart värme på nedervåningen. Tycker rörmokaren lyckas bra med att få ihop mina halvsjabbliga bockningar med stammarna han drar fram.
Rören hänger ner ca 10cm, vilket innebär att vi får ca 230-235 i takhöjd om vi sätter innertak under. Tanken just nu är "kontorsplattor".
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Rören hänger ner ca 10cm, vilket innebär att vi får ca 230-235 i takhöjd om vi sätter innertak under. Tanken just nu är "kontorsplattor".