Ja det var intressant eldragning..
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D danpih skrev:
[bild]
[bild]
[bild]

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Här kommer lite blandat från när jag var här i februari och kollade på huset. Det finns en del fina golv på övervåningen kvar, där ingen varit och "förstört" med plastmatta. Hela nedervåningen var dubbla plastmattor typ...

En del helt ofärdiga utrymmen, och en del som är "renoverat" och måste göras om.

Ska försöka ta förebilder för varje projekt då!
Vilket projekt!
Är det något som inte behövs göras? :crysmile:
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vilket projekt!
Är det något som inte behövs göras? :crysmile:
Fiber och bergvärme! :)

Men det är inte så blödigt, vi är ju snart färdiga med nedervåningen ;)
 
Mycket bra val av före-bilder på utsidan. Regnigt och grått - oavsett om ni inte gör någonting alls så kommer efter-bilder tagna på sommaren att se bättre ut. Smart där! :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
D
Nyborrat hål i en källarvägg för installation av rör till radiatorer, synliga rören sticker fram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Borrade hål i en källarvägg för rörinstallation med synliga elektriska kablar och fastsättningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Borrhål i källarvägg för installation av radiatorrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Borrade hål i en källarvägg ovanför ett fönster som skyddas av galler, avsett för radiatorrörinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sista hålen borrade i källaren. Nu ska jag bara upp med lite rör. Totalt 8(gånger 2) hål för radiatorer till entrévåningen och än så länge 2 matningar till övervåning en i en garderob och en i ett skafferi. Det blir minst 2 matningar till till övervåning, men dom kommer jag ta när det är dags och har luskat ut var det blir bäst att dra dom.

Nu ska jag bocka lite rör och sen är det dags för golv i de två stora rummen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Öyivind och 1 till
  • Laddar…
D
Börjat jobba igen. Bytt från cnc-tekniker till mjukvaruutvecklare och i dessa tider, jobbar vi en del hemifrån.

Detta gör att renoveringen går framåt i hyfsad takt även under arbetsveckan, då jag kan köra en halvtimme på lunchen och 0 restid.

Fick lagt lite golv idag. Fortsätter imorgon.

Ny lagd trägolv bredvid ett mönstrat vinylgolv i en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis lagt trägolv bredvid grått klinkers med synlig kabel och renoveringsverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
D
Mera golv!
Omonterat trägolv, verktyg och byggmaterial i ett halvfärdigt rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis lagt trägolv i ett rum med byggmaterial och verktyg utspridda; en person syns stående med fötterna på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vad är det för golv? :)
 
A
Lunchsnickra blir nog ett nyord för 2020
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
D
Snart värme på nedervåningen. Tycker rörmokaren lyckas bra med att få ihop mina halvsjabbliga bockningar med stammarna han drar fram.
Kopparvattenrör installerade i taket, cirka 10 cm från ytan, med sammansatta bockningar och fästen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värmerör installerade längs taket i ett rum under renovering med synligt fönstergaller och gult väggavsnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kopparledningar monterade längs en betongvägg med stödfästen, ca 10 cm från taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade kopparrör hänger ner från taket i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rören hänger ner ca 10cm, vilket innebär att vi får ca 230-235 i takhöjd om vi sätter innertak under. Tanken just nu är "kontorsplattor".
 
Koppar är snyggt. Behåll takhöjden säger jag :D
 
Vad ska ni använda källaren till? Om det bara är vid ytterväggen så kan man göra en liten låda runt :)
 
D
Blir spa, tvättstuga, gym etc. Vi får se var vi reglar ner och var vi lämnar taket som det är. I tvättstuga, spa blir det iaf nytt innertak med belysning i.
 
D
Blir förmodligen ftx i källaren med och jag funderar på att dra dom i taket. Men 235 är bra takhöjd i källare. Förra stället hade vi 215, och det kändes ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.