Ni har gjort ett riktigt bra jobb!
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Hatten av för väl utfört arbete och lycka till med nästa hus, det kommer gå hur bra som helst!
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Såhär ser huset vi köpt ut. Vi får tillträde i mitten av Augusti.

Tvåvåningshus med gröna väggar och rött tegeltak, grått framför huset och en bil på uppfarten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
K
Snyggt hoppas vi får en ny renoveringstråd att följa då!
 
  • Gilla
jockeping och 2 till
  • Laddar…
Tack för att jag blev nämnd ☺️ Detta är en av de första trådarna jag bevakat och en av de mest intressanta. Bra jobbat och lycka till med nästa hus!
 
  • Gilla
danpih och 1 till
  • Laddar…
Det är samma här. En av de trådar jag följt hela tiden. Inte varit aktiv på byggahus ett tag men har hadt denna tråd på bevakning så jag har följt hela tiden.
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Ser ut att vara ett rejält hus :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Hoppas ni får bra bet för slitet med huset!

Ser kanonfint ut.. minns också förändringen från hur det var från början :) har ju hängt med i tråden ett tag.. som en sån där irriterande fluga man inte blir av med ;)

Tack för omnämnandet .. flugan har gjort avtryck - YES :p:cool:(y)

Har varit ett nöje o följa er, hoppas att det ploppar upp en ny tråd framåt augusti där någonstans.. *hint hint* ;)

Lycka till med flyttpackningen, kom ihåg att ungarna går inte att packa ner för tidigt... även om det då skulle bli lättare att packa ner resten av huset! ;)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Då var vi igång. 10 rok. Första etappen är 5 rum och ett kök på nedervåningen. Hittade en del radiatorer som läckt, så det blir byte av alla rör och radiatorer. Borrar och bockar själv rören som går från våning 1 till källarplan, men rörmokaren får montera radiatorer och koppla ihop allt vid bergvärmepumpen. Håller på och gipsar/tapetserar/lägger golv.

Några smakprov:

Renoveringsarbetet i ett ljust rum med ljusgrått golv och väggar med präglad tapet, före bytet av rör och radiatorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med blommigt tapetserade väggar och ljust trägolv med verktyg och nya rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och före:

Rum under renovering med oordnad säng och saker på golvet, träpaneler i taket, fönster och radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt i rum med träpaneltak och kartonger på golvet, före renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Huset är en gammal polisstation och det finns kvar 2 häktesceller i källaren (som för övrigt har 2,5 m takhöjd). Vi köpte med friskrivningsklausul av ett par bekanta. Mycket hemmapulad el och annat "skoj".

Ska bli kul!
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
D
Radiatorerna hade alltså rostat sönder. Även mycket rost invändigt/utvändigt på vissa rör.
 
D
Närbild på gammal apparat med etiketter märkta "Poliskontor".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Spännande...

Hur länge har ni bott där i ”nya”? :)
Var det något som var renoverat ok?
 
Hur många kvm är 10 rok? :). Vårt 8 är 224 :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Hur många kvm är 10 rok? :). Vårt 8 är 224 :)
Och är alla rum ovan mark? Vi har 6 rum i våra 185 kvm, men vi har ytterligare 4 i källaren (95 kvm)
 
Och jag tycker det är dyrt med 150 kvm plus biyta :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.