S
Typ ställningsrör är väl standard annars.
 
S
Strongt jobbat för övrigt, på gränsen till idiotiskt... Hur många klena trädgårdsskottkärror har du slitit ut? ;)
 
D
Har enbart haft 2 kärror. Bägge rullar än. En från biltema för 300 och en från min syster. Den senare utan luftdäck. Så den har gått lite trögare å köra. Tycker visserligen att grävandet varit tungt, men att skyffla fyllnadsmaterial har varit lite enformigt med. Nåja snart färdigt. Förhoppningsvis iår :)
 
D
Fick låna ställningsrör från en firma i närheten. Så nu är jag igång. Arbetsområde upplyst av en lampa på ett stativ med ställningsrör på marken i mörkret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Barn hjälper till med stenläggning av en uppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Grymt bra jobbat! Är det "trädgårdsplattor"?
Fogar du med betong lr ska du ha sand?
 
Snyyyyggt! Då måste jag fråga vad det är för plattor? De ser likadana ut som dem vi la i år. Patio från Våxtorps betong.
 
D
Dom heter orlando från benders. 6cm tjocka. Betalade ca 16 000:- för 100 kvm. Kommer nog att foga med hårdfog. Alltså typ en torrcementblandning som man sopar ner och sedan vattnar.

jockeping: vad körde du för fog?
 
D
färgen heter gråmix
 
D
har mycket kvar att lägga. men kan lämna tillbaka dom stora rören idag, då jag dragit av och lagt det som jag behövde dom rören till :)
 
Okej, de är väöldigt lika varandra och läggs oregelbundet som dina. NIce!

Jag kör st.eriks fogsand. Tänker att om jag sköter det håller det sig mossfritt.

Vi la ungeför 150-160 kvm och fick ge 22-25 tusen....
 
Hur går det här då?
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Kikar också in, hoppas allt är bra med er :)
 
Höll ryggen för allt bärande? :)
 
D
Ja!!! :D har varit många turer med ny bil och sälja gamla o.s.v. vårat tredje barn har varit vårt lugnaste hittills, men det har ändå varit mycket att göra.

Är tillräckligt färdig för att kunna köra in bilen. Har ett kantstöd längst frampå uppfarten, så det är egentligen bara lite asfalt sim ska dit. Har lagt sidorna av garaget och en gång till huset. Har några meter markrännor kvar och sen är det lite som vi skjuter på tills nästa år. (Belysning, en stenrad runt hela huset m.m)

Detta var egentligen 2018/2019 års projekt. Vi hade tänkt göra köket nu i vinter, men det hanns ju färdigt redan. Ny vit bil parkerad på nylagt garageuppfart bredvid hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybelagd gångväg med stenplattor vid husets sida under solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggd gångväg av stenplattor bredvid ett hus med sandbädd och skottkärror, med markrännor och trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit SUV på nyuppförd uppfart med kantstöd och gångväg bredvid garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är lite från arbetets gång som jag hittade på mobilen. Kommer komma mer bilder när vi blir färdiga. Ska ta lite ordentliga bilder m. systemkameran.
 
  • Delvis lagd marksten på en uppfart med verktyg och en cykel i förgrunden och uppfarten som fortsätter mot en grind.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.