433 841 läst · 1 498 svar
434k läst
1,5k svar
Renovering av 30-talshus (230 + 130 kvm)
Har ju fått en del hjälp så. Om man räknar in muren har jag nog kört hälften av allt själv, resten har vi varit 2 pers. Sen har jag förberett för nästa dag på kvällen när barnen somnat (luckra jord o lasta skottkärror). Men visst, vilja, goda vänner och en god relation med hustru och barn, så är det mesta gjort
fick ut bärlagret, och paddat. sen gick drivremmen sönder och fick byta padda.
hade en 280 kgs först och paddade i lager. sen har vi haft en 145 kgs till det sista.
har lagt på stenmjöl nu på hela ytan. ska padda imorgon och se till att jag ligger någon/några centimeter över vad jag behöver.
fick tips att lägga stenen en halv cm över färdig nivå, då det kommer sjunka lite. jag gör nog så.
tror nog jag får på första stenen inom några veckor
hade en 280 kgs först och paddade i lager. sen har vi haft en 145 kgs till det sista.
har lagt på stenmjöl nu på hela ytan. ska padda imorgon och se till att jag ligger någon/några centimeter över vad jag behöver.
fick tips att lägga stenen en halv cm över färdig nivå, då det kommer sjunka lite. jag gör nog så.
tror nog jag får på första stenen inom några veckor
gått åt 45 ton bärlager 0-32 och 12 ton 0-8 (stenmjöl kallar jag det).
tror jag grävt typ 40-50 kubik eller nåt. har inte räknat. men 150-200 lass till tippen nu. har dock kört massa asfalt och massa sten som var här när vi flyttade hit.
tror jag grävt typ 40-50 kubik eller nåt. har inte räknat. men 150-200 lass till tippen nu. har dock kört massa asfalt och massa sten som var här när vi flyttade hit.
det blev utgrävt ca 30-35 på uppfarten. Det var OK underlag precis framför garaget, men på sidorna av uppfarten var det lera, och där har det grävts 40-45 cm.
la i duk och bärlager. har kört med paddan var 5e centimeter. tycker det känns välpackat nu.
när bärlagret var paddat, låg det 9-11 cm under färdig nivå. markstenen är 6 cm, vilket betyder att det blir ca 3-5 cm stenmjöl på ytan.
la i duk och bärlager. har kört med paddan var 5e centimeter. tycker det känns välpackat nu.
när bärlagret var paddat, låg det 9-11 cm under färdig nivå. markstenen är 6 cm, vilket betyder att det blir ca 3-5 cm stenmjöl på ytan.
Såhär ser det ut. Ska städa lite på tomten innan stenarna.
0-8-gruset blev lite vågigt. Men överallt ligger det lite extra. Någon som har tips på billig infälld belysning till marksten? Någon som har bra tips på avdragsbanor?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
0-8-gruset blev lite vågigt. Men överallt ligger det lite extra. Någon som har tips på billig infälld belysning till marksten? Någon som har bra tips på avdragsbanor?