272 993 läst · 1 333 svar
273k läst
1,3k svar
Renovera suterränghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag tänkte att i nådens år 2021 så kan man få bestämma själv om man vill ha lampan tänd eller släckt när man är på toaletten så jag väljer att flytta in lysknappen på toaletten så att den är åtkomlig för den som är närmast sörjande.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har även fått mina nya dörrar så jag började att montera dem också och inser då det fasansfulla.. överliggande dörrkarm kommer inte att få plats då dörrhålet är 2 centimeter för lågt..
-Det är bara å höja det!
Jag borrar ut den överliggande regeln så att dörrkarmen får plats!
.. Hoppas att det funkar och att jag inte borrar i för mycket skruvar så att jag får slut på borrar!
Jag tog ett stämjärn och jämnade av med sedan så sågade jag av de nedstickande skivorna med sticksåg och med multimaskin. Borret avverkar rätt så fort, den är 32mm i diameter och med skruv framtill. Den skräpar mycket men mest spån och inte så mycket fint slipdamm som annars kommit i hela huset.
Logga in
Skapa konto
Första karmen är på plats. Några bökigheter som uppstod när jag monterade den var att den stod snett första gången jag skruvade i karmskruvarna och därför var svår att räta upp då hålen i reglarna är svåra att ändra på när de en gång blivit gjorda.
Även de förborrade hålen i karmen var för grunda och behövde borras upp för att karmskruvarna skulle försvinna in och döljas inne i karmen. - Det finns borrar för sånt också!
mr.Ola skrev:
Logga in
Skapa konto
Det var riktigt lätt om man borrade med ca 7 cm mellanrum. Sen slog jag lös bitarna med stämjärn. Behövde inte borra allt på så vis!
I början av denna borrade jag allt, sen gick jag över till å lämna mellanrum. Det var bättre. Sen avsluta med å ta bort skivorna med sticksåg.