19 500 läst · 96 svar
20k läst
96 svar
Reklamera bänkskiva?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Sorry .... men du har blivit uppfintad på läktaren av en smart butiksanställd. Inte omöjligt att den anställde håller med dig om utseendet men hen sa enbart så för att hen visste att det oftast fungerar med lite medhåll för att en missnöjd kund ska låta bli att reklamera.M MatsBengtsson89 skrev:Vi fick medhåll från vår kontakt i butiken. Hon tyckte inte alls att det såg bra ut det vi fått. Men tillverkaren sa att det ger sig med tiden. Vi ska ge det ett par år. Har den inte blivit jämnare i färgen så gör vi en ny reklamation.
Vi är faktiskt nöjda med hur de hanterade ärendet. Att de höll med och inte bara avfärdade oss.
Tack alla som kommenterat och röstat. Jag hör av mig igen om 2-3 år 😂
Ni kommer inte kunna reklamera detta om 3 år om ni inte har underlag på det och oavsett är det då en bedömningsfråga.
Börjar ni använda detta så har ni accepterat det. Säljaren köpte sig tid och tid är detsamma som minimal reklamationsmöjlighet.
Börjar ni använda detta så har ni accepterat det. Säljaren köpte sig tid och tid är detsamma som minimal reklamationsmöjlighet.
Trä ljusnar mycket marginellt om det utsätts för solljus i många år är min personliga erfarenhet.
Bänkskivan kommer se ut som idag mer eller mindre. Men om tre år så lär reklamationsmöjligheten vara liten, och åldersavdragen höga.
Tror ni har blivit blåsta
Bänkskivan kommer se ut som idag mer eller mindre. Men om tre år så lär reklamationsmöjligheten vara liten, och åldersavdragen höga.
Tror ni har blivit blåsta
ETT PAR ÅR!!!???M MatsBengtsson89 skrev:Vi fick medhåll från vår kontakt i butiken. Hon tyckte inte alls att det såg bra ut det vi fått. Men tillverkaren sa att det ger sig med tiden. Vi ska ge det ett par år. Har den inte blivit jämnare i färgen så gör vi en ny reklamation.
Vi är faktiskt nöjda med hur de hanterade ärendet. Att de höll med och inte bara avfärdade oss.
Så att tiden för möjlighet till reklamation ska gå ut, eller?
Du tror väl inte att nästan svarta trästavar plötsligt ska få samma färg som övriga skivan. Det finns på kartan att den skivan skulle se bättre ut med tiden. Det fungerar inte så.
Men även OM det hade förhållit sig på så vis. Så varför ska du tvingas leva med något så fult de två första åren. När köket är nyrenoverat ska väl allt vara som snyggast.
Har du skriftligt på att det är okej att byta om 2-3 år (inte inom 2 år, så att de kan hävda att ni väntat för länge) om färgskiftningen fortfarande är oacceptabel, och oavsett skick på skivan (så att de inte kan hävda att ni slitit för mycket på den)?M MatsBengtsson89 skrev:Vi fick medhåll från vår kontakt i butiken. Hon tyckte inte alls att det såg bra ut det vi fått. Men tillverkaren sa att det ger sig med tiden. Vi ska ge det ett par år. Har den inte blivit jämnare i färgen så gör vi en ny reklamation.
Omfg tråden återupplivas! Vilket man inte kan säga om TSAnna_H skrev: