Hade du reklamerat?

• Ja.

• Nej.

Logga in och rösta för att se resultatet.
jonmo jonmo skrev:
Det står väl "Finns i ek och ask med brunkärna" på deras hemsida, det var vad jag hittade hos Vedum i alla fall? I så fall har du väl en rejäl uppförsbacke med reklamationen, även om det inte är snyggt och jag förstår att ni känner er lurade. Det behöver dock inte innebära att ni faktiskt är det.
Då får de ju ha med kärnan på sina varuprov...

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Det står väl "Finns i ek och ask med brunkärna" på deras hemsida, det var vad jag hittade hos Vedum i alla fall? I så fall har du väl en rejäl uppförsbacke med reklamationen, även om det inte är snyggt och jag förstår att ni känner er lurade. Det behöver dock inte innebära att ni faktiskt är det.
När vi åkte till butiken ville vi ha sten eller kvartskomposit. Det slutade med ask när vi fick se provbiten I butiken. Vi fattade beslutet vid det och det enda besöket i butiken.

Vi blev inte informerade om ask med brunved. Det är vi två som kan intyga.

Notera, vårt möte där vi gjorde valen var i slutet av 2021, alltså lite mer än två år sedan. Deras hemsida med innehåll har förmodligen uppdaterats flera gånger sedan dess. Vad säger att de inte har ändrat beskrivningen? Irrelevant egentligen, vi var inne i butiken och fick se en provbit. Vi har inte skrivit under några papper där skivan beskrivs på det sättet som på hemsidan.

Skivorna är reklamerade. Jag känner mig trygg med tanken på att över 90 % håller med om att leveransen inte motsvarar provet. Inte heller bilden på hemsidan. Och ärligt talat, hur svårt hade det varit för dem att presentera en bit med brunved om det är det de säljer.

Vi ska få svar ganska snart. Jag uppdaterar er i ärendet 😉

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
Jag förstår att TS är besviken. Varför tillverkas det ens såna bänkskivor? Lite variation i färg är snyggt, men det där är ju löjligt!
Nej, tacka vet jag rostfri diskbänk!

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Jag förstår att TS är besviken. Varför tillverkas det ens såna bänkskivor? Lite variation i färg är snyggt, men det där är ju löjligt!
Nej, tacka vet jag rostfri diskbänk!
Haha! Jag håller med. Vi har faktiskt rostfri bänk vid diskmaskin och diskho. Hade jag ensamt fått bestämma hade vi haft det i hela köket. Golvet skulle varit som i ett storkök med en stor jävla golvbrunn med galler på. Enkelt att spola av golvet efter matlagning och allt kaos barn kan skapa.

Men så är jag i ett förhållande...

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
M MatsBengtsson89 skrev:
Notera, vårt möte där vi gjorde valen var i slutet av 2021, alltså lite mer än två år sedan. Deras hemsida med innehåll har förmodligen uppdaterats flera gånger sedan dess. Vad säger att de inte har ändrat beskrivningen? Irrelevant egentligen, vi var inne i butiken och fick se en provbit. Vi har inte skrivit under några papper där skivan beskrivs på det sättet som på hemsidan.
Kollade in snabbt på Wayback machine. Tycker det ser ut att vara samma bild som använts även när ni tittade för ett par år sedan.
https://web.archive.org/web/2020092...traskivor/36936-prov-bskiva-250x200-ask-natur

Jag förutsätter då att Wayback machine sparar bilder utöver själva html+css, men vet inte om det verkligen är fallet?

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Kollade in snabbt på Wayback machine. Tycker det ser ut att vara samma bild som använts även när ni tittade för ett par år sedan.
[länk]

Jag förutsätter då att Wayback machine sparar bilder utöver själva html+css, men vet inte om det verkligen är fallet?
Vad grym du är! Bilden är den samma. Men beskrivningen har ändrats. Där står inget om brunved. Det har de lagt till senare i så fall.

electroluxaren skrev:
inväntar med spänning säljaren version...
Ja, visst börjar det bli spännande det här? Hur tänker du att de ska förklara att beskrivningen har ändrats på hemsidan, sedan vi beställde skivan?

Du börjar bli inträngd i ett hörn nu. Alla har insett det utom du själv. Om du är Caesar så är Vedum Brutus. När du tror att de kommer för att rädda ditt ego efter att senatorerna (alla andra i tråden) huggit dig. Levererar de istället det sista och dödliga hugget.

(Eftersom du är som du är, vill jag bara påpeka att ovan är en liknelse. Inte ett hot.)

• Gilla
  • Haha
davveno1 och 2 till
  • Laddar…
A
M MatsBengtsson89 skrev:
Ja, visst börjar det bli spännande det här? Hur tänker du att de ska förklara att beskrivningen har ändrats på hemsidan, sedan vi beställde skivan?

Du börjar bli inträngd i ett hörn nu. Alla har insett det utom du själv. Om du är Caesar så är Vedum Brutus. När du tror att de kommer för att rädda ditt ego efter att senatorerna (alla andra i tråden) huggit dig. Levererar de istället det sista och dödliga hugget.

(Eftersom du är som du är, vill jag bara påpeka att ovan är en liknelse. Inte ett hot.)
Du är nog lite paranoid eller hur?

• Arg
AG A
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det gör inte heller detta inlägget eller något av din andra
Jag tycker ändå det är en relevant fråga varför det ens tillverkas såna skivor. Vill nån ha en sån kunde man specialbeställa.

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Jag har raderat off topic igen. Här diskuterar vi om bänkskivan bör reklameras eller ej. Den som fortsätter skriva off topic blir avstängd från tråden.
/Moderator

• Gilla
  • Haha
Posselosse och 4 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Du är nog lite paranoid eller hur?
Sluta med sådant trams. Svara på frågan istället. Hur förklarar du att de har ändrat beskrivningen på sin hemsida EFTER att vi lagt vår beställning? Kan du komma på någon annan bra förklaring än att de själva insett att det de levererar inte motsvarar det de försöker sälja?

• Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Grävde lite till för sakens skull (prokrastinerar för fullt).

I Vedums kökskatalog 2021 står det faktiskt "med brunkärna" och är en bild som tydligt visar att det kan vara mer än fyra nyanser av brunt.

https://issuu.com/vedum/docs/kok_2021_webb

Sid 68.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
4774
M MatsBengtsson89 skrev:
Hej!

Vi håller på att bygga hus och därmed kök. Igår monterades bänkskivan i hårdvaxad ask. Vi är jättebesvikna. Den är inte i närheten av det vi förväntade oss utifrån provbiten i tillverkarens visningskök eller visningsbilden på deras hemsida. Det förekommer mycket stora variationer i färg på de limmade stavarna. Nedan följer några bilder. Utifrån dessa, hade ni reklamerat eller varit nöjda med den installerade bänkskivan. Bortse från om du tycker trä (ask) är fint. Vi vill bara veta om vi är helt ute och cyklar. Vi har inte reklamerat bänkskiva än. Därför väljer jag att inte gå ut med tillverkarens namn. I övrigt är vi mycket nöjda med den hjälp vi fått.

[bild] [bild]
Vänster, provbit från butik. Höger, bild från hemsida.

[bild] [bild]
Bilder från vårt blivande kök.

[bild]

Ungefär vad vi förväntade oss.
(från annan leverantör)
Reklamen absolut!! Den ser ju inte ens slät ut utöver att det garanterat är något helt annat än Ask

• Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Reklamen absolut!! Den ser ju inte ens slät ut utöver att det garanterat är något helt annat än Ask
Det är garanterat ask:)

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Det är garanterat ask:)
Som uppvuxen på en plantskola vill jag nog också säga att det är ask. Jag vet dessutom mycket väl att asken har en brun kärna. Det är inget nytt för mig. En tredje sak jag känner till är att man kan sortera trät till förbannelse. Vill du ha en skiva bestående endast av knaggar så kan du få det. Eller om man vill ha en genomgående mörk skiva så kan man sortera ut kärnvirket. Precis som man kan göra en ljus skiva utan inslag av kärnvirke. Att man då visar ett sådant prov men levererar något helt annat är ett mysterium för mig. 😂

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.