Hade du reklamerat?

• Ja.

• Nej.

Logga in och rösta för att se resultatet.
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det är antagligen så att säljaren som visat upp provbitarna inte heller har någon djupare kunskap om olika trädslag och hur de kan se ut i sågad form. Hen kanske inte ens skulle känna igen en ask i verkligheten...
Mycket möjligt men helt irrelevant.

Felaktig? Det beror på vad säljaren har lovat inför beställningen.
Jag utgår naturligtvis ifrån att säljaren presenterat de aktuella provbitarna som representativa för vad som kommer att levereras. Och då anser jag leveransen felaktig eftersom den väldigt tydligt avviker från provbitarna.

Har säljaren informerat innan att det kan se ut som det som levereras faller naturligtvis min invändning men jag ser inget som tyder på att så skulle vara fallet.

• Gilla
Genoveva och 6 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
JA för proverna ser ut som 60-tal och det skulle jag aldrig ens fundera över
Vad menar du nu? 60-tal?

Tillför inget nytt men ställer mig till övriga skaran som inte anser det så snyggt och hade reklamerat skivan.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
JA för proverna ser ut som 60-tal och det skulle jag aldrig ens fundera över
Om vi vänder på det. Du beställer en bänkskiva utifrån den vi har fått. Men den du får motsvar vad du ser i proverna. Typ 60-talsstil eller vad du vill kalla det. Hade du varit nöjd då?

• Gilla
Morkl och 5 till
  • Laddar…
Snyggt eller inte är en väldigt individuell fråga och hör inte hemma här. Frågan rör om det som levererats är det som avtalats eller inte. Jag står på TS sida att provbiten självfallet måste visa att det kan skilja rejält i nyans mellan olika stavar om det är det man levererar.

Annars kan man väl ha en provbit som visar en helt kvistfri yta, men leverera med kvistar eftersom "det är så träslaget normalt ser ut"?

• Gilla
Klass0n och 9 till
  • Laddar…
A
M MatsBengtsson89 skrev:
Om vi vänder på det. Du beställer en bänkskiva utifrån den vi har fått. Men den du får motsvar vad du ser i proverna. Typ 60-talsstil eller vad du vill kalla det. Hade du varit nöjd då?
det hade inte säljaren överlevt

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
A
M MatsBengtsson89 skrev:
Vad menar du nu? 60-tal?
ser ut som en gammal köksmöbel i furu från 70talet då det var som populärast

• Gilla
damm och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det hade inte säljaren överlevt
Med andra ord hade du inte varit nöjd och reklamerat. Alternativt haft ihjäl säljaren. Således borde du förstå varför jag inte är nöjd. Oavsett om det är snyggt eller inte.

Tack för dina kommentarer!

• Gilla
  • Haha
Freniño och 10 till
  • Laddar…
Det är antagligen så att säljaren som visat upp provbitarna inte heller har någon djupare kunskap om olika trädslag och hur de kan se ut i sågad form. Hen kanske inte ens skulle känna igen en ask i verkligheten...

Felaktig? Det beror på vad säljaren har lovat inför beställningen. Ett konstgjort material, t ex en laminatskiva, har stor överensstämmelse mellan provbit och levererad skiva, medan ett naturmaterial är mycket mer heterogent och kan variera i utseende. Vilket säljaren borde ha kunnat upplysa om!

(Om det inte vore så att vi brukar laga mat och baka i vårt kök, hade jag gärna haft den sortens bänkskivor av ask eller något annat trädslag.)
Det är dock inget som hindrar leverantören att sortera ut stavar med avvikande färger så man får en mindre avvikande färg på bänkskivan.

Jag hade reklamerat, ska de ha så stor variation på skivan får de ha den med på provbiten alternativt ha andra typer av illustrationer på hur det kommer se ut.

• Gilla
Kromo och 4 till
  • Laddar…
A
M MatsBengtsson89 skrev:
Med andra ord hade du inte varit nöjd och reklamerat. Alternativt haft ihjäl säljaren. Således borde du förstå varför jag inte är nöjd. Oavsett om det är snyggt eller inte.

Tack för dina kommentarer!
Men om jag får en snyggare och unikare produkt än den jag beställt så tar jag självfallet den.

Tråkigt med en söndercurlad generation

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Men om jag får en snyggare och unikare produkt än den jag beställt så tar jag självfallet den.

Tråkigt med en söndercurlad generation
Började precis skriva ett lite mer utvecklat svar. Men inser att du inte förstår eller vill förstå. Tack föra dina synpunkter.

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 19 till
  • Laddar…
Jag har en bänkskiva av ask i vardagsrummet. Den ser ut såhär:

Ett golv av träparkett med olika nyanser, diagonalt mönster, inomhus, detaljerat ådring, naturligt ljus, delvis skugga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det indikerar kanske att det du fått ungefär matchar det man kan förvänta sig, men inte den provbit som du har fått se.

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
A
Byurn Byurn skrev:
Jag har en bänkskiva av ask i vardagsrummet. Den ser ut såhär:

[bild]

Det indikerar kanske att det du fått ungefär matchar det man kan förvänta sig, men inte den provbit som du har fått se.
Snygg!

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Byurn Byurn skrev:
Jag anser att man kan förvänta sig att det man får matchar den provbit man förevisas. Gör inte du?

• Gilla
  • Haha
Genoveva och 5 till
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Jag anser att man kan förvänta sig att det man får matchar den provbit man förevisas. Gör inte du?
nä inte levande material, plåt och plast möjligtvis

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.