19 001 läst · 96 svar
19k läst
96 svar
Reklamera bänkskiva?
Mycket möjligt men helt irrelevant.SågspånPappspikEternit skrev:
Jag utgår naturligtvis ifrån att säljaren presenterat de aktuella provbitarna som representativa för vad som kommer att levereras. Och då anser jag leveransen felaktig eftersom den väldigt tydligt avviker från provbitarna.SågspånPappspikEternit skrev:
Har säljaren informerat innan att det kan se ut som det som levereras faller naturligtvis min invändning men jag ser inget som tyder på att så skulle vara fallet.
Snyggt eller inte är en väldigt individuell fråga och hör inte hemma här. Frågan rör om det som levererats är det som avtalats eller inte. Jag står på TS sida att provbiten självfallet måste visa att det kan skilja rejält i nyans mellan olika stavar om det är det man levererar.
Annars kan man väl ha en provbit som visar en helt kvistfri yta, men leverera med kvistar eftersom "det är så träslaget normalt ser ut"?
Annars kan man väl ha en provbit som visar en helt kvistfri yta, men leverera med kvistar eftersom "det är så träslaget normalt ser ut"?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 078 inlägg
Det är dock inget som hindrar leverantören att sortera ut stavar med avvikande färger så man får en mindre avvikande färg på bänkskivan.SågspånPappspikEternit skrev:Det är antagligen så att säljaren som visat upp provbitarna inte heller har någon djupare kunskap om olika trädslag och hur de kan se ut i sågad form. Hen kanske inte ens skulle känna igen en ask i verkligheten...
Felaktig? Det beror på vad säljaren har lovat inför beställningen. Ett konstgjort material, t ex en laminatskiva, har stor överensstämmelse mellan provbit och levererad skiva, medan ett naturmaterial är mycket mer heterogent och kan variera i utseende. Vilket säljaren borde ha kunnat upplysa om!
(Om det inte vore så att vi brukar laga mat och baka i vårt kök, hade jag gärna haft den sortens bänkskivor av ask eller något annat trädslag.)
Jag hade reklamerat, ska de ha så stor variation på skivan får de ha den med på provbiten alternativt ha andra typer av illustrationer på hur det kommer se ut.
Men om jag får en snyggare och unikare produkt än den jag beställt så tar jag självfallet den.M MatsBengtsson89 skrev:
Tråkigt med en söndercurlad generation