40 808 läst · 413 svar
41k läst
413 svar
Rekar för inbrottsförsök
Varsågod. Men varför? Vi har genom SVT matats med att Moskvas tunnelbana är både ren och säker att använda. Kanske speglar det samhället i stort. Eller inte? Jag har tyvärr aldrig varit i Ryssland utan kan endast referera till min Transsibirienjärnvägsresenär till kollega, som var väldigt glatt överraskad av den Rysska gästfriheten och samhället i stort. Kina var dess motsats.D Dilato skrev:
Uppfattningen att det var bättre förr tycks folk ha haft i alla tider.
är ju svårt med statistik som är för hela Sverige. Då vissa områden är väldigt utsatta medans stora delar av landet är mycket mer skonat. Så statistik över Sverige som helt land är ju inte så talande pga det. Men givetvis har Sverige blivit mycket osäkrare än förr. Men det finns ju många anledningar till det
Enligt statistiken har det inte blivit mycket osäkrare. Det var förhållandet i landet Sverige som påståtts blivit mycket värre.
Att folk blivit otryggare betyder inte att det blivit osäkrare.
Att folk blivit otryggare betyder inte att det blivit osäkrare.
Verktygstokig
· Västerbotten
· 678 inlägg
https://www.hbl.fi/2025-02-18/sverige-forlorar-just-nu-kampen-mot-gangen/T Thomas_Blekinge skrev:
Svensk media är alltså så politisk bunden att den inte går att lita på.....men utländsk är alltså inte det
Kom ner från det rosa moln du verkar bo på.
Nästan all media har någon form av politisk agenda, har absolut inget att göra med att brottsligheten i Sverige ökar
Redigerat:
Som sagt jag är inte vänsterbliven som förnekar ut i det sista att det finns problem i dagens samhälle..D Daniel 109 skrev:
Jag var med och byggde det. Nu drabbas vi av de ”naiva”D Daniel 109 skrev:
Jadu, det har alltid funnits problem i vårt samhälle. Förr var det vanligare med våldtäkter och våld i hemmet. Vad tycker du om att det gått ned?G Greger_08 skrev:
Barnaga var tillåtet och homosexualitet var en psykisk sjukdom. En fru kunde inte bli våldtagen av sin man (juridiskt) - visst var vårt samhälle bättre förr. 🙄
Redigerat:
Verktygstokig
· Västerbotten
· 678 inlägg
Pinsamt att du tycker att utländsk media har bättre koll på Sverige än svensk mediaT Thomas_Blekinge skrev:
Är du verkligen så dum att du tror att svenska tidningar är politiskt vinklade men inte utländska ?
Nu får du väl endå komma ner från det lilla rosa moln du lever på
Aftonbladet och svt får väl snarare kritik från höger att dom bagatelliserar gängbrottsligheten i din värld är
Alfredo skrev:
Du har fortfarande inte svarat, vilken publikation du litar på....?
Jag hävdar inte att samhället var bättre förr jag hävdar att det finns problem idag som bör lösas, Inte ignoreras eller försökas sopas under mattan m.h.a statistik.Nissens skrev:
Jadu, det har alltid funnits problem i vårt samhälle. Förr var det vanligare med våldtäkter och våld i hemmet. Vad tycker du om att det gått ned?
Barnaga var tillåtet och homosexualitet var en psykisk sjukdom. En fru kunde inte bli våldtagen av sin man (juridiskt) - visst var vårt samhälle bättre förr. 🙄
Att en person blir avrättad mitt på dagen inför sina barn av ett gäng tonåringar är en för mycket enligt mig.
Japp, och jag säger att det alltid har funnits.G Greger_08 skrev:
Att kvinnor blir ihjälslagna av sina män är bättre tänker du?G Greger_08 skrev:
Det har pågått under mycket längre tid i Sverige dessutom.
Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men varför bara ta upp det ena?
Redigerat: