9 268 läst · 214 svar
9k läst
214 svar
Regler om lastning, maxvikt, körkort mm
Då kunde ditt jobb betala en tusenlapp mer och p så vis slippa bry sig vilken bil som köper till framöver. Med BE får du alltid koppla kärran så länge bruttovikten ej överstiger maxvikten bilen får dra. Förstår inte varför man är så intresserad av B96 när BE kostar så extremt lite till och du har ett mycket bättre körkort hela livet.A Argastesnickaren skrev:
Kan det vara så att vi är väldigt många som fick detta gratis och dom har inga planer på att ändra på fordonsflottan så detta är bra nog för pengarnaH hablam skrev:Då kunde ditt jobb betala en tusenlapp mer och p så vis slippa bry sig vilken bil som köper till framöver. Med BE får du alltid koppla kärran så länge bruttovikten ej överstiger maxvikten bilen får dra. Förstår inte varför man är så intresserad av B96 när BE kostar så extremt lite till och du har ett mycket bättre körkort hela livet.
Håller med i sak men har själv inget behov av att dra mer än 2 ton privat som jag kan nu
kingspan ville ha 70 tusen för en lastbil isolering hem till gotland vett inte hur jag ska bevisa det för diguseless skrev:
Och jag står fast vid att det (i mitt tycke självklart) är dumt att snåla när kostnaden är så försumbar och man med det bättre alternativet slipper bry sig om vilka totalvikter släp fordonet har innan man kopplar. Tycke och smak som sagt men jag hade inte betalat för ett B96. För osäkert kort.A Argastesnickaren skrev:
Jag googlade.useless skrev:
Hittade Norrlandsspoolen.
Spabad hemfraktat till tomtgräns, 69 900.
Fast då får man spabadet på köpet.
https://www.norrlandspoolen.se/blogs/nyheter/allt-du-behover-veta-om-frakt-och-installation
https://www.norrlandspoolen.se/products/ocean-5-personer-200x200x85cm
Liknande trådar
-
Kontantreglering genom dolda fel försäkring?
Juridik -
Kommunen förorsakade rörbrott under vår tomt. Vad finns det för regler kring ersättning när de måste fälla träd och gräva?
Juridik -
Enklare regler för byggnade utanför detaljplanerat område?
Bygglov -
Rörgenomföring regler
Badrum -
Hur få startbesked för badrumsrenovering som bryter BBR regler?
Badrum