M maria01 skrev:
vad har du för reggnummer på din

det är ju vändskiva ju inte samma som vi pratar om
ykx743

Edit: inte mitt släp

M maria01 skrev:
en gooseneck hade som regel verket säger i sverige blivit ce
Men I Frankrike?

plåtrickard plåtrickard skrev:
Men I Frankrike?
igen varför hackar folk upp sig på vart jag bor så löjligt

husvagnarna är poppis bland dom resande här om du förstår vad jag menar

A Argastesnickaren skrev:
Då jag fick mitt gratis genom jobbet och inte är intresserad av husvagn eller hästsläpar så klarar jag mig länge på 2 ton:)
Och sen byter du bil till en som råkar vara tung och får plötsligt bara dra 1000kg.

Tycker inte heller att utökat fyller någon vidare funktion, uppkörningen är identisk, man ska kunna nästintill samma frågor vid funktionsbeskrivningen så det enda som egentligen skiljer är ju teoriprovet och det är ju mestadels frågor som relaterar till det vanliga b-kortet och dom bör man kunna eller fräscha upp lätt inför provet. Släpfrågorna var varken många eller särskilt svåra.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Men I Frankrike?
Är inte lite av grejen med eu att det ska vara ungefär samma regler i alla länder? Är ganska säker på att frankrike har väldigt liknande om inte nästintill identiska regler angående vikter som sverige.

P Prodigys skrev:
Är inte lite av grejen med eu att det ska vara ungefär samma regler i alla länder? Är ganska säker på att frankrike har väldigt liknande om inte nästintill identiska regler angående vikter som sverige.
när det kommer till eu regler så är det bara som sverige som följer allt till punkt och det gäller allt inte bara fordon

vett inte hur många gånger man som svenskt har fått sagt är en eu regel men sen visar sig när man har jobbat över europa inte följs av dom andra

men sverige har fåt undantag på före 96 korten och systembolaget

Redigerat:
M maria01 skrev:
igen varför hackar folk upp sig på vart jag bor så löjligt

husvagnarna är poppis bland dom resande här om du förstår vad jag menar
Undrade om det är annorlunda där...men misstänkte att det är ganska lika..
Kör både pb klass 2 med stort bilsläp bakom (be,racebuss) samt även pb med husvagn( 2200kg)samt lätt lastbil med stor skylift... räcker konstigt nog med b (efterfordon 30km/h)...
För övrigt lär det inte bli så många jänkepickuper kvar på bkort när dom kommer Batteridrivna...

Undrade om det är annorlunda där...men misstänkte att det är ganska lika..
Kör både pb klass 2 med stort bilsläp bakom (be,racebuss) samt även pb med husvagn( 2200kg)samt lätt lastbil med stor skylift... räcker konstigt nog med b (efterfordon 30km/h)...
För övrigt lär det inte bli så många jänkepickuper kvar på bkort när dom kommer Batteridrivna...
det tar några år till både ford och rivian värkar ha stora problem med just släp på deras eldrivna pickups

M maria01 skrev:
fortfarande c kort på den tror du är lite bestat av bevisa mig fel
Jag vet ju inte vad en förare av ett fordon på vägen har för behörighet, men jag hoppas att BE trailer förarna har körkort och kan lastsäkra.
gooseneck vet jag i princip inget om men du som far mycket i Sverige och kanske även på kontinenten vet säkert om förare har C kort

Krilleman
M maria01 skrev:
det tar några år till både ford och rivian värkar ha stora problem med just släp på deras eldrivna pickups
Fast det är ju inget unikt för dessa, alla tillverkare har mer eller mindre problem med släp när det kommer till eldrivet.

Undrar just vilka fordon som ska dra vår stora svenska husvagnsflotta. :thinking::thinking:

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Undrar just vilka fordon som ska dra vår stora svenska husvagnsflotta. :thinking::thinking:
Det kanske blir "trailer park" av husvagnarna och nya eldrivna husbilar för de som har råd?

Krilleman Krilleman skrev:
Fast det är ju inget unikt för dessa, alla tillverkare har mer eller mindre problem med släp när det kommer till eldrivet.

jag håller med dig men vi prata pickup så jag svara på det

tur att jag har 2 v8 bilar plus en stor disel hemma

M maria01 skrev:
en bekant köpte ett spabad skulle leveras till hans sommarhus i norrland tror dom skulle ha 60 tusen för leverans
Du får gärna ge några riktiga exempel på dessa fantasikostnader istället för att bara komma med anekdoter. För mindre än 60 000:- kan du hyra en hel lastbil med förare mellan norra och södra Sverige.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.