9 372 läst · 214 svar
9k läst
214 svar
Regler om lastning, maxvikt, körkort mm
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 198 inlägg
Men då får du skaffa dig en solstadsaab....
Kompisens lastar straxt över 1600kg och körs på bkort...
Fast den ser ju inte lika häftig ut...
Kompisens lastar straxt över 1600kg och körs på bkort...
Fast den ser ju inte lika häftig ut...
Nej C kort var inte dyrt. Jag fick det på köpet när jag tog D vilket jag tog privat. Uppkörning, teoriboken och läkarintyg. Kanske annorlunda idag? Sedan har jag nu blivit så gammal att jag får göra syn och läkarkontroll var femte år.
Om referenser till typiskt svenskt problem är det precis tvärtom. Det är bara i Sverige vi själva ska släpa byggvaror med kombibilar och släpvagnar. Utomlands kör man inte kombi utan sedan utan drag och betalar för frakten. Eller rättare sagt man hyr in hantverkare för hela jobbet och låter dem sköta frakten bäst de vill. Både kulturellt själv är bäste dräng samt kostnadsläget här hemma som orsakar detta.
Om referenser till typiskt svenskt problem är det precis tvärtom. Det är bara i Sverige vi själva ska släpa byggvaror med kombibilar och släpvagnar. Utomlands kör man inte kombi utan sedan utan drag och betalar för frakten. Eller rättare sagt man hyr in hantverkare för hela jobbet och låter dem sköta frakten bäst de vill. Både kulturellt själv är bäste dräng samt kostnadsläget här hemma som orsakar detta.
då har du aldrig vart här i släpvagns landet nummer 1 bygga själv gör många så pass att byggahandlarna har allt hemma för ett helt hus till och med el och vvs kurser i varuhusen som man kan gå.P Pin skrev:Nej C kort var inte dyrt. Jag fick det på köpet när jag tog D vilket jag tog privat. Uppkörning, teoriboken och läkarintyg. Kanske annorlunda idag? Sedan har jag nu blivit så gammal att jag får göra syn och läkarkontroll var femte år.
nu kör inte många kombi här mer suv är mer poppis
Jag tycker att man inte borde få dra något på B-Kort. Idag har man INGEN praktisk övning när man tar B-Kort gällande släp. Teori delen om släp på B-Kort är också extremt bristfällig.M maria01 skrev: