21 607 läst · 166 svar
22k läst
166 svar
Räcker er tid till?
Det stämmer men en jord- eller bergsvärmeanläggning är en mycket stor investering med dyrt underhåll.Anna_H skrev:
En luftvärmepump ger ingen värme när det blir kallt och den värmen som kommer kräver väldiga mängder elektricitet. Vid -30 utomhus är det alldeles normalt att inomhustemperaturen sjunker under fryspunkten medan pumpen slukar oerhörda mängder elektricitet. Man måste alltså ha en annan värmekälla när det blir riktig vinter. Luftvärmepump fungerar bäst när det är blidväder.
.
Trådrubriken
Sket i dag att koppla extraljusen på bilen som jag övertog.
Bytte heller inte till vinterhjul.
Troligtvis blir det inte gjort i morgon heller. Men sen... Om gud vill som en elev sa.
Släpkärran ska besiktas.... Nåt med bromsarna.
Jaga älg någon dag.
O s v, o s v... Ungefär som när jag jobbade, men nu har jag mer svängrum. Behöver inte alls tidsplanerna dagen, veckan, månade...
Har lite grovplanering vad vi ska göra med tiden... Tänker mig köpa en halvintegrerad husbil, tresäsongers. Låna det som behövs på huset, som är nästan betalt.
Pengarna blir ju inte förstörda för arvingarna.
Huset kräver inget större med tid.
Härligt med ett väl utrustat garage, så en lägenhet är inget alternativ.
Lite underhåll och vedhantering rullar på.
Har kvar segelbåten, som jag nyttjar väl.
Har såpass med tid, så här blir det inte att spilla pengar på ny bil. Ser det som ren dränering.
Men står där nu.... Vad ska jag lägga tiden på... ?
Vill gärna hålla kvar vid friluftslivet. Gå efter en liten älv å dra öring... Plocka kröser o blåbär.
Ang ev husbil. Kommer aldrig att stå på en ställplats intill stadsvimlet.
Är liksom ändå i en brytpunkt.
- Men tiden räcker till, som den alltid gjort. Handlar i slutänden om planering, numer dock rätt löst.
.
Trådrubriken
Sket i dag att koppla extraljusen på bilen som jag övertog.
Bytte heller inte till vinterhjul.
Troligtvis blir det inte gjort i morgon heller. Men sen... Om gud vill som en elev sa.
Släpkärran ska besiktas.... Nåt med bromsarna.
Jaga älg någon dag.
O s v, o s v... Ungefär som när jag jobbade, men nu har jag mer svängrum. Behöver inte alls tidsplanerna dagen, veckan, månade...
Har lite grovplanering vad vi ska göra med tiden... Tänker mig köpa en halvintegrerad husbil, tresäsongers. Låna det som behövs på huset, som är nästan betalt.
Pengarna blir ju inte förstörda för arvingarna.
Huset kräver inget större med tid.
Härligt med ett väl utrustat garage, så en lägenhet är inget alternativ.
Lite underhåll och vedhantering rullar på.
Har kvar segelbåten, som jag nyttjar väl.
Har såpass med tid, så här blir det inte att spilla pengar på ny bil. Ser det som ren dränering.
Men står där nu.... Vad ska jag lägga tiden på... ?
Vill gärna hålla kvar vid friluftslivet. Gå efter en liten älv å dra öring... Plocka kröser o blåbär.
Ang ev husbil. Kommer aldrig att stå på en ställplats intill stadsvimlet.
Är liksom ändå i en brytpunkt.
- Men tiden räcker till, som den alltid gjort. Handlar i slutänden om planering, numer dock rätt löst.
.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Pumpautomat till fritidshuset.
Fritidshus -
Söka bygglov och anmäla Attefallstillbyggnad samtidigt?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Återbetalningstid för tilläggsisolering av vind
Isolering -
Bygga tak till hundgård, räcker 45x145 mm regel?
Tak & Vind -
Ska bygga till en fritidshus: vilket alternativ är bäst?
Lösvirke & Timmerhus