3 422 läst · 123 svar
3k läst
123 svar
Quiz: Vad får du för 1 kWh?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 411 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 411 inlägg
Jag sköt från höften; jag har aldrig funderat över vilken spänning mobilbatterier tillämpar.😉 🤠
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 251 andra personer (90%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"
Rätt kass frågesport, nästan alla frågor var ju lika och handlar bara om enkel matematik, inte kunskap i ämnet. Fråga 7 och 9 var de enda där man behövde ha någon form av kunskap. Fråga 5 är ofullständig men man fick gissa att det var samma 1kWh även där. I sista frågan blandar man helt plötsligt in mAh utan att ange spänning men det är väl en viss kunskap att känna till den ungefärliga på en telefon, antar jag.
Rätt kass frågesport, nästan alla frågor var ju lika och handlar bara om enkel matematik, inte kunskap i ämnet. Fråga 7 och 9 var de enda där man behövde ha någon form av kunskap. Fråga 5 är ofullständig men man fick gissa att det var samma 1kWh även där. I sista frågan blandar man helt plötsligt in mAh utan att ange spänning men det är väl en viss kunskap att känna till den ungefärliga på en telefon, antar jag.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 411 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 704 inlägg
Varför ska vi börja med att räkna med förluster helt plötsligt just bara på sista frågan då?ingenmansland skrev:
Jag har den här kvar, en 900 så den funkar tyvärr inte:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 855 andra personer (65%) som har gjort quizet "Vad får du för 1 kWh?"