5 866 läst · 105 svar
6k läst
105 svar
Quiz: Kan du koppla säkert?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 840 inlägg
Nej du har rätt att anvisningar inte är regler. Det borde alltså ha stått regler i frågan, det var tanken. Men man talar ju om tillverkarens anvisningar....M Markarbetaren skrev:På fråga ett måste jag ifrågasätta det som anses vara det korrekta svaret. Det viktigaste är inte att förstå anvisningar, det är att förstå reglerna, lagarna, och dom säger att man inte får utföra ett elinstallationsarbete utan korrekt behörighet. Mao. följer man reglerna så behöver man inte förstå anvisningarna, det räcker att förstå reglerna. Eller har jag fel?
Å andra sidan finns en stor fördel också med att folk som inte får göra jobbet vet hur det ska vara då det finns alltför många som får, men inte kan...J Jontha skrev:
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 353 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"
Fury
Teoretisk byggare
· Yttre skärgården
· 164 inlägg
Fury
Teoretisk byggare
- Yttre skärgården
- 164 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 654 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"
Lite minns man 🤪🥃🥃
Lite minns man 🤪🥃🥃
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 537 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"
Riktigt bra quiz @Bo.Siltberg , slarvade på en fråga dock.
Riktigt bra quiz @Bo.Siltberg , slarvade på en fråga dock.
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 230 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 401 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 433 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 433 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 691 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?" 🫥
🫥
🫥
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 703 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 704 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 583 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 586 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 949 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"