Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 257 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"

Det var några frågor som var lite luriga.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
  • Wow
Bo.Siltberg
  • Laddar…
M
På fråga ett måste jag ifrågasätta det som anses vara det korrekta svaret. Det viktigaste är inte att förstå anvisningar, det är att förstå reglerna, lagarna, och dom säger att man inte får utföra ett elinstallationsarbete utan korrekt behörighet. Mao. följer man reglerna så behöver man inte förstå anvisningarna, det räcker att förstå reglerna. Eller har jag fel?
 
  • Gilla
Jockebanan
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
J
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 206 andra personer som har gjort quizet "Quiz: Kan du koppla säkert?"

Och med det sagt ska jag INTE hålla på med elen. Ett fel kan innebära döden.

Och kolla in detta! Tog en skärmdump för att visa eländet.
Bild på enkät, badrumsskiss, fråga om avståndsregler, flervalsalternativ, majoritet säger "nej" till regelbrott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


13% av användarna är beredd att tumma på detta. Man blir fanimej mörkrädd. Hoppas att ni inte rört en enda installation i era eller någon annans hus.

För övrigt kan jag tycka hela den här quizzen är fel att göra. Det spelar ingen roll om du tror att du kan; en yrkesutbildad elektriker SKA utföra installationen! Nu har man eventuellt ingjutit tron hos de som lyckades googla till sig 100% att de också kan utföra eljobb. Vem tar ansvaret?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.