Vi ska till och bygga hus snart och sneglar på PVC fönster, har läst på massor runt importörer, olika varianter, profiler osv, osv och de har ju onekligen prismässiga och tekniska fördelar men en *stor* fråga kvarstår för oss - är det snygga? Jag tycker inte riktigt jag har sett några riktigt snygga monterade plastfönster än, de ser ofta "feta" ut från utsidan, kanske är det för att ännu oftast sitter som utbytesfönster men går de att få snygga på en nyproduktion? Och vad ska man tänka på då?
 
polaren till mig i stockholm gick till en fönsterförsäljare o ville byta några fönster samt lite balkongdörrar, på deras hemsida upptäckte han senare att det var polsktillvekrkade PVC- fönster(2glas) som de erbjöd..
pris ca 71k(fönster) arbete efter Rot 18k= 89k
han tog kontakt med en annan försäljare som påstods sig ha väldigt billiga priser...
slutnota inkl. montering 70k.......(2-glas)
eftersom jag är polskfödd med goda kontakter då jag själv byggt hus i Polen
tyckte jag att det var väldigt mycket pengar med tanke på antalet fönster o dörrar...
ringde en kontakt o några dagar senare får jag ett prisförslag på ca 20k(3-glas) PVC inkl. vita 8mm spröjs.....
så inkl. resa med att hämta fönstren o uppsättning sparade polaren många sköna
tusenlappar....ca 30k till skillnad mot den som påstod sig ha väldigt billiga priser....
för att inte snacka om det första försäljaren....
 
Nån som handlat från Tyskland?
Är det billigare där än här?
Tänkte att man skulle slippa en lång båtresa om man ska åka och hämta.
Kanske finns nån bra hemsida med priser?
Jag har iaf. Inte hittat nån.
 
Prova WM-Gruppens fönster,billigt och proffsiga,Deras fönster kommer ursprungligen från Polen tror jag.
 
Helt kass hemsida.....
Är det så jävla svårt att sätta ett pris på fönstren på sidan?
Dom är väl rädda för att avskräcka med sina priser.
Många fönsterleverantörer är likadana.
 
håller i skrivande stund på att montera PVC fönster.
gillar dom skarpt änså länge. köpte 3 vanliga öppningsbara fönster,
4 fasta källarfönster samt 1 altandörr från sydfonster.eu
vill minas jag gav 15ooo.- för dessa, har inte fakturan framför mig men där omkring.

dessa är det:
http://www.sydfonster.eu/produkter/pvc_fonster_idea

bra kontakt o trevligt bemötande fick man destuom.
skruvar i fönsterna själv så hur deras mont är vet jag tyvär inget om.
 
Någon som har erfarenhet av profönster? Fick just en offert på 22 enheter varav ett skjutparti. 56500 kr... Tycker det verkar vara obehagligt lågt :)
 
Jag köpte fönster av Östra Byggruppen på www.ostrabyggruppen.se och är väldigt nöjd. Priserna är jättelåga och kvaliteten känns skitbra.
Dom var även snabba att svara på min prisförfrågan. Minus var att det inte fanns något utsatt på hemsidan vilket jag fick någon ursäkt om. Men desto bättre var responsen blixtsnabba svar och snabbt och bra utförande.

d^_^b
 
Jag har fått en offert från HusFörDig som ligger lägre än kronförnser. Är det någon som handlat från HusFörDig och vill kommentera. Det är inte den Bästa hemsidan jag har hittat men det är ju inte deras hemsida jag köper...
 
Ta in offerter från flera företag och spela ut dem mot varandra. Så gjorde jag och sparade typ 20000 kr. De har stora marginaler...
 
Jag är själv ute efter fönster och kollade på nordiskafonster.se. De är de billigaste jag har hittat. Har ni några andra så skriv gärna ut det.
 
Jag kan rekomendera fönster från Borga plåt i skara jag beställde totalt 16 enheter med 70 mm karm nu i vår och dom kom på ett par veckor och dom var billiga i pris och jag fick med persienner som sitter väldigt snyggt utanpå isolerrutan jag valde vita fönster med silvergrå persienner och glasen har ett u-värde på 1,1 w/m2 och med hela karmen så är u-värdet ca 1,3-1,4 w/m2 och jag beställde med 8 st KBE självdragsventiler som inte syns förrän du öppnar fönstren och tittar efter dom, och dom är ledande på plåt och stål i alla former och färger så kolla med dom först innan du gör en dålig affär ;)
 
Ber om ursäkt för att det liknar reklam men jag tycker att dom säljer en såpass bra produkt så jag vill rekomendera den :) det är värt att kolla iallafall.
 
Kanske jag som ska be om ursäkt. Såg att du endast gjort 6 inlägg och att det här senaste var lite väl säljande. Sen såg jag att du postat i andra trådar också så antagligen är du inte ett reklamtroll som "fripppe" här ovan :)
/jesper
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.