Nä dom andra handlade om hantverkare gone bad :( men men man lär så länge man lever haha
 
lassaserik skrev:
Jag har fått en offert från HusFörDig som ligger lägre än kronförnser. Är det någon som handlat från HusFörDig och vill kommentera. Det är inte den Bästa hemsidan jag har hittat men det är ju inte deras hemsida jag köper...

Har beställt från dem och visst var de billiga. Vet inte ännu om det kommer att funka men återkommer näör jag vet. Ett företag jag däremot vet fungerar bra är http://zodiak.se/. Beställde ett fast fönstrer från dem. Bra service och bra pris, men nu var faktiskt priset avgörande för mig i denna beställningen (den som ropar efte mkt misster...).
 
Trådar som handlar om fönster är utan tvekan de mest reklamfyllda. Alltid någon som rekommenderar nåt visst företag i sitt första eller sina första inlägg :)

Zodiak verkar iofs ha bra priser och när jag sa att de var lite dyrare än den lägsta av mina offerter sänkte de priset med 20% direkt i telefon. De var väldigt trevliga och tillmötesgående. Men jag valde en annan. :)
 
Okey vart beställde du dina fönster från?
 
Nu är det beställt levererat och klart. Affären med HusFörDig rann ut i sanden då jag inte fick svar på e-mail av någon anledning. Så jag valde www.7x7.se istället och fick det jag förväntade mig på utsatt tid och till lämpligt pris. Jag monterade själv och hoppas att de ska fungera länge. (notis to self: nästa gång jag monterar fönster så ska det finnas utrymme för fönsterbläck under kanten...)

Det blidde en affär helt efter förväntningarna...
 
Vart det PVC då? De är verkligen dåliga på mailen. Hoppas jag får mina fönster.
 
Det är treglas pvc tre fasta ett öppningsbart och en altandörr. genomgående var det korta och koncisa mail och han svarade på mobilen. Efter beställning var det helt tyst i fyra veckor för att därefter komme ett kort mail att de är levererade och chafören ringde dagen efter...
 
boribromma skrev:
Okey vart beställde du dina fönster från?
Från nordiska kompositfönster i Boden.
 
Husfördig. Nu har de lev. mina fönster och 2 av 5 är monterade. Har satt PVC fönster tidigare och tycker att dessa ser bra ut. Bra pris och hyggligt snabb lev.
 
Det är nog många olika som säljer och allt tillverkas i relatift få fabriker och fabrikerna använder likartade metoder. same same but difrent
 
Precis vad jag också tror.
 
Nu har jag beställt från 7x7 i Huskvarna, eller takfönster.nu som webbplatsen heter. Riktigt låga priser, men jag har inte fått hem något ännu heller...
 
Jag kan bekräfta att Zodiak är riktigt bra. De har Aluplast profiler men de har även andra att välja på. Jag fick mina 19 fönster nu innan jul efter att under flera veckor bollat min order fram och tillbaka med säljaren. Vi mailade ca 3 gr om dagen och responsen var blixtsnabb och tydlig. Trots mitt velande så förlorade de alldrig tålamodet. Priset är enligt mina egna ganska omfattande undersökningar det bästa man kan få hos en svensk återförsäljare . Zodiak har prisgaranti om det nu skulle vara så att man får en offert som är billigare på annat håll.
Jag beställde mina fönster 4 veckor innan jul och egentligen är leveranstiden på den typ av fönster jag beställde 6 veckor men jag bad om att de skulle försöka få hit dem innan jul och det gick vägen! Jag är mycket imponerad. Kvaliten är vad jag kan se hittills ochså mycket bra. Men framförallt är jag nöjd med kontakten med säljaren speciellt den snabba och tydliga responsen.
 
Angående plastfönster så kan jag bara komma med egna erfarenheter - dessvärre mindre bra sådana från en bostadsrättsförening bredvid våran som bytte ut gamla tvåglasfönster till nya av plast - detta gjordes för 6 år sedan. Idag finns det följande problem.

1. Det drar till sig smuts och kan efter ett tag bli närmast omöjligt att ta bort om man inte slipar bort det - med följden att man måste måla för att det skall bli snyggt.

2. Passformen är inte den bästa - flera balkongdörrar har fått justeras ett par gånger per år för att de "hänger" eller klämmer, större fönster tar emot i nederkanten och måste även dessa justeras.

3. Sprickor i "utsatta" lägen - främst i ytterhörn med många soltimmar per dygn.

4. Hållfasthet i kyla under all kritik - vid 15 minus så uppstod det sprickor i karmen på ett vändbart fönster vilket medförde kallras och att fukt tog sig in i karmen - kondenserades till vatten och när tillräcklig mängd vatten bildats och frusit så trycktes karmen sönder av
isen. Ett annat fönster var svårt att stänga, när väl man fått igen det och vred om handtaget så sprack fästet runt fönsterreglarna.

Dessa fönster är ifrån en av de större leverantörerna av plastfönster.

En kollega till mig bor i ett av husen och är inte särskilt nöjd med dem - svårt att få bort smuts ifrån karm och fönsterram - den liksom har "bitit" sig fast och "fällts in" i plasten verkar det som. Vi bor på samma gata och jag tar en trasa med lite diskmedel för att torka bort samma smuts som sätter sig som berget på hans fönster.
Våran bostadsrättsförening har själv funderingar på att byta alla fönster men skulle med den erfarenheten jag haft inte ens tänka tanken att skaffa plastfönster. Jamför man med "vanliga" i trä eller aluminium så är det stor skillnad på känslan - jämför med att stänga en innerdörr i trä och en ytterdörr av stål så förstår ni skillnaden. Då det är en investering som skall hålla i många år så kommer vi välja bort plast.
Många är säkert nöjda med sina plastfönster, men jag skulle personligen aldrig ens tänka tanken att sätta in plastfönster i mitt hus.
 
Tråkigt, själv har jag fasta fönster som sitter perfekt. Bott i stan tidigare ca 16 år, vi hade samma problem med våra träfönster. Smutsiga, kilade fast...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.