N niklasco skrev:
Det är 25.4mm där, 1” det kanske inte är G25?
Bara en fråga, mäter du invändigt på en gänga eller utvändigt?
 
N
Hehe, jag säger ju det, jag är kass på VVS 😂 El är min gren. Jag tar fram skjutmåttet och går och mäter.
 
Mycket snack om så lite, bara ta en 25 mm (1 tum ) och prova.
 
Krilleman
Redan i #51 så efterfrågade jag den utvändiga gängan...

😆
 
N
Jo men 1” till vad?
Bspt 1/2 till 1” omvandling vart hittar jag det? (helst med plantätning så jag slipper lina)
Tänker att dett borde finnas då dom flesta provtryckningspumpar har denna typ av slang? Eller vad kör ni som jobbar med detta?
 
  • Skjutmått mäter anslutningsdel, precisionstillverkning, industriellt, tekniskt måttagning, metallkomponent, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Jag har mätt ”i” gängan. Golvvärmefördelaren är från golvvärmebutiken.
26.1mm utvändigt på gängan.
 
  • Skjutmått används för att mäta tjockleken på ett objekt, skalen är i centimeter och tum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Utvändigt mått över gängan är det som efterfrågas!!!

Skjutmått mäter rördel, fokus på gängor, verktyg, precision, industriell komponent, närbild, ingen person synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle tro att det är en DN20 dvs utv mått 26,9
Hade jag varit dig hade jag åkt till Hydroscand och berätta vad jag har BSPT i ena änden och 3/4" i andra så har de garanterat övergångar som passar.
 
N
En sådan här passar bra på gängan
 
  • Metallrör med kopplingsdetaljer och vinkelventil, teknisk utrustning, otydlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
H Henrik 75 skrev:
Jag skulle tro att det är en DN20 dvs utv mått 26,9
Hade jag varit dig hade jag åkt till Hydroscand och berätta vad jag har BSPT i ena änden och 3/4" i andra så har de garanterat övergångar som passar.
Ja, det får nog bli något sådant. Jag har verkligen noll koll på vilken typ av koppling man skall köra.
 
Krilleman
DN20 med andra ord!

👍
 
Krilleman Krilleman skrev:
Utvändigt mått över gängan är det som efterfrågas!!!

[bild]
Då skulle jag tro att det är 26,9 eller 27mm utvändigt om du mäter utvändigt på gängan. Då har du 3/4" / DN20
 
Krilleman
Provtryckningspumpen säger ju såhär på specifikationen:

Hydrostatisk tryckprovare för rörsystem, blå behållare, mätverktyg, tryckmanometer, trycktestinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Där passar således samma gardena-övergång fast med 1/2"-gänga antagligen. 👍
 
För att inte gå för långt. ska det tryckas så sätt adapter och lin/gummipackning på anslutningen. vet inte hur Gardena klarar dom tryck ni pratar om.
 
N
Ok då har vi spikat dimensionerna iaf 😅.
Så du menar att jag skall bygga upp kopplingen mot fördelaren med trädgårdskopplingar?
En 1/2" mot provtryckarn och en 3/4" mot fördelaren och sedan koppla ihop det med en skarv?
 
  • Vit plastadapter med räfflade grepp och svarta ringar, troligen en del till en rörsystemskomponent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.