20 336 läst · 121 svar
20k läst
121 svar
Projekttråd, badrum med ångbastu
Jag kommer att ha en Sonos Move inne i ångbastun. Tänkte ställa den på golvet...S smawland skrev:Någon av er som satt högtalare i ångbastun? Vi kör takhögtalare i badrummet men då taket i ångbastun är välvt blir det svårt att sätta samma där. Sen känner jag mig generellt tveksam till att sätta inbyggnadshögtalare i vägg med tätskikt. Lutar istället till att sätta blocks eller vp-rör för kabeln och sen väggfäste med högtalare. Någon med erfarenhet?
Inte så jättespännande bild kanske, men känns som ett stort kliv i rätt riktning då sista vattenkopplingen är på plats!
Eller... ja... det är förberett för att koppla på utomhusblandaren för utedusch i alla fall...
Toaboxen har fått mikrocement också nu:
Stenbänkarna på plats också:
Det händer mycket mer när man har två extra gubbar och hjälper till! 😅
Eller... ja... det är förberett för att koppla på utomhusblandaren för utedusch i alla fall...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Toaboxen har fått mikrocement också nu:
Logga in
Skapa konto
Stenbänkarna på plats också:
Logga in
Skapa konto
Det händer mycket mer när man har två extra gubbar och hjälper till! 😅
Vad körde du för tjocklek på skivan? Ska bygga vårt tak nu, hade tänkt köra formplywood och sen gips. Men kanske bättre med din lösning?anders07 skrev:
Plywood använde jag 15mm tjock för formen. 18 skulle nog ha fungerat bättre att skruva i sen.S smawland skrev:
Jag använde sån byggskiva (glasfiber med uretanskum mellan) på 20mm som jag sågade spår i baksidan.
Kan det vara så simpelt att du har råkat köpa en knapp som är till geberit eller tece?anders07 skrev:
För du har väl en Gustavsberg/grohe?
Ja, jag har en Grohe fixtur... Vete tusan vad jag tänkte där...F Fjonken skrev:
https://www.vvsochbad.se/alca-m570-spolplatta-vit-1162870
Den har jag beställt, men verkar bara fungera med Alca fixtur då... 😔