S smawland skrev:
Någon av er som satt högtalare i ångbastun? Vi kör takhögtalare i badrummet men då taket i ångbastun är välvt blir det svårt att sätta samma där. Sen känner jag mig generellt tveksam till att sätta inbyggnadshögtalare i vägg med tätskikt. Lutar istället till att sätta blocks eller vp-rör för kabeln och sen väggfäste med högtalare. Någon med erfarenhet?
Jag kommer att ha en Sonos Move inne i ångbastun. Tänkte ställa den på golvet...

• Gilla
smawland
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Jag kommer att ha en Sonos Move inne i ångbastun. Tänkte ställa den på golvet...
Mm, trådlöst och batteridrivet är ju bättre på så sätt. Men hade gärna kunnat driva den med samma system.

Inte så jättespännande bild kanske, men känns som ett stort kliv i rätt riktning då sista vattenkopplingen är på plats!
Eller... ja... det är förberett för att koppla på utomhusblandaren för utedusch i alla fall...
Vägg med mikrocement och vattenkoppling förberedd för utomhusblandare, med städredskap och limtub på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Toaboxen har fått mikrocement också nu:
Vägg med mikrocement där vattenkopplingar och utomhusblandare förbereds, hål i väggen och ett blått hinklock på golvet.
Skapa konto

Stenbänkarna på plats också:
Hörn med stenbänkar och vägg av mikrocement förberett för utomhusblandare. Visar framsteg i byggprojekt för utedusch.
Skapa konto

Det händer mycket mer när man har två extra gubbar och hjälper till! 😅

• Gilla
Viktor.J och 3 till
  • Laddar…
Snygga bänkar! Vad är det för sten?

Viktor.J Viktor.J skrev:
Snygga bänkar! Vad är det för sten?
Tack!
Det är travertin... Ryggstöden är 20mm och bänkarna 30mm...
De är nog lite "varmare" i färgen än vad bilderna visar.

anders07 anders07 skrev:
Tack!
Det är travertin... Ryggstöden är 20mm och bänkarna 30mm...
De är nog lite "varmare" i färgen än vad bilderna visar.
Riktigt jävla bra!

• Gilla
anders07
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Det var ju lite klurigare än tänkt, men nu verkar jag äntligen fått till någon form av mall för att forma det sluttande taket inne i ångbastun...
[bild]
Vad körde du för tjocklek på skivan? Ska bygga vårt tak nu, hade tänkt köra formplywood och sen gips. Men kanske bättre med din lösning?

S smawland skrev:
Vad körde du för tjocklek på skivan? Ska bygga vårt tak nu, hade tänkt köra formplywood och sen gips. Men kanske bättre med din lösning?
Plywood använde jag 15mm tjock för formen. 18 skulle nog ha fungerat bättre att skruva i sen.
Jag använde sån byggskiva (glasfiber med uretanskum mellan) på 20mm som jag sågade spår i baksidan.

• Gilla
smawland
  • Laddar…
Glasvägg monterad i ångbastu under renovering med mikrocement och sealer på vägg, verktyg och material synliga.
Skapa konto

Det går lite småsegt igen med mycket annat under julhelgerna men mikrocementen är på på sista väggen och jag har lagt sealer klart.

Första glasen till ångbastun på plats nu.

• Gilla
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Glasdörr monterad i ett duschutrymme med marmorväggar och bänk, elsladdar ses i bakgrunden, verktyg på bänken.
Skapa konto

Och med dörren på plats... 😁

• Gilla
Posselosse och 10 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
[bild]
Och med dörren på plats... 😁
wow 🙌

• Gilla
anders07
  • Laddar…
Väggmonterad toalettstol utan fungerande spolknapp, omgiven av byggmaterial och en osäker rammontering.
Skapa konto

Och nu en toastol... Jag får inte knappen att fungera så måste ev. köpa en annan... 😔
Trodde att det var standard på dem men det går inte att få fast själva ramen på något sätt...

anders07 anders07 skrev:
[bild]
Och nu en toastol... Jag får inte knappen att fungera så måste ev. köpa en annan... 😔
Trodde att det var standard på dem men det går inte att få fast själva ramen på något sätt...
Kan det vara så simpelt att du har råkat köpa en knapp som är till geberit eller tece?
För du har väl en Gustavsberg/grohe?

F Fjonken skrev:
Kan det vara så simpelt att du har råkat köpa en knapp som är till geberit eller tece?
För du har väl en Gustavsberg/grohe?
Ja, jag har en Grohe fixtur... Vete tusan vad jag tänkte där...
https://www.vvsochbad.se/alca-m570-spolplatta-vit-1162870

Den har jag beställt, men verkar bara fungera med Alca fixtur då... 😔

anders07 anders07 skrev:
Ja, jag har en Grohe fixtur... Vete tusan vad jag tänkte där...
[länk]

Den har jag beställt, men verkar bara fungera med Alca fixtur då... 😔
Montera knappen, Slå på en skiva gips till och kör Microcement över så har du en relativt dold spolknapp,

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.