Hur gör man för att byta filterbollar? Pumpen står ju i tekniklådan så att tömma bottenventilen är lite problematiskt. Vi har inte satt någon slang än till ”waste”.
 
Tobzter
Ja stängde ventilerna. Sedan koppla ja loss båda anslutningarna så de kvarvarande vattnet fick rinna ut sakta .. Sedan tog jag i å lyfte upp den med de vattnet som var kvar i tanken :)
 
  • Gilla
Mayalundin
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Ja stängde ventilerna. Sedan koppla ja loss båda anslutningarna så de kvarvarande vattnet fick rinna ut sakta .. Sedan tog jag i å lyfte upp den med de vattnet som var kvar i tanken :)
typiskt, hoppades på att det skulle vara lättare. Vårt filter sitter lilla till, vill helst inte lyfta upp det.
 
Tobzter
Men de behöver du ej .stäng ventilerna. Töm sakta med "waste " sedan är de bara lätta på locket å plocka ur bollarna
 
  • Gilla
Mayalundin
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Men de behöver du ej .stäng ventilerna. Töm sakta med "waste " sedan är de bara lätta på locket å plocka ur bollarna
men är då inte hela filterbehållaren full med vatten om jag tömmer med waste? Tömde så mycket det gick med waste (höll en liten hink under), men tänker att det måste vara kvar vatten i behållaren?
 
Tobzter
Jo så är de så du får ju "gräva" upp filterbollarna. En håv kanske ?
 
Hur får jag igång bubbelpumpen via displayen?
 
Tobzter
Har du en knapp för de på displayen ?
Jag har en extern pneumatisk knapp till mina bubblor.
 
Tobzter Tobzter skrev:
Har du en knapp för de på displayen ?
Jag har en extern pneumatisk knapp till mina bubblor.
Hittar ingen knapp i displayen. Hade först ett bubbelsystem med extern knapp, men fick bubbelpumpen utbytt mot en nyare som ska sättas igång via displayen, men hittar inte vart :(
 
Tobzter
Balboa kontrollpanel för spa med digital display som visar 102°F och knappar för värme, menu, jets, ljus, och AUX.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hmm va ja vet så har inte den displayen en synlig knapp ..men den sitter där under någonstans.. känn på sidan av dom befintliga knapparna . Är bara själva dekoren över displayen som skiljer.. är något ja läst eller hört ;)
 
  • Gilla
Sindbad
  • Laddar…
Ska kolla imorgon i dagsljus, annars blir det att mejla SVB. Ingen annan här som har samma system?
 
Mayalundin Mayalundin skrev:
Hur gör man för att byta filterbollar? Pumpen står ju i tekniklådan så att tömma bottenventilen är lite problematiskt. Vi har inte satt någon slang än till ”waste”.
Stäng ventilerna och skruva bort överdelen på pumpen och ta upp filterbollarna. Lättast att använda de som ligger i ett nät, då är det bara att lyfta upp dem. Sen brukar jag suga ut vattnet ur filtret med våtdamsugaren och göra rent filtret invändigt innan jag lägger i nya filterbollar. De gamla filterbollarna kör jag i tvättmaskin på 30 grader utan tvättmedel, så är de redo till nästa gång.
 
  • Gilla
jono75 och 2 till
  • Laddar…
Vad ska pumpen stå på?? Hittar inget om det ibtuksanvisningarna??
 
  • Närbild på en pumpkontrollpanel med texter och pilar som anger olika lägen för filtrering, avlopp och cirkulation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Linda Andersson2 Linda Andersson2 skrev:
Vad ska pumpen stå på?? Hittar inget om det ibtuksanvisningarna??
1 Filter filtration
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.