366 107 läst · 1 560 svar
366k läst
1,6k svar
Projekt: Terrasspool
Hur gör man för att byta filterbollar? Pumpen står ju i tekniklådan så att tömma bottenventilen är lite problematiskt. Vi har inte satt någon slang än till ”waste”.
typiskt, hoppades på att det skulle vara lättare. Vårt filter sitter lilla till, vill helst inte lyfta upp det.Tobzter skrev:
men är då inte hela filterbehållaren full med vatten om jag tömmer med waste? Tömde så mycket det gick med waste (höll en liten hink under), men tänker att det måste vara kvar vatten i behållaren?Tobzter skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hmm va ja vet så har inte den displayen en synlig knapp ..men den sitter där under någonstans.. känn på sidan av dom befintliga knapparna . Är bara själva dekoren över displayen som skiljer.. är något ja läst eller hört
Stäng ventilerna och skruva bort överdelen på pumpen och ta upp filterbollarna. Lättast att använda de som ligger i ett nät, då är det bara att lyfta upp dem. Sen brukar jag suga ut vattnet ur filtret med våtdamsugaren och göra rent filtret invändigt innan jag lägger i nya filterbollar. De gamla filterbollarna kör jag i tvättmaskin på 30 grader utan tvättmedel, så är de redo till nästa gång.Mayalundin skrev: