S Sushi skrev:
har du fått leveransbesked än? Vi ska få vår levererad i nästa vecka enligt beställningen men inte fått något datum än...
Hej! Vi funderar på att köpa en terasspool Pasific. Bor i Ystad.
Finns det möjlighet att få kika på er?
Vad kostar det i runda slängar i månaden att ha igång den?
Maila gärna mig. andre.melker@gmail.com

Hej alla igen! Hur gör ni på vintern om ni inte tänker bada under en tid? Drog ner värmen nu för första gången till 15c istället för 35c. Känns dumt att hålla den värmen, när jag vet att det inte blir bad på någon vecka nu.

Tänker nog även ringa svenska badtunnor, för höra deras input i det hela! Hittar inget givande direkt på deras hemsida tyvärr

Malnes Malnes skrev:
Hej alla igen! Hur gör ni på vintern om ni inte tänker bada under en tid? Drog ner värmen nu för första gången till 15c istället för 35c. Känns dumt att hålla den värmen, när jag vet att det inte blir bad på någon vecka nu.

Tänker nog även ringa svenska badtunnor, för höra deras input i det hela! Hittar inget givande direkt på deras hemsida tyvärr
Jag kör 40°C hela tiden (varje natt, samt under bad), men vi badar minst en gång i veckan.

Jag har en separat tråd om det, men jag är på gång att bygga så att jag lagrar varmvattnet i garaget mellan baden för att minska värmeläckaget.

Sindbad Sindbad skrev:
Tekniklåda till höger i bild (trall på tvären). Byggde "ramen" för teknikrummet några millimeter lägre än för övrig trall, på så sätt kunde jag använda 34mm trall istället för 28. Kan stå och hoppa på det det, inga problem med bärighet. Kan ta bättre bilder när jag är hemma igen
Hej, beställt en likadan tunna. Jag är bara nyfiken på hur ni fäster locket mot däcket. Går det att få en bra lösning eller är det bättre att låta poolen sticka upp 10cm? Blir bra mycket fulare men blåser mycket här i Skåne, så måste sitta ordentligt! Tacksam för svar. Mvh Andre

Tobzter
Har inte fäst de alls. Har legat stilla i 3-4år

• Gilla
grävis220
  • Laddar…
Min tunna sticker upp 15 cm. Trots spännen har tunnan öppnat sig vid en storm en gång i höstas. Spännena I plast orkade inte hålla emot

• Gilla
grävis220
  • Laddar…
Är där någon som har bilder på hur ni löst spännen till locket? Nyfiken!

G grävis220 skrev:
Är där någon som har bilder på hur ni löst spännen till locket? Nyfiken!
Kan skicka bilder när jag kommit hem...
...dvs nästa vecka någon gång...

G grävis220 skrev:
Hej, beställt en likadan tunna. Jag är bara nyfiken på hur ni fäster locket mot däcket. Går det att få en bra lösning eller är det bättre att låta poolen sticka upp 10cm? Blir bra mycket fulare men blåser mycket här i Skåne, så måste sitta ordentligt! Tacksam för svar. Mvh Andre
Har inte fäst den, den ligger stadigt 😊

• Gilla
grävis220
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Kan skicka bilder när jag kommit hem...
...dvs nästa vecka någon gång...
Tack snälla

Vårt lock ligger bara på. Har sedan installationen tänkt att jag skulle fästa spännena.

De första åren brukade vi lägga tyngder på när det skulle blåsa ordentligt, men de senaste åren har vi faktiskt glömt bort det. Kanske läge att fixa spännena snart…

• Gilla
grävis220
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.