Här hittade jag ett ruskigt fint kök med kvadratiska vita plattor satta i tegelförband. Bild från Gamla stan kulturbygg. http://www.gamlastankulturbygg.se/index.php/projekt

gamlastankulturbygg.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här passar de kvadratiska plattorna i och med att ramarna i luckorna är kvadratiska. I mitt kök är det mer liggande former, vilket talar för ett kakel i liggande format hos mig.

• Gilla
ChristinaH och 1 till
  • Laddar…
Det ser verkligen inte hälsosamt ut. :x

Man får nog ringa dig både arga snickaren, arga kakelsättaren och arga elektrikern... :)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Var kan man köpa detta tyg?

ullberg
Det Marlen visade tidigt i tråden är ett Josef Frank (Hawaii), finns på svenskt tenn

• Gilla
Gregg
  • Laddar…
Hemmakatten
Hur går det för dig, Marlen? Har du bestämt dig? Har sett de bilder på kakel du lagt upp och alla bilder är med vitt kakel. Så vare sig det är medvetet eller omedvetet gjort så tror jag att du innerst inne vill ha vitt kakel, vilket jag tycker att du ska välja.

Jag kom av mig lite, har haft så mycket att göra med annat. Har bestämt mig för att lämna tillbaka de fasade plattorna, har bara inte hunnit göra det. Men det är vitt som gäller. Lovar skriva här så fort det händer något på den fronten.

Akahigi
Alltså, om huset är från 30 så är väl fasade subway tiles helt rätt? Inte för att jag skulle tveka att sätta in det i min villa från 78 :)

Vitt kakel är fräscht. Lever med ett blått kakel just nu som borde förstöras...

Akahigi skrev:
Hade önskat att vårt var vitt också! ImageUploadedByTapatalk1392980785.674388.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Akahigi skrev:
Alltså, om huset är från 30 så är väl fasade subway tiles helt rätt? Inte för att jag skulle tveka att sätta in det i min villa från 78 :)

Det är ett kvänumkök från 2001 det här och när vi satte in det så rekommenderade deras säljare, som var inredningsarkitekt, just det här fasade kaklet satt i tegelförband. Just då gillade jag det inte (kan vara lite motvalls kärring ibland), men har ångrat mig sedan dess.

Jag tycker också att vitt kakel är fräscht, fast nu har jag nog ångrat mig och idag skickade jag med Per plattorna när han åkte till Malmö så att han lämnar tillbaka dem. Jakten på nya plattor börjar idag. :)

Det blir nog metroformatet fast släta. Nu funderar jag bara på om det blir snyggare med handglaserade eller supersläta. (?)

Handglaserade är jättefint tycker jag!

Henriettae skrev:
Handglaserade är jättefint tycker jag!
Håller med. Ger mer liv åt plattorna och kommer inte se lika daterade ut om några år.

Marlen Eskilsson skrev:
Det är ett kvänumkök från 2001 det här och när vi satte in det så rekommenderade deras säljare, som var inredningsarkitekt, just det här fasade kaklet satt i tegelförband. Just då gillade jag det inte (kan vara lite motvalls kärring ibland), men har ångrat mig sedan dess.

Jag tycker också att vitt kakel är fräscht, fast nu har jag nog ångrat mig och idag skickade jag med Per plattorna när han åkte till Malmö så att han lämnar tillbaka dem. Jakten på nya plattor börjar idag. :)

Det blir nog metroformatet fast släta. Nu funderar jag bara på om det blir snyggare med handglaserade eller supersläta. (?)
Hade jag haft ert kök så hade jag valt släta (men jag inser att jag säkert går mot strömmen) 15*7,5 cm vita kakelplattor med ljusgrå fog.

Kan ni inte tycka samma? :rolleyes:

På ett sätt är det bra, för det är någon som håller på mig vare sig jag väljer handglaserade eller släta. :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.