Henriettae skrev:
Vill du visa hur de blev i ditt kök?
Jag försökte ta en bild men det blev väldigt dålig kvalitet. Får göra ett nytt försök i morgon eller i helgen.

• Gilla
Henriettae
  • Laddar…
Hmm, får fundera på det.

Misse skrev:
Jag försökte ta en bild men det blev väldigt dålig kvalitet. Får göra ett nytt försök i morgon eller i helgen.
Emeco_zps7a805b2b.jpg

Så här blev det! Med tanke på att vi beställde dem i september förra året så känns det nästan overkligt att de äntligen är på plats! ...och ja, det är påskriset som fått stå kvar men utan små färgglada påskägg i...

• Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Jättefint, Misse. Jättefina stolar också. Vad heter stolen?

Hemmakatten skrev:
Jättefint, Misse. Jättefina stolar också. Vad heter stolen?
Tack:). Den heter "STOL-24" och kommer från Emeco.

Jättesnyggt Misse!! Ert kök är så himla fint!

• Gilla
Misse
  • Laddar…
Instämmer, det där är jättesnyggt Misse!

• Gilla
Misse
  • Laddar…
Hemmakatten
Philippe Starck, det borde man nästan kunna ana. Så perfekt designat mellan hårt material, hårda linjer och mjuka former och mjuk framtoning. Snyggt. Där vi hade tänkt ha barstolar är just nu plats för hundar, men en sådan stol kan jag ändå tänka mig att pressa in.

• Gilla
Misse
  • Laddar…
Var på en tillställning i Köpenhamn för några år sedan, hamnade i en skolaula. Döm om min förvåning när stolarna, som i svenska skolors aulor brukar vara de som Winnerbäck beskriver som "de brandgula stolarna man staplar på varandra", var äkta "myran" av Arne Jacobsen. En tid innan hade vi köpt typ Mios "äkta kopior" för nån tusing styck, här stod man med travar med staplade orginal - var sugen på att hyra ett envägssläp och råka få med mig några stolar hem :)

För den som är nyfiken på vilken barstol det blev: Gick förbi den smått osynliga barstolen One more bar stool från Kartell på en möbelaffär och impulsköpte den. Fick också en kitchenaid i födelsedagspresent som matchar gardinen, så nu känns det ganska bra. När jag har städat lite i köket ska jag ta en bild och visa hur det blev.

onemorebarstool.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är min barstol i ett blått kök hos Decorpad http://www.decorpad.com

kichenaid_gron.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.