743 120 läst · 1 883 svar
743k läst
1,9k svar
Projekt källare
Tur di inte är bonde. De där stenarna fgår inte ligga länge sen kan det finnas djur eller växter som ska skyddas och då är stenröset fast för alltidtommib skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Hur fraktar du bort allt? Hyra tungt släp eller något?
Hörde samma av kollegan som har jordbruksfastighet, själv har jag en hög på 25-ish m^3 med sten som var tänkt till en mur som jag inte får bygglov förAppendix skrev:
Hur lastar man stenarna då? Jag vet inte om jag är så sugen på att de ska skopas upp med alla risker för att de sticker iväg eller att uppfarten skrapas sönder. Rätt osäker på om någon lastbilschaffis vill stå och vänta en timme medans jag lastar.
Ring närmsta Crossfitklubb och erbjud ett gratis träningspass.tommib skrev:
Du har läst ”Sagan om ringen-trilogin” och har koll på Morias fasor?tommib skrev:
Du skottar ut material som ett helt arbetslag från LKAB. Folk kommer att bli förbannade om de måste flytta Uppsala på samma sätt som Kiruna, på grund av din källare.
Lägg ut en ”bortskänkes” annons på Blocket! Låt folk komma och hämta!tommib skrev:
Grävde ur källaren förra året och hade flertalet kubik på garageuppfarten. På chans la vi ut en annons och det tog inte många timmar innan allt var borta!
När det är gratis så finns det alltid folk som är intresserade!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Enklast är väl kanske om någon med lastväxlare ställer av ett flak som du lastar utan tidspress?
Jag körd iväg lite betongskrot på typ 15 ton när vi rivit altanen, då lastade han av flaket och vi kunde lasta med en liten lastmaskin. I detta fall väntade han medan vi lastade, men en annan firma erbjöds sig ställa upp ett flak över en helg typ.
Jag körd iväg lite betongskrot på typ 15 ton när vi rivit altanen, då lastade han av flaket och vi kunde lasta med en liten lastmaskin. I detta fall väntade han medan vi lastade, men en annan firma erbjöds sig ställa upp ett flak över en helg typ.
du väljer en lastbil med kran så är stenen borta på 20min.tommib skrev: