tommib
U-beslag var ett bra ord!

Jag hade hoppats på att köpa något färdigt istället för att tillverka själv. Apropå att få någon firma att göra något så har jag inte så bra erfarenhet av det. Jag har inga sådana kontakter alls.

• Gilla
  • Ledsen
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Har ett liknande liggande i garaget, förmodligen lite bredare dock. Var fäste till en parabol..

Gällande radonmätningen så kan jag ju bara tipsa om att om du vill ha exakt värde så skall du mäta mellan oktober till april. i 2-3 månader. Men en kortare mätning går ju alltid att utföra för ett riktmärke

tommib
Eftersom jag har samma ventilation året om och knappast vädrar där nere så är inte den logiken applicerbar.

• Gilla
dhil och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Eftersom jag har samma ventilation året om och knappast vädrar där nere så är inte den logiken applicerbar.
Luftväxling på grund av temperaturdifferens då?
Men ja, det är nog mest intressant om vi pratar boytor.

tommib
Inte hunnit så mycket på sistone pga omständigheter men har ändå lite nytt.

Jag tuggar vidare på berget i lilla rummet med borrhammare och snigeldynamit. Anledningen till att jag inte sparar det till nästa gång jag har riktig bergborr är att jag inte vill damma och slabba så mycket i det utrymmet. Med borrhammaren kan dammet hållas under kontroll med min hemmabyggda luftrenare.
Berg och stenblock i ett utrymme under renovering, med en blå sladd och plastspade synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Håller också på och tar bort det sista sedimentet i andra rummet för att det inte ska slamma igen pumpen. Detta görs medelst grovdammsugare som sedan töms i min eminenta filteranläggning. Filtret töms sedan med Spade, röd, plast ärligt lånad av avkomman eftersom den har rätt mått.

Renoveringsarbete i källare med hinkar av sediment, borrhammare, stege och luftrenare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fremax och 13 till
  • Laddar…
Läkare verkar ha någon besatthet av källare.. vad är målet?

• Haha
Bödvar McOlsson och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten
raveper raveper skrev:
Läkare verkar ha någon besatthet av källare.. vad är målet?
Jävligt onödig kommentar. Målet är väl att en helt vanlig snubbe med lite väl mycket damp (precis som alla vi andra) vill skaffa lite mer förrådsutrymme. För att han kan.

• Gilla
Lintto1 och 8 till
  • Laddar…
S
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jävligt onödig kommentar. Målet är väl att en helt vanlig snubbe med lite väl mycket damp (precis som alla vi andra) vill skaffa lite mer förrådsutrymme. För att han kan.
Kan man inte bygga åt sidorna får man bygga sig neråt.

Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jobbar du oxå i källaren?

raveper raveper skrev:
Jobbar du oxå i källaren?
Vem gör inte det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.