752 849 läst · 1 883 svar
753k läst
1,9k svar
Projekt källare
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 379 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 379 inlägg
U-beslag var ett bra ord!
Jag hade hoppats på att köpa något färdigt istället för att tillverka själv. Apropå att få någon firma att göra något så har jag inte så bra erfarenhet av det. Jag har inga sådana kontakter alls.
Jag hade hoppats på att köpa något färdigt istället för att tillverka själv. Apropå att få någon firma att göra något så har jag inte så bra erfarenhet av det. Jag har inga sådana kontakter alls.
Husägare
· Värsterort
· 185 inlägg
Har ett liknande liggande i garaget, förmodligen lite bredare dock. Var fäste till en parabol..
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Svängfäste verkar vara ett annat bra ord.
https://www.iag.se/pneumatik/cylindrar/rundcylindrar-ø10-63/mini-iso-6432-ø10-25/faesten-mini-iso/
https://www.iag.se/pneumatik/cylindrar/rundcylindrar-ø10-63/mini-iso-6432-ø10-25/faesten-mini-iso/
Gällande radonmätningen så kan jag ju bara tipsa om att om du vill ha exakt värde så skall du mäta mellan oktober till april. i 2-3 månader. Men en kortare mätning går ju alltid att utföra för ett riktmärke
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 379 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 379 inlägg
Inte hunnit så mycket på sistone pga omständigheter men har ändå lite nytt.
Jag tuggar vidare på berget i lilla rummet med borrhammare och snigeldynamit. Anledningen till att jag inte sparar det till nästa gång jag har riktig bergborr är att jag inte vill damma och slabba så mycket i det utrymmet. Med borrhammaren kan dammet hållas under kontroll med min hemmabyggda luftrenare.
Håller också på och tar bort det sista sedimentet i andra rummet för att det inte ska slamma igen pumpen. Detta görs medelst grovdammsugare som sedan töms i min eminenta filteranläggning. Filtret töms sedan med Spade, röd, plast ärligt lånad av avkomman eftersom den har rätt mått.
Jag tuggar vidare på berget i lilla rummet med borrhammare och snigeldynamit. Anledningen till att jag inte sparar det till nästa gång jag har riktig bergborr är att jag inte vill damma och slabba så mycket i det utrymmet. Med borrhammaren kan dammet hållas under kontroll med min hemmabyggda luftrenare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller också på och tar bort det sista sedimentet i andra rummet för att det inte ska slamma igen pumpen. Detta görs medelst grovdammsugare som sedan töms i min eminenta filteranläggning. Filtret töms sedan med Spade, röd, plast ärligt lånad av avkomman eftersom den har rätt mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fulkemisten
Husägare
· Enskede
· 2 425 inlägg
Fulkemisten
Husägare
- Enskede
- 2 425 inlägg