electroluxaren skrev:
behållarna kanske har frusit eller så har du den senaste med kass pump
Förmodligen pumpen då? Ismaskinen fungerar som den ska.. har beställt service från Electrolux, fast kanske är billigare att köpa nytt?
 
Testa att stänga av kylen så borde ev frysning tina upp.
 
D draje skrev:
Testa att stänga av kylen så borde ev frysning tina upp.
Tack för svar men jag stängde av den ett dygn efter jag satte i nytt vattenfilter, och vattnet kommer fram... till både kyl/frys...
 
A
John Wollberg John Wollberg skrev:
Förmodligen pumpen då? Ismaskinen fungerar som den ska.. har beställt service från Electrolux, fast kanske är billigare att köpa nytt?
finns inga nya
 
electroluxaren skrev:
finns inga nya
Nej varken nya kolsyremaskiner eller pumpar har jag märkt... superkonstigt...
 
M MagicFingers skrev:
fryst vatten i rören?
Nej nej, det e flytande... Hoppas jag o tror, för flöder gör det...
 
Fungerade vattendispensern Innan du bytte vattenfiltret? OM den gjorde det så kanske det är filtret som orsakar problemet med att inget vatten kommer?
 
A
John Wollberg John Wollberg skrev:
Nej nej, det e flytande... Hoppas jag o tror, för flöder gör det...
Vad är det för modell? PNC?
 
D draje skrev:
Har ett kylskåp Husqvarna QR2619K där hela dispensern är mörk. Har 230V spänning fram till lilla kretskortet och kabel mellan detta kort och dispenser verkar vara hel. Jag har ohm-mätt alla parter i mångledaren. Är det något annat i kylskåpet som behöver vara OK för att det lilla kretskortet ska fungera och ge signal till dispenser, eller är det mest troligt fel på lilla kretskortet?
Har samma modell och fel. Funkade fint tills vi åkte iväg en vecka.

Hur kommer jag åt kretskortet vid dispensern i dörren?

Pno: 927786722
 
A
A Ae_gfa skrev:
Har samma modell och fel. Funkade fint tills vi åkte iväg en vecka.

Hur kommer jag åt kretskortet vid dispensern i dörren?

Pno: 927786722
bänder upp dispensern underifrån
 
electroluxaren skrev:
bänder upp dispensern underifrån
Hela den grå ramen. Eller enbart den genomskinliga luckan som trycks upp för att aktivera dispensern?
 
A
A Ae_gfa skrev:
Hela den grå ramen. Eller enbart den genomskinliga luckan som trycks upp för att aktivera dispensern?
Hela ramen
 
  • Gilla
Ae_gfa
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
finns inga nya
Är så glad. Har en AEG kyl med kolsyra och AEG frys med ismaskin. Kylen har senaste året haft väldigt dålig funktion med att pumpa fram vatten, den låter hemskt och när den slutat pumpa så kommer det bara en liten skvätt. Fick tag i en likadan, fullt fungerande kyl men i annan färg än den vi har. Flyttade över dörren från vår gamla till denna och nu är det Frid i Huset igen 😀
Ska spara kretskort mm från den gamla utifall Herr Åskar kommer på besök.
 
  • Gilla
John Wollberg
  • Laddar…
Först måste jag bara säga @electroluxaren att all hjälp du har givit är helt fantastiskt.
Jag har iom det förstått hur man "lyfter" av kolsyremojängen, nu skall jag bara få lite tid att dra fram skåpet och se var vattnet läcker. Det är nämligen så att slangen in i skåpet, eller däromkring, läcker vatten när jag slår på vattnet, jag ser att vatten rinner ut på baksidan där slangarna går in/ut ur skåpet

Mitt skåp är ett QR2619K
och med lite tur är det bara slangen, om det är så, är det någon som vet var man kan hitta en sådan?
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A
Z znitz skrev:
Först måste jag bara säga @electroluxaren att all hjälp du har givit är helt fantastiskt.
Jag har iom det förstått hur man "lyfter" av kolsyremojängen, nu skall jag bara få lite tid att dra fram skåpet och se var vattnet läcker. Det är nämligen så att slangen in i skåpet, eller däromkring, läcker vatten när jag slår på vattnet, jag ser att vatten rinner ut på baksidan där slangarna går in/ut ur skåpet

Mitt skåp är ett QR2619K
och med lite tur är det bara slangen, om det är så, är det någon som vet var man kan hitta en sådan?
ventilen i sig kan dela sig
 
  • Gilla
znitz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.