det skall jag kolla, blir kanske morgonens projekt.
Menar du att själva ventilen delar sig (som i att spricka), eller att slangen släpper?
 
Z znitz skrev:
Först måste jag bara säga @electroluxaren att all hjälp du har givit är helt fantastiskt.
Jag har iom det förstått hur man "lyfter" av kolsyremojängen, nu skall jag bara få lite tid att dra fram skåpet och se var vattnet läcker. Det är nämligen så att slangen in i skåpet, eller däromkring, läcker vatten när jag slår på vattnet, jag ser att vatten rinner ut på baksidan där slangarna går in/ut ur skåpet

Mitt skåp är ett QR2619K
och med lite tur är det bara slangen, om det är så, är det någon som vet var man kan hitta en sådan?
Jag håller med dig, @electroluxaren sitter på en otrolig kunskap som han gärna delar med sig av 👍
 
  • Gilla
Farstatjej90 och 2 till
  • Laddar…
Även jag kan instämma om @electroluxaren , en riktig kunskapsdatabas när det kommer till dessa problem! Önskar man kunde hyra in hens tjänster istället för själva Electrolux-personalen som verkar sitta på betydligt mindre erfarenhet...
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Nu har jag kollat efter läcka, det är slangen, 5mm som är i "hård plast", nu är frågan om man kan hitta en ersättare, för E-lux hade som sagt ingen i reserv...
Slangen var nästan av, man kan se var den har spruckit, det mörka strecket på slangen..
Inuti en apparat, elektriska ledningar, rör, skruvar, fläktvingar, tekniska komponenter, röd markeringscirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Z znitz skrev:
Nu har jag kollat efter läcka, det är slangen, 5mm som är i "hård plast", nu är frågan om man kan hitta en ersättare, för E-lux hade som sagt ingen i reserv...
Slangen var nästan av, man kan se var den har spruckit, det mörka strecket på slangen..
[bild]
märkligt ställe att gå av på

den vita slangen är livsmedelsgodkänd så....den är väldigt svår att få tag på om det ens går längre
det finns blå tryckluftslangar istället om man vill
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
det är ungefär där slangen viker neråt precis på baksidan
 
electroluxaren skrev:
den här kanske har rätt diameter
[länk]
kollar
 
A
Z znitz skrev:
det är ungefär där slangen viker neråt precis på baksidan
nån som inte satt den rätt då.
 
A
Z znitz skrev:
kollar
de har fler slangar men de uppger inte yttre diametern så det är svårt
vanligast är 1/4" 6mm
 
ja det kan stämma, 6mm funkar ju inte, men jag letar runt lite, men ett alternativ kan vara att kapa slangen och ha en slang mellan kranen och den vita istället
 
A
Z znitz skrev:
ja det kan stämma, 6mm funkar ju inte, men jag letar runt lite, men ett alternativ kan vara att kapa slangen och ha en slang mellan kranen och den vita istället
jag har nog den enda nya originalslangen i världen, men den skall jag elda upp...

det finns skarvar för dessa slangar det kan ju räcka i ditt fall
https://www.google.com/search?q=485...EwMTNqMGoxNagCALACAA&sourceid=chrome&ie=UTF-8
 
  • Haha
znitz
  • Laddar…
A
Z znitz skrev:
denna är ju "gratis" så jag kanske ska köpa på ren chans
[länk]
och den verkar ha ett mått på cirka 5mm
ja absolut
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.